Εχεις μπει στα αποδυτήρια της Ρεάλ;

Εχεις μπει στα αποδυτήρια της Ρεάλ;

Βασίλης Σαμπράκος Βασίλης Σαμπράκος
Εχεις μπει στα αποδυτήρια της Ρεάλ;

bet365

Ο Βασίλης Σαμπράκος παρακολουθεί τα ντοκιμαντέρ που παρουσιάζει η Ρεάλ Μαδρίτης σε κάθε κατάκτηση του Champions League και αναρωτιέται πότε θα αρχίσουν οι ελληνικές ομάδες να αντιλαμβάνονται την αξία της ψηφιακής επικοινωνίας με τους οπαδούς τους.

Το βράδυ της Τρίτης έκανε πρεμιέρα στο Real Madrid TV, το ψηφιακό τηλεοπτικό κανάλι της Ρεάλ η “στην καρδιά του 12ου” ταινία. Είναι η τρίτη ταινία, δηλαδή το 3ο ντοκιμαντέρ που παράγει το κανάλι της Ρεάλ για να αφηγηθεί την ιστορία της κατάκτησης του Champions League. Εκανε την αρχή το 2014, για να διηγηθεί την ιστορία της κατάκτησης του 10ου τίτλου στην Ιστορία της. Μέτρησε την απήχηση και αντιλήφθηκε το νόημα να ετοιμάζει τέτοιες παραγωγές κάθε φορά που δίνει ραντεβού με την ιστορία και επιχειρεί να κατακτήσει το τρόπαιο. Κάπως έτσι έφτασε, το φθινόπωρο του 2016 να παρουσιάσει στους συνδρομητές του καναλιού της το ντοκιμαντέρ της κατάκτησης του 11ου τροπαίου στο Μιλάνο. Και τούτες τις μέρες δίνει συνέχεια με την παρουσίαση του ... τρίτου μέρους της τριλογίας που έχει επιτύχει στη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων ετών.

Αν αγαπάς το ποδόσφαιρο και δεν έχει τύχει να παρακολουθήσεις κάποιο από τα προηγούμενα, θα σου πρότεινα ανεπιφύλακτα να δεις την “At The Heart of La Undecima” ταινία, δηλαδή το ντοκιμαντέρ για την κατάκτηση του Champions League 2016, που κυκλοφορεί ελεύθερα.

Αν αγαπάς τη Ρεάλ, θα συγκινηθείς. Αν αγαπάς το ποδόσφαιρο και τις ποδοσφαιρικές ιστορίες, για περίπου 110' λεπτά θα βάλεις τον εαυτό σου στην προνομιακή θέση του insider, για να ζήσεις από μέσα μια τόσο σημαντική ποδοσφαιρική ιστορία. Κι ακριβώς αυτό είναι το ιδιαίτερο νόημα που μπορεί να βρει ένας ποδοσφαιρόφιλος για να παρακολουθήσει ένα ντοκιμαντέρ σαν αυτό ακόμη και αν δεν συμπαθεί τη Ρεάλ: αυτό που κάνει τη δουλειά της Ρεάλ να ξεχωρίζει είναι η διάθεση για εξωστρέφεια, η αίσθηση που σου δημιουργεί ότι πραγματικά σου ανοίγει τις πόρτες για να μπεις και να το ζήσεις, έστω ψηφιακά, σαν να ήσουν εκεί. Η Ρεάλ σε βάζει μέσα στο σπίτι της, σε φέρνει κοντά της.

Εχοντας παρακολουθήσει ένα σημαντικό αριθμό ποδοσφαιρικών αναμετρήσεων “από μέσα”, ως παρατηρητής, μπορώ να σου πω ότι οι δουλειές της Ρεάλ είναι ότι πλησιέστερο στην πραγματική εμπειρία έχω ποτέ παρακολουθήσει. Κι ειδικά στο συναίσθημα. Το ντοκιμαντέρ για την κατάκτηση του Champions League 2016 σε βοηθά να νιώσεις, διότι σου δείχνει πώς ένιωθε όλος ο οργανισμός της Ρεάλ, από τον πρόεδρο, τον Ζιντάν και τον Κριστιάνο μέχρι τον τελευταίο εργαζόμενο των αποδυτηρίων. Η κάμερα σε βάζει, με εικόνα και ήχο, στα αποδυτήρια, στα αεροπλάνα και τα λεωφορεία, στα δωμάτια των ξενοδοχείων, όπου μπορείς να φανταστείς. Και το κάνει με διάθεση να φωτίσει και το παρασκήνιο, να μη μείνει μόνο στο γυαλισμένο προσκήνιο. Θα μας το έδειχνε η Ρεάλ αυτό το υλικό αν δεν είχε κατακτήσει τον τίτλο στο Μιλάνο; Οχι, αλλά αυτό είναι άσχετο με τον συλλογισμό μου.

