Αθωώθηκε η καλλιτέχνης που είχε ξεγυμνωθεί στο Λούβρο (vid)

Gazzetta team
Αθωώθηκε η καλλιτέχνης που είχε ξεγυμνωθεί στο Λούβρο (vid)
Η Ιταλίδα καλλιτέχνης είχε τραβήξει πάνω της τα βλέματα, όταν είχε αφήσει ακάλυπτα τα γεννητικά της όργανα μπροστά από τον πίνακα του Ντα Βίντσι σε έκθεση στο μουσείο του Λούβρου.

Αθωώθηκε από δικαστήριο του Παρισιού η καλλιτέχνης που έβγαλε σε κοινή θέα το αιδοίο της, μπροστά από τη Μόνα Λίζα.

Η Deborah De Robertis υπερασπίστηκε τον εαυτό της στη δίκη μετά από καταγγελία που υπέβαλε το Λούβρο σχετικά με την αμφιλεγόμενη περφόρμανς που πραγματοποιήθηκε μπροστά στο έργο Μόνα Λίζα στις 24 Σεπτεμβρίου.

Το δικαστήριο έκρινε ότι οι ενέργειές της δεν αποτελούσαν δημόσια έκθεση λόγω της απουσίας του «ουσιώδους στοιχείου του εγκλήματος», που σημαίνει ότι οι θεατές δεν μπορούσαν να δουν τα γεννητικά όργανα εξαιτίας του ηβικού τριχώματος. Το δικαστήριο αναγνώρισε επίσης ότι το κίνητρο για το αδίκημα ήταν μη σεξουαλικού χαρακτήρα.

Η περφόρμερ αντιμετώπισε επίσης κατηγορίες για επίθεση εναντίον φρουρού τον οποίο δάγκωσε κατά τη σύλληψη, και διατάχθηκε να ολοκληρώσει 35 ώρες κοινοτικής θητείας

«Το δικαστήριο δεν έχει καμία νομιμότητα να αποφασίσει τι αποτελεί τέχνη και τι όχι», δήλωσε η De Robertis. «Αλλά, διαπίστωσε ότι το έργο μου δεν μπορεί να αποτελέσει αδίκημα σεξουαλικής επίδειξης λόγω της πολιτικής, ακτιβιστικής και καλλιτεχνικής του διάστασης. Δείχνω τα γεννητικά όργανα των γυναικών όπως είναι, τριχωτά και φυσικά, και το γυμνό μου δεν είναι σεξουαλικό επειδή αναφέρεται στο εικονογραφικό γυμνό», προσθέτει.

Στα 13 λεπτά του βίντεο φαίνεται η προσπάθεια των φρουρών να την απομακρύνουν και να την καλύψουν:

Ο σκοπός της De Robertis

Σύμφωνα με την ίδια, το καλλιτεχνικό μήνυμα πίσω από την πράξη της αφορά τη θέση των γυναικών στην ιστορία της τέχνης που εμφανίζονται συχνά ως γυμνά μοντέλα αλλά σπάνια για το καλλιτεχνικό τους έργο.

Η επίμαχη παράσταση ήταν συνέχεια μιας άλλης που πραγματοποιήθηκε μπροστά από τη Μόνα Λίζα νωρίτερα αυτό το έτος. Η πρώτη παράσταση ήταν μια κριτική ματιά στο σεξισμό στον κόσμο της τέχνης, καθώς αναφέρθηκε σε ένα παρόμοιο έργο που έκανε ο Alberto Sorbelli το 1997 κατά τη διάρκεια του οποίου η περφόρμερ εξέθεσε τους γλουτούς της μπροστά από το έργο.

Πηγή: reader.gr