Βίντεο, αλλαγές, φήμες και ψέματα στο Facebook

Gazzetta team
Βίντεο, αλλαγές, φήμες και ψέματα στο Facebook
Πιο ζωντανές και πιο ενδιαφέρουσες αναμένεται να γίνουν οι βασικές σελίδες, τα λεγόμενα προφίλ, των χρηστών της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης Facebook, καθώς στο απώτερο μέλλον, αντί της κλασικής φωτογραφίας που κοσμεί σήμερα κάθε «προφίλ», οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να αναρτούν πολύ σύντομα βίντεο (ή καλύτερα μία κινούμενη εικόνα).

Η νέα αυτή επιλογή βρίσκεται, επί του παρόντος, σε δοκιμαστικό στάδιο και αφορά αποκλειστικά τη Βρετανία, ενώ, όπως λένε οι επαΐοντες, θα καθυστερήσει να επεκταθεί και στον υπόλοιπο κόσμο.

Επίσης, μετά τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε η πρωτοβουλία «celebrate Pride», όταν οι εικόνες στα διαφορετικά προφίλ έδιναν την εντύπωση του ουράνιου τόξου, θα δοθεί στους χρήστες η δυνατότητα να εναλλάσσουν δύο εικόνες προφίλ σε συγκεκριμένο χρόνο. Αυτό, στην πραγματικότητα, σημαίνει ότι κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να τοποθετεί κάποια εικόνα στο προφίλ του με την οποία θα μπορεί να υποστηρίζει οποιαδήποτε οργάνωση, κίνηση ή πρωτοβουλία επιθυμεί, και ταυτόχρονα θα σηματοδοτεί περιόδους κατά τις οποίες δεν έχει πρόσβαση στον ηλεκτρονικό του υπολογιστή, λείπει σε διακοπές κ.ο.κ.

Μία τρίτη, λιγότερο ενδιαφέρουσα, αλλαγή αφορά την εισαγωγή βελτιωμένων και ευκολότερων ελέγχων των αναρτήσεων, φωτογραφιών αλλά και πληροφοριών που βλέπει ο επισκέπτης κάθε προφίλ. Σε αυτόν τον χώρο, θα μπορεί κανείς να γράψει ένα πολύ σύντομο βιογραφικό σημείωμα, ανάλογο με αυτό που υπάρχει στο πολύ πιο λιγόλογο Twitter, και να επιλέξει στοιχεία με τα οποία θα περιγράψει την εργασία και την εκπαίδευση. Επίσης, στον ίδιο χώρο θα είναι δυνατή η τοποθέτηση πέντε φωτογραφιών, που είτε είναι οι πιο αγαπημένες είτε οι πιο χαρακτηριστικές.

Η συγκεκριμένη περιοχή θα είναι ορατή σε οποιονδήποτε, φίλο ή μη, επισκέπτεται τη σελίδα, αλλά ο χρήστης θα μπορεί να ρυθμίσει τι θα είναι και τι δεν θα είναι ορατό.

Τις τελευταίες ημέρες, ωστόσο, προκλήθηκε μεγάλη ανησυχία στους χρήστες της δημοφιλούς ιστοσελίδας καθώς είδαν πολλαπλές αναρτήσεις, σύμφωνα με τις οποίες το κοινωνικό δίκτυο είτε θα μετέβαλλε τις ρυθμίσεις προστασίας της προσωπικών δεδομένων, είτε θα επέβαλλε χρεώσεις για τη χρήση του δικτύου. Ομολογουμένως, οι περισσότεροι χρήστες γνώριζαν ότι οι αναρτήσεις αυτές δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα. Αλλωστε παρόμοια περιστατικά έχουν επαναληφθεί και στο παρελθόν. Ομως δεν ήταν λίγοι αυτοί που ανησύχησαν και προώθησαν τις δημοσιεύσεις εξαναγκάζοντας την εταιρεία να τις διαψεύσει επισήμως.

«Παρότι υπάρχει νερό στον Αρη» –αναφέρει η σχετική ανακοίνωση– «ακόμα και σήμερα δεν πρέπει να πιστεύετε όσα διαβάζετε στο Διαδίκτυο. Αυτό το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης είναι δωρεάν και έτσι θα παραμείνει», αναφέρει η ανακοίνωση.

Μάλιστα, σε κάποιες αναρτήσεις είχε προβλεφθεί και το τίμημα που υποτίθεται ότι θα κατέβαλλε κάθε χρήστης για να προστατεύσει τα προσωπικά του δεδομένα. Το ποσό, έγραφαν οι αναρτήσεις, θα έφτανε τα 5,99 δολάρια.

Γιατί, όμως, είναι τόσο δύσκολο να μπει τέλος σε αυτού του είδους τις παραπλανητικές αναρτήσεις που πάντα αναφέρονται στις ρυθμίσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων του χρήστη;

Οπως αναφέρει ο Τζέιμς Γκρίμελμαν, καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, που ερεύνησε την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο Facebook για πολλά χρόνια, οι παραπλανητικές αναρτήσεις στην πραγματικότητα διαδίδονται –και άρα υπάρχουν– εξαιτίας της άγνοιας του μέσου χρήστη όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας του Ιντερνετ και ειδικότερα των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Η ανάρτηση για τα προσωπικά δεδομένα στο Facebook ή άλλες παρόμοιες, μπορεί να είναι προφανώς ψευδείς για όποιον παρακολουθεί πώς κινείται το Facebook. Oμως κάποιοι χρήστες του πιστεύουν ότι υπάρχει μία πιθανότητα να ανταποκρίνονται στην αλήθεια, εν μέρει εξαιτίας των πραγματικών αλλαγών που έχουν γίνει κατά καιρούς στις ρυθμίσεις των προσωπικών δεδομένων.

Πηγή: kathimerini.gr