Κοιτάζεις πώς συμπεριφέρεται η Ρεάλ, των εκατομμυρίων οπαδών - “πελατών” ανά τον πλανήτη, πώς εκμεταλλεύεται την τεχνολογία και τα social media για να μοιραστεί την “ιδιωτική” ζωή της με τα εκατομμύρια των οπαδών της ανά τον πλανήτη και συνειδητοποιείς πόσο τυχεροί είμαστε, οι σημερινές γενιές, που ζούμε στην εποχή της έκρηξης στην ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας. Σκέψου ότι όλα αυτά οι Ελληνες δεν είχαμε την τύχη να τα ζήσουμε το 2004, δεν καταφέραμε να μοιραστούμε την κορυφαία ποδοσφαιρική ιστορία μας επειδή τον καιρό εκείνο η τεχνολογία δεν μας είχε δώσει τα εργαλεία του σήμερα. Βλέπεις αυτό το ντοκιμαντέρ και συνειδητοποιείς πόσο κοντά φέρνει η Ρεάλ τους οπαδούς της και τι βάθος αποκτά ο συναισθηματικός δεσμός.

Το τέλος της προβολής του “At The Heart of La Undecima” με βρήκε να ανυπομονώ να δω το επόμενο ντοκιμαντέρ, αυτό που παρουσίασε χθες το Real Madrid TV. Και με βρήκε να εύχομαι να ζήσω σύντομα τη στιγμή που οι ελληνικές ομάδες θα αντιληφθούν τη σημασία αυτής της ψηφιακής εξωστρέφειας και θα αρχίσουν, επιτέλους, να το κάνουν τόσο καλά όσο η Ρεάλ. Ναι, οι ελληνικές ομάδες δεν θα γίνουν ποτέ Ρεάλ με όρους ποδοσφαιρικούς ή και επιχειρηματικούς, αλλά δεν είναι καθόλου δύσκολο να γίνουν Ρεάλ με όρους τηλεοπτικούς και όρους ψηφιακής επικοινωνίας. Είναι πολύ εύκολο και φθηνό, τεχνολογικά και τηλεοπτικά, να παράξεις ένα ντοκιμαντέρ αυτών των προδιαγραφών. Δεν τους λείπει των ελληνικών ομάδων ούτε η τεχνολογία ούτε η τηλεοπτική και σκηνοθετική τεχνογνωσία. Η κουλτούρα, η νοοτροπία, η αντίληψη είναι που τους λείπει. Στην συντριπτική πλειονότητά τους, οι ελληνικές ομάδες λειτουργούν ακόμη φοβικά επειδή ζουν ακόμη στην εποχή με τις κλειστές πόρτες, τις τραβηγμένες κουρτίνες, τα κλειστά στόματα. Επιμένουν να μην αντιλαμβάνονται την αξία του να μοιράζεσαι με τους υποστηρικτές σου ανά τη χώρα, ανά τον κόσμο, τις καθημερινές αλλά και τις ιστορικές σου στιγμές. Επιμένουν να μην ανοίγουν το μυαλό τους. Και γι' αυτό δεν μπορούν να εξηγήσουν πώς τους συμβαίνει να χάνουν κάθε χρόνο “πελάτες”. Δεν καταλαβαίνουν ότι η σημερινή τους στάση κρατά μεγάλη ή και μεγαλώνει την απόσταση από τους υποστηρικτές των συλλόγων και ότι, φυσικά, δεν γεννά εύκολα νέους υποστηρικτές. Δεν καταλαβαίνουν ότι τα νέα παιδιά, οι ψηφιακές γενιές, έρχονται με παραγωγές σαν αυτή, της Ρεάλ, πιο κοντά στις ξένες από όσο στις ελληνικές ομάδες και τελικά δεν γίνονται απλώς θαυμαστές των ξένων ομάδων αλλά πραγματικοί οπαδοί τους, “σε βάρος” των ελληνικών ομάδων, που έρχονται δεύτερες στην προτίμησή τους.

Τις προάλλες βρέθηκα να ακούω τον “καημό” ενός στελέχους μιας ελληνικής εταιρείας που δείχνει στις ελληνικές αθλητικές εταιρείες πώς να δημιουργήσουν ψηφιακό περιεχόμενο για να το εκμεταλλευτούν, προς όφελός τους, ποικιλοτρόπως. Στις περισσότερες συναντήσεις νομίζει ότι μιλάει στους τοίχους. Τι να τους πεις, και τι να τους εξηγήσεις; Αν καταλάβαιναν, θα ήμασταν εδώ που είμαστε; Γενικώς, όχι μόνο στον αθλητισμό.

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Βασίλης Σαμπράκος
Βασίλης Σαμπράκος

Έχει συμπληρώσει 3 δεκαετίες στην αθλητική δημοσιογραφία. Μετά από τόσα χρόνια και τόσα διαφορετικά έργα, δεν λειτουργεί στην δημοσιογραφία για να εκφράζει οπαδικά αισθήματα ή συλλογικές προτιμήσεις. Γράφει και μιλάει για όλους, απευθυνόμενος προς όλους. Και τρελαίνεται στην ιδέα ότι υπάρχει κάπου ένας άνθρωπος, μια μέθοδος ή ένα εργαλείο που θα τον βοηθήσει να κατανοήσει καλύτερα και βαθύτερα το ποδόσφαιρο. Πάνω από όλα, ο Βασίλης Σαμπράκος συστήνεται ως ο συγγραφέας του “Εξηγώντας το θαύμα” ή “The Miracle 2004”, ενός βιβλίου που έφτασε να σταθεί ανάμεσα στα καλύτερα ποδοσφαιρικά βιβλία του 2022 στην Αγγλία.