ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Ο δεκάλογος της σωστής χρήσης των φλας!

Ο δεκάλογος της σωστής χρήσης των φλας!

Ο δεκάλογος της σωστής χρήσης των φλας!

Πολλοί οδηγοί δεν ενδιαφέρονται καν να βγάλουν φλας, αν και πρόκειται για το σημαντικότερο μέσον επικοινωνίας μεταξύ των οχημάτων. Δείτε, πότε και πως πρέπει να χρησιμοποιούμε τους δείκτες πορείας.

Κυκλοφορώντας στους ελληνικούς δρόμους, έχεις την εντύπωση ότι πολλά αυτοκίνητα εισάγονται στη χώρα μας χωρίς δείκτες πορείας στον εξοπλισμό τους. Συχνά επίσης, διαπιστώνεις ότι κάποιοι οδηγοί, δεν γνωρίζουν καν πώς να χρησιμοποιήσουν σωστά τους δείκτες πορείας, οι οποίοι αποτελούν πολύ σημαντικό μέρος κάθε οχήματος. Το κακό είναι, ότι η μη χρήση -αλλά και η λανθασμένη χρήση- των φλας έχει λάβει πλέον διαστάσεις επιδημίας στην πατρίδα μας, αν και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι σαφέστατος, αν και αποτελεί ένα βασικό κεφάλαιο κατά την εκπαίδευση των νέων οδηγών.

Αρκετοί δεν δίνουν την πρέπουσα σημασία στους δείκτες πορείας, ωστόσο αποτελούν το βασικότερο μέσο επικοινωνίας μεταξύ των οδηγών και των οχημάτων, ενώ οι λανθασμένες απόψεις σχετικά με τα φλας δυσχεραίνουν τη συμβίωσή μας στον δρόμο. Δείτε λοιπόν τους βασικούς κανόνες χρήσης των δεικτών πορείας και τα πιο συνηθισμένα λάθη των οδηγών.

1. Η χρήση των φλας, όταν αλλάζουμε λωρίδα ή κατεύθυνση πρέπει να γίνεται έγκαιρα και την κατάλληλη στιγμή, δηλαδή ούτε πολύ νωρίς ούτε και πολύ αργά. Αν πρόκειται να στρίψεις για παράδειγμα τρεις δρόμους μετά, περνάς πρώτα τους δύο πρώτους και ενεργοποιείς τα φλας έγκαιρα πριν τον τρίτο.

2. Οφείλουμε να βγάζουμε φλας, κάθε φορά που στρίβουμε.

3. Επίσης ενεργοποιούμε τους δείκτες πορείας ξεκινώντας μετά από κάποια στάση ή στάθμευση και όταν πλησιάζουμε προς την άκρη του δρόμου, για να σταματήσουμε.

4. Τα φλας προειδοποιούν για τις προθέσεις μας. Αρα δεν έχει νόημα, να τα χρησιμοποιούμε, αφού έχουμε ξεκινήσει ήδη να στρίβουμε ή να αλλάζουμε λωρίδα κυκλοφορίας.

5. Η χρήση των δεικτών πορείας δεν μας παρέχει αυτομάτως προτεραιότητα, όπως πιστεύουν ορισμένοι οδηγοί, αλλά ‘’επικοινωνεί’’ στους άλλους οδηγούς τις προθέσεις μας.

6. Ενας εμπειρικός κανόνας είναι να ενεργοποιούμε τα φλας περίπου 30 μέτρα, πριν στρίψουμε και πριν αρχίσουμε να φρενάρουμε το όχημά μας.

7. Όταν βρισκόμαστε σε κυκλική πορεία, όπως π.χ. σε μία πλατεία, βγάζουμε φλας λίγο πριν την έξοδό μας από την αυτήν, αλλά όχι νωρίτερα εφόσον μεσολαβεί και άλλη έξοδος ενδιάμεσα, για να μην μπερδέψουμε τους άλλους οδηγούς.

8. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιεί τα φώτα αλάρμ, για να δείξει ότι σκοπεύει να παρκάρει. Πρόκειται περί λάθους, κανονικά πρέπει να βγάζουμε και εδώ φλας ανάλογα με την πλευρά του δρόμου, που επιθυμούμε να σταθμεύσουμε (δεξί για δεξιά πλευρά και αριστερό για αριστερή πλευρά).

9. Τα φλας είναι απαραίτητα σε όλη τη διαδικασία μίας προσπέρασης και κατά την έξοδό μας ή  την είσοδό μας σε αυτοκινητόδρομο.

10.  Όταν ακούμε σειρήνες ασθενοφόρου, περιπολικού ή πυροσβεστικής και ανοίγουμε διάδρομο, ενεργοποιούμε τους δείκτες πορείας, για να δείξουμε στα οχήματα έκτακτης ανάγκης, προς τα πού σκοπεύουμε να κινηθούμε.