Όξλεϊντ-Τσάμπερλεϊν: Η εξιλέωση

Όξλεϊντ-Τσάμπερλεϊν: Η εξιλέωση

Θάνος Σαρρής Θάνος Σαρρής
Όξλεϊντ-Τσάμπερλεϊν: Η εξιλέωση

bet365

Ο Θάνος Σαρρής γράφει για την θεαματική επιστροφή του Άλεξ Όξλεϊντ-Τσάμπερλεϊν και τις προοπτικές που δίνει στη Λίβερπουλ.

Άνοιξη του 2018. Ο Άλεξ Όξλεϊντ-Τσάμπερλεϊν είχε μόλις ενημερωθεί για το πλήρες εύρος της ζημιάς που είχε γίνει στο πόδι του, αφού οι γιατροί τον είχαν χειρουργήσει. Εκείνος μίλησε αμέσως στον Κλοπ. Του είπε να μην μεταφέρει τα νέα στους συμπαίκτες του. Δεν ήθελε να διαταράξει στο ελάχιστο την προετοιμασία για τον τελικό του Champions League με τη Ρεάλ Μαδρίτης. Ήταν εκεί, στο Κίεβο. Σε μια από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές του τελικού. Με τις πατερίτσες και τα δάκρυα να κυλούν στα μάτια του. Έναν χρόνο μετά, βρέθηκε ξανά στο ίδιο σημείο. Αυτή τη φορά στη Μαδρίτη. Χωρίς πατερίτσες, αλλά και χωρίς να είναι απόλυτα έτοιμος να αγωνιστεί.

«Εξαιτίας του πού ήμουν και του που είμαι τώρα... Είναι ανατριχιαστικό να σκέφτομαι ότι επιστρέφω στο επίπεδο που δεν μπορούσα να περπατήσω, όπου όλα ήθελαν τεράστια δουλειά. Απλά να προσπαθώ να λυγίσω το γόνατό μου κατά 90 μοίρες για μήνες. Αγωνιζόμουν. Δεν μπορούσα να λυγίσω το γόνατο, δεν μπορούσα να κάνω ποδήλατο. Δεν μπορούσα να καθίσω καν στην τουαλέτα. Όταν δεν μπορείς να κάνεις πράγματα σαν αυτά αισθάνεσαι τόσο μακριά από το παίξεις μπάλα. Τώρα, που έχω επιστρέψει, μοιάζει σαν να συνέβη σε κάποιον άλλον. Αλλά είναι απίθανο το τι μπορεί να κάνει το σώμα αν επιμείνεις με αυτό και δουλέψεις σκληρά».

Δεν ήταν απλά μια ρήξη χιαστού αυτό που έπαθε ο «Οξ», o οποίος ήταν ήδη ταλαιπωρημένος από τραυματισμούς. Ο πρώην μέσος της Άρσεναλ, που απέρριψε την Τσέλσι για να δουλέψει με τον Κλοπ διέλυσε τον πλάγιο χιαστό και τον μηνίσκο, αλλά και τον ιγνυακό τένοντα. Πριν από τρεις εβδομάδες, όταν πια μετρούσε αντίστροφα για μια εμφάνιση σαν αυτή του Βελγίου, ο ίδιος είχε μιλήσει πολύ συνειδητοποιημένα για τη μάχη που έδινε προκειμένου να επιστρέψει στο 100% της κατάστασής του, τονίζοντας ότι υπάρχει ακόμα δουλειά να γίνει, παρότι φαινομενικά είναι έτοιμος. Ο χρονικός ορίζοντας έφτανε τα δύο έτη. «Είναι κάτι που αλλάζει με όλους, αλλά ο χειρουργός λέει ότι ακόμα και όταν επιστρέψεις σε αγωνιστική κατάσταση, παίρνει χρόνο για το γόνατο να συνηθίσει ξανά αυτό που κάνεις. Τα πράγματα έχουν αλλάξει, το γόνατο μου έχει ανακατασκευαστεί, αλλά όταν λένε ότι χρειάζονται δύο χρόνια, εννοούν για να σταματήσεις να αισθάνεσαι ότι κάτι έχεις στο γόνατο. Εγώ ακόμα μερικές μέρες ξυπνάω το πρωί και το αισθάνομαι άκαμπτο ή πρησμένο, αλλά μετά την προπόνηση είναι εντάξει. Περιμένω να αισθάνομαι έτσι για τα επόμενα δύο χρόνια, αλλά θα θα εξελιχθεί μέχρι το σημείο που δεν θα αισθάνομαι τίποτα», δήλωνε.

