TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • TURKISH AIRLINES EUROLEAGUE
  • NBA
  • CHAMPIONS LEAGUE
  • CLUB FRIENDLY
  • ALBA BERLIN -

    vs

    ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ -

  • ZALGIRIS KAUNAS -

    vs

    CRVENA ZVEZDA -

  • MILANO -

    vs

    ANADOLU EFES -

  • VALENCIA -

    vs

    BC KHIMKI -

  • BAYERN MUNCHEN -

    vs

    ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ -

  • LYON-VILLEURBANNE -

    vs

    FENERBAHCE BEKO -

  • FC BARCELONA -

    vs

    MACCABI TEL AVIV -

  • REAL MADRID -

    vs

    CSKA MOSCOW -

  • KIROLBET BASKONIA -

    vs

    ZENIT PETERSBURG -

  • ΤΕΛΙΚΟ

    ΠΑΟΚ 93

    vs

    ZARAGOZA 78

ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Το ποδόσφαιρο γυναικών δημιουργεί τη στιγμή του

Το ποδόσφαιρο γυναικών δημιουργεί τη στιγμή του

Το ποδόσφαιρο γυναικών δημιουργεί τη στιγμή του

Ο Βασίλης Σαμπράκος συνομιλεί με έναν ειδικό του ποδοσφαίρου γυναικών για την ραγδαία ανάπτυξη του αθλήματος σε Ευρώπη και ΗΠΑ με αφορμή το ρεκόρ προσέλευσης των 60.739 θεατών σε έναν αγώνα ισπανικού πρωταθλήματος στη Μαδρίτη.

Πριν από περίπου έναν μήνα, στις 17 Μαρτίου, η κοινωνία αλλά και η βιομηχανία του ποδοσφαίρου δέχθηκε το σοκ της διαπίστωσης ότι 60 χιλιάδες ποδοσφαιρόφιλοι βρήκαν νόημα να επισκεφθούν το Wanta Metropolitano της Μαδρίτης για να παρακολουθήσουν έναν ποδοσφαιρικό αγώνα γυναικών. Ηταν ένα παραπάνω από ευχάριστο σοκ, δεδομένου ότι δεν επρόκειτο για έναν τελικό, ή ένα ματς που έκρινε τον τίτλο του πρωταθλητή. Κι αυτός ήταν λόγος για να προκαλεί τεράστια εντύπωση το 60.739, που έγινε παγκόσμιο ρεκόρ προσέλευσης σε αγώνα πρωταθλήματος ποδοσφαίρου γυναικών (το προηγούμενο ρεκόρ το είχε κάνει τον Ιανουάριο η Μπιλμπάο με 48.121 θεατές σε αγώνα κυπέλλου, ενώ το παγκόσμιο ρεκόρ προσέλευσης είναι το 90.185 στον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου 1999 στις ΗΠΑ). Πολύ γρήγορα η ιστορία απέδειξε ότι αυτό που συνέβη στη Μαδρίτη δεν ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό. Μια εβδομάδα αργότερα, στις 24 Μαρτίου στο Allianz Stadium του Τορίνο συγκεντρώθηκαν 39.000 ποδοσφαιρόφιλοι για να παρακολουθήσουν το Γιουβέντους – Φιορεντίνα, στο πρώτο παιχνίδι των γυναικών στο γήπεδο της “Κυρίας”, το οποίο δημιούργησε ιταλικό ρεκόρ προσέλευσης για αγώνα γυναικών. Πριν από περίπου 10 μέρες, στις 13 Απριλίου πήραν σειρά οι Γάλλοι: τον αγώνα της Λιόν με την Παρί Σεν Ζερμέν, που έκρινε τον τίτλο και βρήκε νικήτρια τη Λιόν, που είναι η Ρεάλ των γυναικών, δεδομένου ότι έχει κατακτήσει τρεις σερί φορές το Champions League, παρακολούθησαν 25.907 θεατές. Νέο ρεκόρ Γαλλίας στην προσέλευση σε αγώνα γυναικών.

