Ο Αγκαλίτσας… Πρόεδρος, ο Χάρρυ Κλυνν «πάσης Ελλάδος» και η εποχή του Brylcreem (pics & vids)

Διαφημί-ζωντας Διαφημί-ζωντας
Ο Αγκαλίτσας… Πρόεδρος, ο Χάρρυ Κλυνν «πάσης Ελλάδος» και η εποχή του Brylcreem (pics & vids)
Διαφημίσεις που αγαπήσαμε, διαφημίσεις ιστορικές, διαφημίσεις που άλλαξαν τα δεδομένα, διαφημίσεις που δεν γνωρίζαμε καν ότι υπήρξαν. Ένα οδοιπορικό στην ελληνική διαφήμιση, που ξεκινά από τις αρχές του 20ου αιώνα και φθάνει μέχρι τη δεκαετία του 1980. Συνοδοιπόρος μας η Bergmann Kord (www.kord.gr), η κορυφαία κλινική μαλλιών στην Ευρώπη και όχι μόνο. Φώτα.., κλακέτα.., πάμε!

ME THN EΥΓΕΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΤΗΣ Bergmann Kord

1988: Το όραμα του 1992 και η τράπεζα που διαφήμιζε…διαφήμισή της!

Το 1992 θα ήταν χρονιά ορόσημο για την Ενωμένη Ευρώπη, με την έννοια ότι θα τίθεντο σε ισχύ οι κανόνες του ελεύθερου εμπορίου μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα ξεκινούσαν οι διαδικασίες ενοποίησης μιας σειράς λειτουργιών που θα κατέληγαν μερικά χρόνια αργότερα και σε κοινό νόμισμα. Τα χρόνια πριν το 1992 λοιπόν, η προσδοκία της χρονιάς αυτής δημιουργούσε θετικά συναισθήματα στους Έλληνες, που πίστευαν ότι η χώρα θα έμπαινε σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία και πορεία ευημερίας, αφήνοντας πίσω τα κακώς κείμενα. Έτσι, το 1988 η Τράπεζα Πίστεως δημιουργεί ευρείας έκτασης καμπάνια για την χρονιά ορόσημο του 1992, με έναν αθλητή ο οποίος εμφανίζεται να τρέχει σε μαραθώνιο, να μπαίνει στο στάδιο, πλήθος κόσμου να τον παροτρύνει και να χειροκροτεί, η μουσική να δυναμώνει, μια ελληνική σημαία να κυματίζει περήφανη και στο τέλος, ο αθλητής κόβει θριαμβευτικά το νήμα του τερματισμού. Το μήνυμα της καμπάνιας έλεγε: «Το 1992 το όραμα της ενωμένης Ευρώπης θα γίνει πραγματικότητα.

Η Τράπεζα Πίστεως πιστεύει ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση με επιτυχία. Μαζί». Την ευρείας έκτασης καμπάνια είχε δημιουργήσει η διαφημιστική εταιρεία Olympic DDB Needham και έμεινε στην ιστορία για μια σημαντική καινοτομία που επέφερε στον διαφημιστικό κλάδο: Ήταν η πρώτη τηλεοπτική διαφήμιση που η πρεμιέρα της στην τηλεόραση… διαφημίστηκε με ξεχωριστή διαφήμιση! Η διαφήμιση…της διαφήμισης έλεγε: «Δείτε σήμερα το βράδυ και στα δύο κανάλια (σ.σ.: τότε υπήρχαν ακόμα μόνο τα δύο κρατικά κανάλια) την διαφήμιση της Τραπέζης Πίστεως «Μαζί για το 92’». Μάλιστα, η διαφήμιση ανέφερε και την ακριβή ώρα που θα προβάλλονταν η κεντρική διαφήμιση, στις 8:59 στην ΕΤ-1 και στις 9:29 στην ΕΤ-2! Την παραγωγή και τη σκηνοθεσία του τηλεοπτικού σποτ είχε η εταιρεία παραγωγής Kino, ενώ την υποβλητική μουσική είχε γράψει ο μετρ του είδους. Βαγγέλης Παπαθανασίου.

1983: Χάρρυ Κλυνν…πάσης Ελλάδος

Ο Χάρρυ Κλυνν θεωρείται από τους πρωτεργάτες της σάτυρας στην Ελλάδα, όταν από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 δημιουργούσε δίσκους που σατύριζαν την επικαιρότητα, με έναν δικό του, μοναδικό τρόπο που μέχρι σήμερα μένει αξεπέραστος. Ωστόσο, ο Κλυνν ήταν από τους πρώτους καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν και με την διαφήμιση, και μάλιστα σχετικά νωρίς, από τα μέσα της δεκαετίας του 60’. Ωστόσο την δεκαετία του 80’, που θεωρείται η πλέον παραγωγική για τον ίδιο σε κάθε επίπεδο (κινηματογράφος, σάτυρα, διαφήμιση), έγραψε την δική του ιστορία στην τηλεοπτική διαφήμιση, πρωταγωνιστώντας σε σειρά διαφήμισεων για την γνωστή σοκοφρέτα Serenata της Bingo. Έτσι, στα τηλεοπτικά σποτ της Serenata εμφανίζεται ως καρατίστας, δράκουλας, τραμπάκουλας, καλόγρια, ρωμαίος αυτοκράτορας, τραβεστί, γύφτος και ότι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί. Και φυσικά οι ερμηνείες του προκαλούν πάταγο για χρόνια. Τις τηλεοπτικές καμπάνιες της Serenata με πρωταγωνιστή τον Χάρρυ Κλυνν είχε επιμεληθεί η διαφημιστική εταιρεία Bold. Και το κεντρικό της μήνυμα ήταν: «Μια νέα γλύκα από την Bingo, με πολλή και καλή σοκολάτα». Serenata και πάσης Ελλάδος…