Η περσινή σεζόν, έκλεισε με δύο εμφανίσεις. Μία στο 5-0 με τη Χάντερσφιλντ, για 17'. Και μία για μόλις 2' στο 2-0 επί των Γουλβς. Τον Αύγουστο η Λίβερπουλ σε μια κίνηση απόλυτης στήριξης και εμπιστοσύνης στη δουλειά του, προχώρησε στην ανανέωση του συμβολαίου του μέχρι το 2023, προσφέροντάς του ουσιαστικά πίσω τους 12 μήνες που πάλευε να επανέλθει. «Θα περιμένουμε τον Άλεξ όπως η καλή σύζυγος τον άντρα της που είναι φυλακή», ήταν η ατάκα του Κλοπ όταν τραυματίστηκε ο ποδοσφαιριστής του και η ανανέωση αποτέλεσε την πλήρη επιβεβαίωσή της. Βιώνοντας καθημερινά την δουλειά που έριχνε και την προσήλωση στην επιστροφή, που τελικά ήρθε νωρίτερα του αναμενόμενου, ο Γερμανός ήταν πεπεισμένος πως ο σοβαρός τραυματισμός δεν θα μπορούσε να του χαλάσει ένα πρότζεκτ που πίστεψε πολύ, έναν ποδοσφαιριστή ο οποίος έδειξε, μετά την απαραίτητη προσαρμογή, ότι μπορεί να υπηρετήσει το αγωνιστικό του πλάνο παίζοντας στον άξονα και να προσφέρει επιλογές.

Η καλή προετοιμασία του έκανε αρκετούς παρατηρητές να θεωρούν πως θα αποτελέσει εσωτερική μεταγραφή για τη Λίβερπουλ. O Κλοπ τον δοκίμασε και στην τριπλέτα της επίθεσης, τεστάροντας την ανταπόκρισή του σε διάφορες συνθήκες, ενώ του έδωσε φανέλα βασικού στο ματς του Super Cup με την Τσέλσι. Στο ξεκίνημα της σεζόν στην Premier League οι ευκαιρίες ήταν λίγες, όμως έκανε υπομονή. Ήξερε ότι νομοτελειακά θα έρθει η στιγμή του. Στο ντέρμπι με την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έδειξε πως η στιγμή αυτή είχε φτάσει. Ξεκίνησε βασικός απέναντι στην Γκενκ σε μια πειραματική μεσαία γραμμή και έλαμψε με δυο γκολ, εκ των οποίων το ένα έργο τέχνης.

Φέτος, οι Ρεντς έχουν δεχθεί κριτική για την δημιουργικότητα των μέσων τους και για τον τρόπο που μπορούν να διασπάσουν τακτικές απόλυτα προσαρμοσμένες πάνω τους. Ο Κλοπ απέναντι στους Βέλγους άφησε στον πάγκο Βαϊνάλντουμ και Χέντερσον, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά τριπλέτα με Φαμπίνιο και μπροστά του τους Όξλεϊντ-Τσάμπερλεϊν και Κεϊτά. Για τα δεδομένα του συγκεκριμένου παιχνιδιού, έμοιαζε με κίνηση ματ. Και μολονότι, σε συνδυασμό με τις άλλες απουσίες, η Λίβερπουλ έδειχνε ευάλωτη στις αντεπιθέσεις, στο επιθετικό 1/3 ήταν εκπληκτική.