Τα νούμερα της μέσης προσέλευσης στους αγώνες σε Αγγλία, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Αμερική, δηλαδή εκεί όπου έχουν ήδη δώσει μεγάλη σημασία στο ποδόσφαιρο γυναικών, είναι ακόμη πολύ χαμηλά. Αυτό όμως που συνέβη στα παραπάνω παιχνίδια, αυτό που έχει συμβεί σε αρκετά ματς του Champions League, και – κυρίως – αυτό που πρόκειται να συμβεί το ερχόμενο καλοκαίρι στο Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου γυναικών στη Γαλλία, για το οποίο έχουν – σύμφωνα με τη FIFA – πωληθεί ήδη περισσότερα από 720.000 εισιτήρια φωνάζουν ότι το ποδόσφαιρο των γυναικών δημιουργεί τη στιγμή του. Τα 720.000 εισιτήρια που πωλήθηκαν σε 48 ώρες από την έναρξη της κυκλοφορίας τους δείχνουν ότι η προσέλευση θα είναι μεγαλύτερη από αυτή που είχαν τα παιχνίδια του προηγούμενου Παγκοσμίου Κυπέλλου, το 2015 στον Καναδά (είχαν πωληθεί συνολικά 1.353.506 εισιτήρια), διότι στο αντίστοιχο πρώτο διήμερο διάθεσής τους είχαν πωληθεί 665.857 εισιτήρια. Σύμφωνα με τα στελέχη της FIFA η κίνηση και η ποιοτική ανάλυσή της δείχνουν ότι η Γαλλία θα δεχθεί κύματα τουριστών από τις 7 Ιουνίου έως τις 7 Ιουλίου, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του Μουντιάλ των γυναικών.

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Ερχεται η εποχή που το ποδόσφαιρο γυναικών θα ζήσει τη δημοφιλία του; Θα γίνουν πολύ περισσότερες οι γυναίκες που θα μετατρέψουν το χόμπι σε επάγγελμα; Εβαλα όλες αυτές τις ερωτήσεις σε έναν δημοσιογράφο που παρατηρεί πολύ στενά την εξέλιξη του ποδοσφαίρου γυναικών κατά τη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας. Ο Kieran Theivam ξεκίνησε να παρακολουθεί το ποδόσφαιρο των γυναικών το 2009. Γράφει για αυτό σε Αγγλία και ΗΠΑ, και έχει τον ρόλο του expert στο BBC. Εχει ήδη την εμπειρία κάλυψης Παγκοσμίου Κυπέλλου, ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, τελικών Champions League, και σε λίγες ημέρες κυκλοφορεί το πρώτο του βιβλίο, το “The making of the women's World Cup”, το οποίο απευθύνεται στις περισσότερες από 30 εκατομμύρια γυναίκες ανά τον πλανήτη που παίζουν ποδόσφαιρο και διηγείται την ιστορία του αθλήματος μέχρι σήμερα. Ο Kieran εργάζεται σήμερα για λογαριασμό της FIFA για το Παγκόσμιο Κύπελλο γυναικών της Γαλλίας. Ακολουθεί η συζήτησή μας.

Φτάσαμε στην ημέρα που συγκεντρώθηκαν 60.739 θεατές σε έναν αγώνα πρωταθλήματος στην Ισπανία και 39.000 θεατές σε έναν αγώνα στην Ιταλία. Πώς έγινε αυτό; Το περίμενες τέτοιο ενδιαφέρον από τον κόσμο; Πρόκειται, λες, για τους συνήθεις θαμώνες των ποδοσφαιρικών γηπέδων ή για άλλο κοινό;

“Ειλικρινά δεν περίμενα τέτοια προσέλευση σε συνηθισμένους αγώνες, αλλά είναι πολύ ενθαρρυντικό να βλέπεις τόσο κόσμο να ενδιαφέρεται. Είναι πολύ δύσκολο να διακρίνω ποιοι είναι οι θεατές, δηλαδή αν πρόκειται για τους συνηθισμένους θεατές των ποδοσφαιρικών αγώνων. Αυτό ενδεχομένως να το αναλύσουν κάποια στιγμή οι σύλλογοι. Είναι όμως γεγονός ότι η συνήθης πολιτική είναι να δίδονται δωρεάν εισιτήρια σε σχολεία, να γίνονται εκπτώσεις στους κατόχους εισιτηρίου διαρκείας, προωθητικές ενέργειες που βοηθούν”.

