Το «φάντασμα» του Κομπανί

Το «φάντασμα» του Κομπανί

Θάνος Σαρρής Θάνος Σαρρής
Το «φάντασμα» του Κομπανί

bet365

Η χρονιά για τον Βινσέντ Κομπανί δείχνει να τελειώνει άδοξα και ο Θάνος Σαρρής γράφει για τη φετινή χρονιά του Βέλγου, ο οποίος είναι σκιά του καλού εαυτού του.

Στο ντέρμπι του Μάντσεστερ, ο Βινσέντ Κομπανί γλίτωσε την κόκκινη κάρτα για το μαρκάρισμα στον Μπλιντ, αλλά... κατάφερε να τραυματιστεί. Θα μείνει εκτός για ένα περίπου μήνα, στο κρίσιμο φινάλε της χρονιάς, όπου η ομάδα του θα προσπαθήσει να διατηρηθεί εντός τετράδας για να σώσει τουλάχιστον την έξοδο στο Champions League. Πριν από ένα χρόνο, στο άκουσμα της είδησης του τραυματισμού του αρχηγού του, ο Μανουέλ Πελεγρίνι θα βρισκόταν σε συναγερμό. Ωστόσο, οι μήνες που ακολούθησαν έκαναν τον Κομπανί, το όνομά του οποίου έπαιζε στα μεταγραφικά ρεπορτάζ των Ρεάλ Μαδρίτης και Μπαρτσελόνα ως ένας από τους πιο πλήρεις αμυντικούς της Premier League, να φαντάζει σε αρκετές περιπτώσεις ως ο αδύναμος κρίκος στην άμυνα των Πολιτών.

Εκτός θέσης

Το γκολ του Σίρλε στο Etihand είναι πιθανότατα το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της φετινής του αγωνιστικής συμπεριφοράς. Η Τσέλσι βγάζει γρήγορη αντεπίθεση και ο Κομπανί βγαίνει για να μαρκάρει κοντά στο ημικύκλιο του κέντρου, χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος. Η επιστροφή του γίνεται χωρίς κανέναν συντονισμό με την υπόλοιπη άμυνα και μετά τη σέντρα του Αζάρ από τα δεξιά, με τους Ντιέγο Κόστα και Σίρλε μέσα στην μεγάλη περιοχή, χάνει τον Ισπανοβραζιλιάνο φορ που κάνει την πρώτη κίνηση και όντας πίσω του, δεν μπορεί να σταματήσει τη μπάλα πριν πάει στον Γερμανό, για να τη στείλει στα δίχτυα.

Είναι συχνό φαινόμενο φέτος οι κινήσεις του Κομπανί να μην έχουν ποδοσφαιρική λογική. Είτε όταν ανεβαίνει ψηλά, είτε όταν μένει πίσω. Δείχνει σαν να έχει χάσει την αίσθηση του χώρου, σαν να μην βρίσκει ισορροπία με τους συμπαίκτες του. Τα παραδείγματα είναι πολλά και αρκετά από αυτά, όπως στο ματς με την Τσέλσι, κοστίζουν. Η αδράνειά του απέναντι στην Σουόνσι στον πρώτο γύρο είχε φαρδιά-πλατιά τη σφραγίδα του στο γκολ του Μπονί. Έκανε ακριβώς το ίδιο και σε μια άλλη φάση, αλλά ο Γκομίς αστόχησε.

Αρκετές φορές λοιπόν παρασύρεται και βγαίνει μπροστά σε λάθος χρόνο, με συνέπεια να αποπροσανατολίζει την υπόλοιπη άμυνα. Το aggressive στιλ του τον έκανε να ξεχωρίζει για έγκαιρες επεμβάσεις μακριά από την περιοχή, ωστόσο αυτές γίνονταν με λογική και είχαν αποτέλεσμα. Ακόμα και όταν μένει σε πιο οπισθοχωρημένες θέσεις καταφέρνει να εκτίθεται και πάλι και κυρίως να μην αλληλοκαλύπτεται με τους συμπαίκτες του. Υπάρχουν φορές που δυσκολεύεται να ακολουθήσει τις φάσεις.