Ο «Οξ» έγινε ο πρώτος παίκτης που σκοράρει δις έξω από την περιοχή στο Champions League μετά τα δύο «τεμάχια» του Μέσι τον Απρίλιο του 2019 απέναντι στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Ήταν το τέταρτο από τα συνολικά επτά του γκολ με την κόκκινη φανέλα, που έρχεται έξω από το «κουτί». Ήταν ανίκητος στις μονομαχίες του, είχε 79 επαφές με την μπάλα, έκανε 3 σουτ, δύο εκ των οποίων στο στόχο. Και στα δίχτυα. Δεν είναι, όμως, μόνο η κατάληξη. «Το δεύτερο γκολ είναι αναμφίβολα το καλύτερο, αλλά μου αρέσει ο τρόπος που βρίσκεται σε αυτές τις θέσεις. Από τη στιγμή που θα βρεθεί πίσω από την αντίπαλη μεσαία γραμμή μπορεί να ντριμπλάρει, να γυρίσει, να σουτάρει. Είναι εκπληκτική η κίνησή του. Βρίσκεται σε σημείο που είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί από τους αντίπαλους μέσους, αλλά και από τους κεντρικούς αμυντικούς, επειδή δεν μπορούν να βγουν πάνω του. Είναι φανταστικός ποδοσφαιριστής. Όλα στο γκολ του έχουν να κάνουν με την διαδικασία λήψης αποφάσεων και το σουτ του ήταν σπουδαίο», σχολίασε ο Ρίο Φέρντιναντ.

Ο «Κλόπο» δεν άφησε την κατάσταση να ξεφύγει. «Ήταν μια απόλυτα σπουδαία στιγμή γι' αυτόν, αλλά θα έλεγα ότι η απόδοσή του ήταν ακριβώς ίδια με αυτή της ομάδας. Τα γκολ ήταν σπουδαία, αλλα΄τα υπόλοιπα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα», είπε προσγειώνοντάς τον. Ξέρει πως ένα παιχνίδι δεν είναι αρκετό, ενώ στο μυαλό του οι ρόλοι πλέον είναι διαφορετικά μοιρασμένοι. Ήταν μετά το ματς με τη Σαουθάμπτον, στο οποίο χρησιμοποίησε την τρίτη διαφορετική σύνθεση στη μεσαία γραμμή σε τέσσερα ματς (Όξλεϊντ-Τσάμπερλεϊν είχε παίξει σχεδόν ενενηντάλεπτο), όπου Γερμανός είχε ουσιαστικά προαναγγείλει το πλάνο του για συνεχές φρεσκάρισμα στα χαφ, σε συνδυασμό φυσικά με τις ανάγκες του κάθε παιχνιδιού. «Κανείς ποδοσφαιριστής δεν πρέπει να παίζει 50 ή 60 ματς τη σεζόν, κυρίως σε αυτές τις θέσεις υψηλής έντασης». Ο Λαλάνα σκόραρε με την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ο «Οξ» έκλεψε την παράσταση με την Γκενκ.

Όλα δείχνουν πως εφόσον το πλάνο λειτουργήσει αποδοτικά και για την πρόληψη των τραυματισμών, η Λίβερπουλ έχει πολλούς άσους στο μανίκι της, στο σημείο που, ας πούμε, υστέρησε πέρυσι: Στις ποιοτικές λύσεις από τον πάγκο, στα διαφορετικά στοιχεία που θα μπορούσε να προσδώσει μια αλλαγή, κυρίως από τη στιγμή που το «gegenpressing» άρχισε να διαβάζεται σωστά και ο αντίπαλος έβαζε πολλά εμπόδια στην ανάπτυξη. Ο Κλοπ προσαρμόστηκε, όμως όπως φάνηκε δεν είχε τη φαρέτρα γεμάτη. Ο 26χρονος μπορεί να της δώσει τα μακρινά γκολ που λείπουν, το κάθετο παιχνίδι από τον άξονα, την κίνηση ακριβώς που αποθέωσε ο Ρίο Φέρντιναντ και τακτικές επιλογές που έλειπαν. Αρκεί, φυσικά, να αποδείξει ότι οι τραυματισμοί ανήκουν στο παρελθόν...

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Θάνος Σαρρής
Θάνος Σαρρής

O Θάνος Σαρρής γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Πάρο. Ερωτεύτηκε από μικρή ηλικία τη μαγεία του αθλητισμού και το γράψιμο. Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ και έκανε το master του στο Πολιτικό της Νομικής. Λατρεύει τα ταξίδια σε ποδοσφαιρικές γειτονιές του εξωτερικού, τις ιστορίες που γεννά το ποδόσφαιρο εντός κι εκτός αγωνιστικού χώρου και θυμάται την ατμόσφαιρα του γηπέδου σχεδόν απ' όταν θυμάται τον εαυτό του. Τα βιβλία του, «Η Μπάλα στην Κερκίδα» και «30 θεοί του ελληνικού ποδοσφαίρου», κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΟΞΥ και Brainfood αντίστοιχα.