1983: Η Παταπούφα, ο Αγκαλίτσας… και ένας πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας

Άραγε σας λένε κάτι τα ονόματα Πούπου, Παταπούφα, Super Ντόμινο, Αστρομαχητές, Ιπτάμενα βατραχάκια; Αν ναι, τα παιδικά σας χρόνια θα τα ζήσατε την δεκαετία του 80’, που τα παραπάνω ονόματα αποτελούσαν παιχνίδια της θρυλικής εταιρείας παιχνιδιών El Greco. Εταιρείας που λάνσαρε τον θρυλικό Αγκαλίτσα, την Bi Bi Bo, τον Τζων Τζων και δεκάδες αξεσουάρ που τους συνόδευαν. Το 1983 η El Greco λανσάρει με ευρύτατες καμπάνιες τα θρυλικά παιχνίδια της, δημιουργώντας όμορφες εικόνες και συναισθήματα στα παιδιά, αφού τα παραπάνω παιχνίδια αποτελούν πλέον όνειρο για κάθε μικρό κορίτσι και αγόρι. Η El Greco με τις εξαιρετικές καμπάνιες της δημιουργεί μια σχεδόν μυθική εικόνα για το όνομά της, με την βοήθεια της διαφημιστικής εταιρείας Geo. Το βασικό μήνυμα κάθε διαφήμισης της εταιρείας ήταν «El Greco, η ποιότητα στο παιχνίδι». Μάλιστα, ο τρυφερός Αγκαλίτσας μυθοποιήθηκε τόσο πολύ στην ελληνική κοινωνία που είχε χρησιμοποιηθεί από τα media της εποχής για να χαρακτηρίσει έναν πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Χρήστο Σαρτζετάκη.

1972: «Κάποιος πρέπει να της μιλήσει…»

«Κάποιος πρέπει να της μιλήσει». Η φράση αυτή σήμαινε ότι «κάποιος πρέπει να βγάλει το φίδι από την τρύπα» και εν έτει 1972 αποτελούσε καθημερινή έκφραση των Ελλήνων για κάθε δύσκολη περίσταση, όταν έπρεπε να γίνει κάτι το οποίο απαιτούσε τόλμη, αποφασιστικότητα, αλλά πάνω από όλα διακριτικό χειρισμό. Εκείνο όμως που δεν είναι γνωστό είναι το γεγονός ότι η φράση αυτή ξεκίνησε από την διαφήμιση του αποσμητικού σαπουνιού Rexona. «Κάποιος πρέπει να της μιλήσει για το Rexona» ανέφερε η έντυπη διαφήμιση και παρουσίαζε δύο άνδρες να μιλούν μεταξύ τους, έχοντας μπροστά τους μια γυναίκα, η οποία προφανώς δεν ήξερε τι να κάνει για να αποβάλλει την κακοσμία του ιδρώτα. «Rexona, το μόνο αποσμητικό σαπούνι με Δεοστεράλ. Το Δεοστοράλ εξουδετερώνει τα βακτήρια που προκαλούν την κακοσμία του ιδρώτα» ανέφερε το κείμενο της διαφήμισης, παρουσιάζοντας μάλιστα και ιδιαίτερα τολμηρές για την εποχή εικόνες, με μια γυναίκα να απολαμβάνει το αφρόλουτρό της χρησιμοποιώντας Rexona.

1958: Στην εποχή του Brylcreem

Aν ξέρετε τι είναι το Brylcreem, τότε σίγουρα θα είστε πάνω από 55 ετών. Το Brylcreem αποτελούσε την θρυλική κρέμα μαλλιών για άνδρες, που έδινε λάμψη και γοητεία στους νέους της εποχής, σταθεροποιώντας το μαλλί, αλλά παράλληλα προσφέροντάς του μια γυαλάδα που τότε «μετρούσε» πολύ και γοήτευε τις νεαρές γυναίκες. Μάλιστα, το Brylcreem αποτελεί πρωτοπόρο προϊόν και για την κινηματογραφική διαφήμιση, αφού από το 1954 μέχρι και το 1970 παιζόνταν στα διαλείμματα των κινηματογράφων! Η εικόνα παρουσίαζε έναν άλτη που ετοιμάζεται να πηδήξει με το κοντάρι του, ωστόσο την στιγμή που θα σηκώνονταν από την γη, το καρέ σταματούσε και το μήνυμα έλεγε: «Μα τι συμβαίνει; Ξέχασα να βάλω Brylcreem» έλεγε ο άλτης και η ταινία γύριζε πίσω και τον έδειχνε να βάζει το θρυλικό προϊον στα μαλλιά του. Στη συνέχεια επέστρεφε και φυσικά…παιρνούσε το εμπόδιο με επιτυχία! «Ο άνδρας της σήμερον χρησιμοποιεί Brylcreem» έλεγε το διαχρονικό μήνυμα του προϊόντος. Η επιρροή του προϊόντος την εποχή εκείνη ήταν τόσο μεγάλη που αναφέρεται από άνδρες πρωταγωνιστές ακόμα και σε ελληνικές ταινίες της δεκαετίας του 60’.

Διαφημί-ζωντας
Διαφημί-ζωντας