Ατομικά λάθη και παρτενέρ

Είναι δύσκολο να βρει κανείς πόσες φορές έχει εκτεθεί φέτος από αντίπαλο επιθετικό. Ακόμα και από ποδοσφαιριστές που έχει και την σωματοδομή και την ατομική ικανότητα να σταματήσει στο ένας εναντίον ενός, όπως στη φάση του «χαζού» πέναλτι που έκανε στον Μονρεάλ απέναντι στην Άρσεναλ. Φάση, στην οποία έδρασε με καθυστέρηση, διότι είχε ξεχαστεί. Ο Κοουτίνιο, ο Στάριτζ, ο Σάντσες, ο Μπονί, ο Στέρλινγκ αποτελούν μόνο μερικά παραδείγματα που τον έχουν εκθέσει και όχι μόνο σε μονομαχίες εκτός περιοχής, αφήνοντάς τον πίσω, αλλά και στην περιοχή, χωρίς να έχουν τον χώρο για να εκματαλλευτούν την ταχύτητά τους. Τάκλιν σε λάθος χρόνο, κακοί υπολογισμοί της κίνησης του αντιπάλου και πολλές φορές δύο βήματα πίσω από εκεί που θα έπρεπε. Ακόμα και στον αποκλεισμό από το Κύπελλο απέναντι στη Μίντλεσμπρο, με χαμηλότερης δυναμικότητας επιθετικούς, δεν ενέπνεε εμπιστοσύνη, πόσω μάλλον στο Champions League με τη Μπαρτσελόνα, μετά την οποία ο Πελεγρίνι παραδέχθηκε πως είχε τετ-α-τετ μαζί του για να τον βοηθήσει να το ξεπεράσει.

Ο Κομπανί δυσκολεύεται να βρει χημεία με τους παρτενέρ του. Δεν έχει κάποιον που να μπορεί να καλύπτει τις αδυναμίες του, να ακολουθεί τις προωθήσεις του για να τις «κρύψει». Στο τέλος της περισσότερης χρονιάς ο Ντε Μικέλις έδειχνε ότι μπορεί να ταιριάξει μαζί του στην άμυνα, αλλά φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά, ενώ η ηλικία του Αργεντινού δεν επιτρέπει στους Πολίτες να «χτίσουν» πάνω σε αυτή τη συνεργασία. Ο Μανγκαλά έχει διαφορετικό στιλ και αρκετές φορές φέτος έχει αποδειχθεί το ίδιο επιρρεπής στο λάθος με τον Βέλγο.

Τραυματισμοί

Αποτελεί έναν από τους πιο αθλητικούς σέντερ μπακ, αλλά οι τραυματισμοί παίζουν το δικό τους ρόλο στα αγωνιστικά του σκαμπανεβάσματα. Τον Δεκέμβριο, έχασε δύο παιχνίδια λόγω μυϊκού προβλήματος, έπαιξε για ένα παιχνίδι με την Λέστερ (του πρώτου γύρου) και στη συνέχεια έμεινε εκτός αποστολής σε τέσσερα σερί παιχνίδια, για να καθίσει στον πάγκο απέναντι στην Έβερτον. Τώρα, μετά τον τραυματισμό του στο ντέρμπι, η σεζόν δείχνει να τελειώνει πρόωρα. Οι τραυματισμοί δεν είναι απλά μια δικαιολογία. Ο Κομπανί εμφανίστηκε ακόμα χειρότερος μετά την επιστροφή του και δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό. Πλέον, με τα δείγματα που έχει δείξει, είναι δύσκολο να βγάλει σεζόν χωρίς κάποιο μυϊκό πρόβλημα.

Η ψυχολογία, τα νεύρα και το περιβραχιόνιο

Ο Πελεγρίνι αποφάσισε να αφήσει τον αρχηγό του εκτός 11άδας στο ματς με τη Λέστερ και σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αυτό έγινε λόγω ενός καυγά που ξέσπασε στα αποδυτήρια. Ο Βέλγος έγινε έξαλλος όταν στο ημίχρονο του αγώνα με τη Λίβερπουλ στο Άνφιλντ άκουσε τον Φερναντίνιο να του καταλογίζει ευθύνες για το γκολ του Χέντερσον. Γνώριζε πως ο συμπαίκτης του είχε δίκιο. τα αγγλικά ΜΜΕ επικαλέστηκαν πηγές εκ των έσω για να γράψουν ότι ο Κομπανί δεν ηρέμησε ούτε όταν του το ζήτησε ο προπονητής του, ο οποίος είχε και την στήριξη των παικτών. Προφανώς, οι συνεχιζόμενες κακές εμφανίσεις έπαιξαν το ρόλο τους στο να τον κρατήσει στον πάγκο. Στο επόμενο ματς με την Μπέρνλι επέστρεψε στην 11άδα, χωρίς όμως η Σίτι να αποφύγει την ήττα στο Turf Moor.