Μετά την υπογραφή μιας συμφωνίας με την Barclays για τριετή χορηγία του πρωταθλήματος γυναικών στην Αγγλία, για οκταψήφιο ποσό, διάβασα μια ανάλυση που δημιουργεί την αίσθηση ότι το ποδόσφαιρο των γυναικών αρχίζει να μεγαλώνει πολύ τον τζίρο του. Συμφωνείς με αυτή την εκτίμηση;

“Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι το ποδόσφαιρο γυναικών έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε βιομηχανία υψηλού τζίρου, είμαι σίγουρος. Αυτή η συμφωνία με την Barclays αναφέρεται ως μια επένδυση 10 εκατομμυρίων λιρών, κι αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση. Οι αθλήτριες είναι πολύ εμπορικές, διότι γίνονται αναγνωρίσιμες, δημοφιλείς, και κερδίζουν διαρκώς καλές εντυπώσεις χάρη στην προσωπικότητά τους. Ελπίζω ότι σύντομα θα δούμε περισσότερες εταιρείες που θα επενδύσουν στο ποδόσφαιρο γυναικών και γενικότερα στον αθλητισμό των γυναικών.

Μια έρευνα της Nielsen Sports αναφέρει ότι το κοινό που δείχνει ενδιαφέρον για το ποδόσφαιρο γυναικών σε ΗΠΑ, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία ξεπερνά τα 105 εκατομμύρια. Σε ποιον πρέπει να πιστώσουμε αυτή την άνοδο της απήχησης του ποδοσφαίρου γυναικών;

“Είναι πολλοί οι άνθρωποι που έχουν συνεισφέρει σε αυτό. Οι παίκτριες, οι πρώτοι χορηγοί, τα media που έδωσαν σημασία, όλοι αυτοί μαζί δημιούργησαν ένα ρεύμα. Σήμερα υπάρχει ένα πλήθος ενώσεων από όλο τον κόσμο που αναγνωρίζουν ότι το ποδόσφαιρο των γυναικών έχει ήδη γίνει πιο δημοφιλές. Ολοι αυτοί πλέον επενδύουν περισσότερα στο άθλημα. Οι σύλλογοι κάνουν το ίδιο, επενδύουν περισσότερο, κι έτσι το επίπεδο ανεβαίνει, με συνέπεια όλο και περισσότεροι άνθρωποι να δίνουν σημασία στο ποδόσφαιρο των γυναικών, όλο και περισσότεροι να παρακολουθούν τα παιχνίδια του”.

Η UEFA έχει υποσχεθεί αύξηση κατά 50% στην χρηματοδότηση του ποδοσφαίρου γυναικών από το 2020 με όραμα να γίνει το ποδόσφαιρο το μεγαλύτερο σπορ των γυναικών. Διαθέτει περί τα 3 εκατ. ευρώ επιπλέον ετησίως σε projects που αφορούν το ποδόσφαιρο γυναικών, καλύπτοντας τη χρηματοδότηση από τα έσοδα του Euro ανδρών. Δημιουργεί περισσότερα προγράμματα σπουδών για γυναίκες στην προπονητική. Πώς σου φαίνονται όλα αυτά; Είναι αρκετά για να δώσουν στο άθλημα την ώθηση που του χρειάζεται;

“Δεν θα ήταν σωστό από μέρους μου να σχολιάσω την δράση της UEFA, διότι τώρα εργάζομαι για την FIFA. Παρ' όλα αυτά όμως θα πω ότι χειροκροτώ την UEFA επειδή έχει μια συνέχεια και μια συνέπεια στην προσπάθειά της να ανεβάσει το επίπεδο και την εικόνα του ποδοσφαίρου γυναικών. Υπάρχουν ορισμένα πολύ αξιόλογα στελέχη που εργάζονται για αυτούς τους σκοπούς”.

