Οι νέες τιμές για τα 9 φτηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Gazzetta team
Οι νέες τιμές για τα 9 φτηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Διαβάστε πόσο φτηνότερα θα γίνουν τα 9 προσιτότερα ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς μετά την ψήφιση από τη Βουλή του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση περί τα τέλη Ιουνίου ή τις αρχές Ιουλίου.

Το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση προβλέπει γενναία κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Αρχικά θα διατεθεί γι αυτόν τον σκοπό ένα κονδύλι ύψους 100 εκατ. ευρώ που μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον. Για την αγορά καινούριου ηλεκτρικού Ι.Χ. προβλέπεται επιδότηση 15% στην λιανική προ φόρων τιμή του και με μάξιμουμ όφελος τα 5.500 ευρώ. Θα υπάρξει επίσης πρόσθετη επιδότηση ύψους 1.000 ευρώ εφόσον συνδυαστεί η αγορά του καινούριου ηλεκτροκίνητου μοντέλου με την απόσυρση ενός παλαιού συμβατικού, ενώ άλλα 500 ευρώ παρέχονται για την εγκατάσταση ειδικού φορτιστή (wallbox) στο σπίτι. Ετσι έχουμε ένα μάξιμουμ όφελος για τον ιδιώτη αγοραστή ενός καινούριου ηλεκτροκίνητου Ι.Χ. που φτάνει ακόμη και τις 7.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του wallbox.

Tύποι φορτιστών wallbox.

Ας δούμε όμως ποιο θα είναι το πραγματικό οικονομικό κέρδος των αγοραστών για τα εννέα φτηνότερα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά έχοντας ως βάση τις σημερινές τιμές τους πριν την θέσπιση των κινήτρων. Όπως θα διαπιστώσετε, με τα νέα δεδομένα θα κυμανθούν όλα τιμολογιακά από λίγο κάτω από τις 20.000 ευρώ και έως περίπου 30.000 ευρώ, ενώ να επισημάνουμε ότι είναι όλα στάνταρ αυτόματα! Να διευκρινίσουμε επίσης, ότι στο όφελος για κάθε μοντέλο δεν έχουμε συνυπολογίσει και ενδεχόμενες ειδικές προσφορές που μπορεί να ανακοινώσουν οι ίδιες οι εταιρείες, όπως συμβαίνει ήδη στο εξωτερικό και κάνουν την αγορά ενός καινούριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακόμη ελκυστικότερη.

Νissan Leaf

Νissan Leaf

Mini Cooper SE

Mini Cooper SE

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf

Smart EQ forfour

Smart EQ forfour

Smart EQ fortwo

Smart EQ fortwo

Volkswagen e-up!

Volkswagen e-up!

Skoda Citigo e IV

Skoda Citigo e IV

To Leaf δεύτερης γενιάς αποδίδει 150 ίππους και προσφέρει έως 270 χιλιόμετρα αυτονομία. Η φόρτιση έως 80% των μπαταριών του μέσω wallbox απαιτεί γύρω στις 7,5 ώρες και οι τιμές του ξεκινούν σήμερα από 33.990 ευρώ. Το όφελος από την επιδότηση ανέρχεται σε 3.875 ευρώ ή 4.875 ευρώ με απόσυρση παλαιού οχήματος.

Αποδίδει 184 ίππους και επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 7,3’’, ενώ προσφέρει έως 232 χιλιόμετρα αυτονομία. Η Mini καλύπτει όλα τα ηλεκτρικά μέρη (μπαταρία, κινητήρα, κλπ.) με οκτώ χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και οι τιμές του ξεκινούν από 33.900 ευρώ. Στο συγκεκριμένο μοντέλο φτάνει η επιδότηση τα 4.100 ευρώ και τα 5.100 ευρώ σε συνδυασμό με απόσυρση.

To ηλεκτροκίνητο Corsa – e αποδίδει 136 ίππους και προσφέρει μία ικανοποιητικότατη αυτονομία, που αγγίζει σχεδόν τα 340 χιλιόμετρα. Η μπαταρία του καλύπτεται με εργοστασιακή εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 χιλιομέτρων και η τιμή εκκίνησης είναι 31.980 ευρώ. Εδώ προβλέπεται κρατική επιδότηση 3.868 ευρώ και 4.868 ευρώ με απόσυρση παλαιού οχήματος.

Διαθέτει παρεμφερείς προδιαγραφές με το αδελφό Opel Corsa – e, δηλαδή ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και έως 340 χλμ. αυτονομία, ενώ πιάνει τα 150 χλμ./ώρα τελική. Εγγύηση μπαταρίας για οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ. και σημερινή τιμή εκκίνησης 29.900 ευρώ. Η επιδότηση ανέρχεται σε 3.616 ευρώ και αυξάνεται άλλα 1.000 ευρώ με απόσυρση.

Το γερμανικό best seller αποδίδει στην ηλεκτροκίνητη εκδοχή του 136 άλογα, η αυτονομία του αγγίζει τα 231 χιλιόμετρα και η μπαταρία του φορτίζεται σε πέντε ώρες. Οι σημερινές τιμές του ξεκινούν από 29.700 ευρώ και το όφελος από την επιδότηση είναι 4.137 ευρώ ή 5.137 ευρώ με απόσυρση.

To τετραθέσιο μοντέλο της Smart έχει 56 ίππους συνεχούς ισχύος ή 82 σε φάση overboost, ενώ προσφέρει έως 130 χλμ. αυτονομία. Είναι πισωκίνητο και διατίθεται με οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύηση για την μπαταρία του. Σημερινή τιμή εκκίνησης από 24.450 ευρώ και επιδότηση 2.958 ευρώ ή 3.958 ευρώ με απόσυρση.

Το μήκους 2,69 μ. διθέσιο μοντελάκι πωλείται πλέον μόνον ως ηλεκτροκίνητο και στις δύο εκδόσεις coupe και cabriolet. Και εδώ έχουμε 56 ίππους απόδοση και 82 με overboost, ενώ η ανώτατη ταχύτητα αγγίζει τα 130 χλμ./ώρα και η αυτονομία ανέρχεται σε 135 χλμ. Σήμερα ξεκινά το coupe από 23.740 ευρώ και το cabriolet από 26.970 ευρώ. Στην πρώτη περίπτωση προβλέπεται επιδότηση ύψους 2.872 ευρώ (συν 1.000 ευρώ με απόσυρση), στη δεύτερη 3.262 ευρώ ή 4.262 ευρώ με απόσυρση.

To ηλεκτρικό μίνι αποδίδει 83 ίππους, κάνει την επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,9’’ και πιάνει τα 130 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, ενώ προσφέρει έως 260 χλμ. αυτονομία. Διατίθεται πλέον μόνον ως ηλεκτροκίνητο και κοστίζει σήμερα 23.300 ευρώ. Η επιδότηση ανέρχεται για το συγκεκριμένο μοντέλο στα 2.818 ευρώ και στα 3.818 ευρώ με απόσυρση.

To αδελφάκι του VW e-up! αποδίδει και αυτό 83 άλογα με 260 χλμ. αυτονομία και επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 12,3’’. Είναι το φτηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο της ελληνικής αγοράς με τιμή σήμερα τις 22.300 ευρώ και επιδότηση στα 2.697 ευρώ ή 3.697 ευρώ σε συνδυασμό με απόσυρση.