Προφανώς, τα ατομικά λάθη και η συνειδητοποίηση των λανθασμένων τοποθετήσεων επηρεάζουν την αυτοποπεποίθηση. Και το πλήγμα στην ψυχολογία, όπως γίνεται συνήθως στην περίπτωση των κεντρικών αμυντικών, έχει ως αποτέλεσμα την οπισθοχώρηση, προκειμένου να μειωθεί το ρίσκο να εκτεθεί. Είναι προφανές ότι ο Κομπανι δεν είναι και στα καλύτερά του. Δεν παίζει αποτελεσματικά ψηλά, δεν βγάζει σιγουριά στις κινήσεις του και στις τοποθετήσεις του, δεν πηγαίνει στα στημένα με τη σιγουριά του ότι δεν χάνει κεφαλιά, όπως παλιότερα.

Τον έχει επηρεάσει και το περιβραχιόνιο; Είναι πιθανόν. Στο παιχνίδι με τη Στόουκ, πριν το γκολ του Κράουτς, χάνει τον παίκτη του για να δείξει στον παρτενέρ του πως πρέπει να κινηθεί. Στο μεταξύ, η μπάλα «ταξιδεύει» στον αέρα για τον δεύτερο φορ, τον οποίο ο Βέλγος χάνει. Το ότι ως κάπτεν πρέπει να επιδεικνύει τις ηγετικές του ικανότητες, δείχνει να τον βαραίνει περισσότερο. Οι συμπαίκτες του, προσπαθούν να τον στηρίξουν. τις αρχές του προηγούμενου μήνα, ο Τζο Χαρτ παραδέχθηκε την αμυντική αδυναμία της ομάδας του, αλλά κάλυψε τον Βίνσεντ Κομπανί, τονίζοντας πως είναι από τους καλύτερους αμυντικούς στον κόσμο.

Η επόμενη μέρα

Είναι δεδομένο πως ο 28χρονος κεντρικός αμυντικός δυσκολεύεται να διαχειριστεί το βάρος τη δεδομένη στιγμή. Η ψυχολογία του έχει καταβαραθρωθεί, πασχίζει να παραμείνει συγκεντρωμένος, κάνει αψυχολόγητες ενέργειες και μαρκάρει διαφορετικά από ότι παλιότερα. Φυσικά, δεν έχασε την κλάση του, ούτε μεγάλωσε ξαφνικά. Το ζήτημα δεν είναι τόσο σωματικό, όσο ψυχολογικό και έχει επεκτάσεις και στην υπόλοιπη ομάδα, τις συνεργασίες, τον τρόπο παιχνιδιού, την αδυναμία συνεννόησης. Θα δούμε τον παλιό Κομπανί με έναν νέο προπονητή του χρόνου; Είναι πιθανόν. Αποτελεί ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο για τη Σίτι για να «τελειώσει» σε μια σεζόν...

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Θάνος Σαρρής
Θάνος Σαρρής

O Θάνος Σαρρής γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Πάρο. Ερωτεύτηκε από μικρή ηλικία τη μαγεία του αθλητισμού και το γράψιμο. Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ και έκανε το master του στο Πολιτικό της Νομικής. Λατρεύει τα ταξίδια σε ποδοσφαιρικές γειτονιές του εξωτερικού, τις ιστορίες που γεννά το ποδόσφαιρο εντός κι εκτός αγωνιστικού χώρου και θυμάται την ατμόσφαιρα του γηπέδου σχεδόν απ' όταν θυμάται τον εαυτό του. Τα βιβλία του, «Η Μπάλα στην Κερκίδα» και «30 θεοί του ελληνικού ποδοσφαίρου», κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΟΞΥ και Brainfood αντίστοιχα.