Ανάμεσα στους αναγνώστες του gazzetta είναι πολλά κορίτσια που παίζουν σήμερα ποδόσφαιρο στην Ελλάδα και αρκετοί προπονητές που προσπαθούν με όραμα την ανάπτυξη του αθλήματος στη χώρα. Ως ειδικός, εκτιμάς ότι θα ζήσουν σύντομα μια καλύτερη εποχή για το άθλημα στην Ελλάδα, ή σου μοιάζει για ψευδαίσθηση αυτό;

“Δεν θα αποθάρρυνα ποτέ ένα νέο κορίτσι που προσπαθεί να κυνηγήσει το όνειρο να παίξει ποδόσφαιρο και να φτάσει να το κάνει επαγγελματικά. Πολλές παίκτριες μου έχουν πει ότι δεν το φαντάζονταν ότι θα ήταν δυνατόν, και τώρα είναι επαγγελματίες. Θα έλεγα “ακολουθήστε το όνειρό σας, κι αν αυτό δεν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα μπορεί να συμβεί σε άλλη χώρα””.

Πόσο μακριά είμαστε από την ημέρα που θα έχει μειωθεί πολύ το χάσμα ανάμεσα στις αμοιβές των ανδρών και των γυναικών στο ποδόσφαιρο;

“Είναι πολύ δύσκολο να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση. Το ποδόσφαιρο των γυναικών προσπαθεί να προφτάσει το παιχνίδι των ανδρών. Αλλά ελπίζω ότι θα δω μια μέρα τις γυναίκες να τυγχάνουν ίσης αντιμετώπισης σε όλο τον κόσμο. Οχι μόνο στο ποδόσφαιρο, αλλά στην κοινωνία”.

 

Εχω ξαναγράψει για το ποδόσφαιρο των γυναικών. Στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει από το προηγούμενο σημείωμά μου έχω συναντήσει πολλές περιπτώσεις κοριτσιών που ξεκίνησαν να κλωτσάνε τη μπάλα, και συνεχίζουν παρά τις πολλές αντικειμενικές δυσκολίες που τους βάζει η ελληνική πραγματικότητα. Σε συνέχεια της κουβέντας μου με τον Kieran Theivam, λαμβάνοντας υπόψη όσα έχω δει, διαβάσει και αντιληφθεί για την τάση, θα ενθάρρυνα με όλη μου την ψυχή τα κορίτσια να συνεχίσουν να κλωτσάνε. Δεν ξέρω πόσο σύντομα θα ζήσουμε την ημέρα που οι γυναίκες θα τυγχάνουν ίσης αντιμετώπισης σε όλο τον κόσμο, ούτε φυσικά το αν και πότε θα ζήσουμε την ημέρα της ανάπτυξης του ποδοσφαίρου γυναικών στην Ελλάδα. Είμαι όμως βέβαιος ότι πολύ σύντομα θα ακούω όλο και περισσότερες ιστορίες κοριτσιών για τα οποία το ποδόσφαιρο έγινε διαβατήριο για την επιτυχία. Σε μια άλλη χώρα, για να συνδυάσουν το ποδόσφαιρο με πριμοδοτημένες σπουδές, ή για να κερδίσουν και χρήμα παίζοντας. Κυρίως όμως για να ζήσουν σε έναν ποδοσφαιρικό κόσμο που σέβεται το ποδόσφαιρο γυναικών περισσότερο από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία. Παίξτε τη μπάλα σας κορίτσια, κυνηγήστε τα όνειρά σας, κι όλα μπορεί να συμβούν, έστω αλλού, ίσως για καλό.

Best of internet

Διάβασε το

Follow @ Twitter