Οι Γερμανοί πήραν Παγκόσμιο Κύπελλο στις δημόσιες σχέσεις

Οι Γερμανοί πήραν Παγκόσμιο Κύπελλο στις δημόσιες σχέσεις

bet365

Ο Βασίλης Σαμπράκος βγάζει το καπέλο στην ιδέα των Γερμανών να πάρουν τους Βραζιλιάνους με το μέρος τους και στους τρόπους που βρήκαν για να την υλοποιήσουν.

Τούτη την φορά ο τρόπος της Εθνικής Γερμανίας, στο Παγκόσμιο Κύπελλο 2014, δεν με εξέπληξε για την μεθοδικότητα και την προσήλωση στην εφαρμογή των ποδοσφαιρικών μεθόδων. Δεν με εξέπληξε ούτε που επέλεξαν να χτίσουν δικό τους προπονητικό κέντρο και ξενοδοχείο, προτιμώντας αυτή την επένδυση από την ενοικίαση ενός έτοιμου, ούτε που έχουν μπει στην εποχή που οι ποδοσφαιριστές έχουν κατεβασμένη στο smart phone τους μια εφαρμογή μέσω της οποίας λαμβάνουν όλες τις πληροφορίες, και μάλιστα εξατομικευμένες, για τον προσεχή αντίπαλο ώστε να διαβάζουν παντού και με την απλούστερη μέθοδο, μέσα από απεικονίσεις, όλα τα δεδομένα που τους βοηθούν να προετοιμαστούν αποτελεσματικά για τα παιχνίδια.

Αυτό που με εξέπληξε τούτη τη φορά στον τρόπο των Γερμανών ήταν η γενικότερη ιδέα τους για να επιτύχουν έναν στόχο υπερβατικό, να γίνουν οι πρώτοι Ευρωπαίοι που θα κατακτήσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο στη Νότια Αμερική. Ο τρόπος που επιχείρησαν να γίνουν συμπαθείς, έως και αγαπητοί στους Βραζιλιάνους, η συντονισμένη προσπάθειά τους να γίνουν αρεστοί με στόχο να τύχουν υποστήριξης στον τελικό, από τον οποίο θα απουσίαζε η Βραζιλία, εφόσον κατάφερναν να την αποκλείσουν.

Δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά για να το αντιληφθείς. Αρκεί να ρίξεις μια ματιά στα twitter accounts των ποδοσφαιριστών της Γερμανίας. Να δεις τα “σ' ευχαριστούμε Βραζιλία”, τα “οι Βραζιλιάνοι είστε μοναδικοί”, τα “καλή τύχη Βραζιλία στον μικρό τελικό” και τόσα άλλα που έχουν τουιτάρει ο Σβάινστάιγκερ, ο Ποντόλσκι και τα άλλα παιδιά, όπως και ένα σωρό μηνύματα από τα social media accounts της γερμανικής ομοσπονδίας και της Εθνικής ομάδας της Γερμανίας. Συντονισμένοι σε όλο αυτό είναι και αρκετοί δημοφιλείς Γερμανοί πρώην διεθνείς ποδοσφαιριστές, ακόμη και γερμανικά media. Ο Ποντόλσκι έφτασε να “μάθει” να τουιτάρει στην γλώσσα των Βραζιλιάνων για να τους φέρει πιο κοντά. Την ίδια ώρα που η γερμανική ομοσπονδία επικοινωνεί μέσω των media όλες τις φιλανθρωπικές πράξεις και δράσεις των Γερμανών κατά την παραμονή τους στη Βραζιλία.

Ενα από τα πιο έξυπνα τρικ που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι η επιλογή της “μαύρο – κόκκινο” φανέλας, που μοιάζει πολύ με αυτή της Φλαμένγκο και έχει ξεπουλήσει αυτές τις μέρες στο Ρίο, όπως πολλές φορές μου είπε ο Αλέξης Σπυρόπουλος που βρίσκεται εκεί για να μεταδώσει τον τελικό.

Με τούτα και με εκείνα, οι Γερμανοί έχουν καταφέρει να γίνουν αρκετά συμπαθείς στους Βραζιλιάνους, κι ας έγινε το 7-1. Και επειδή απέναντί τους θα έχουν μια Εθνική που με το “Βrasil decime que se siente”, το σύνθημα – hit αυτού του Μουντιάλ, έχουν καταφέρει να εξοργίσουν τους Βραζιλιάνους, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς δεν ήθελαν να τους δουν να φτάνουν στον τελικό, απόψε η Γερμανία είναι πολύ πιθανό να έχει μαζί της την πλειονότητα της κοινωνίας του “Μαρακανά” κι ας είναι οι Γερμανοί λιγότεροι από 12 χιλιάδες, σε αντίθεση με τους Αργεντινούς που έχουν “κουβαλήσει” περισσότερους από 100 χιλιάδες στο Ρίο και σίγουρα θα είναι περισσότεροι εντός γηπέδου.

Ολο αυτό δεν έγινε στην τύχη. Οι Γερμανοί ήξεραν ότι αν τα κατάφερναν να φτάσουν στον τελικό θα είχε μεγάλη σημασία να έχουν προηγουμένως επενδύσει στην επικοινωνία τους με τους Βραζιλιάνους θεατές των αγώνων, επειδή η Βραζιλία θα έλειπε από το τερέν. Και τώρα που τους “έκατσε” να βρίσκεται στον τελικό η Αργεντινή, καταφέρνουν να γράψουν ιστορία, αφού θα γίνουν η πρώτη ευρωπαϊκή ομάδα που θα παίζει στη Νότια Αμερική με ομάδα της Νότιας Αμερικής και παρ' όλα αυτά θα έχει την υποστήριξη της πλειοψηφίας των ντόπιων θεατών. Είτε κατακτήσουν τον Παγκόσμιο Κύπελλο είτε όχι, οι Δημόσιες Σχέσεις τους ήταν οι καλύτερες που έχει κάνει ομάδα σε Μουντιάλ.

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Βασίλης Σαμπράκος
Βασίλης Σαμπράκος

Έχει συμπληρώσει 3 δεκαετίες στην αθλητική δημοσιογραφία. Μετά από τόσα χρόνια και τόσα διαφορετικά έργα, δεν λειτουργεί στην δημοσιογραφία για να εκφράζει οπαδικά αισθήματα ή συλλογικές προτιμήσεις. Γράφει και μιλάει για όλους, απευθυνόμενος προς όλους. Και τρελαίνεται στην ιδέα ότι υπάρχει κάπου ένας άνθρωπος, μια μέθοδος ή ένα εργαλείο που θα τον βοηθήσει να κατανοήσει καλύτερα και βαθύτερα το ποδόσφαιρο. Πάνω από όλα, ο Βασίλης Σαμπράκος συστήνεται ως ο συγγραφέας του “Εξηγώντας το θαύμα” ή “The Miracle 2004”, ενός βιβλίου που έφτασε να σταθεί ανάμεσα στα καλύτερα ποδοσφαιρικά βιβλία του 2022 στην Αγγλία.