Πολυτέλεια και τεχνολογία στο μάξιμουμ για τη νέα Mercedes S-Class (pics & vid)

Πέτρος Σηφαλάκης
Πολυτέλεια και τεχνολογία στο μάξιμουμ για τη νέα Mercedes S-Class (pics & vid)
Για πολλούς, η Mercedes-Benz S-Class είναι η απόλυτη έννοια της ναυαρχίδας, μιας λιμουζίνας κορυφαίων χαρακτηριστικών ως προς όλους τους τομείς που τώρα, έγινε ακόμα καλύτερη.

Μετρήσαμε αρκετά teasers από τη Mercedes, διάφορες πληροφορίες, βίντεο και διαρροές φωτογραφιών στο διαδίκτυο, μέχρι τελικά να αποκαλυφθεί η νέα S-Class. Το κορυφαίο μοντέλο της Mercedes-Benz είναι μια λιμουζίνα που αποδεικνύει την αξία της εδώ και δεκαετίες. Έχει συνδέσει το όνομά της με την πολυτέλεια, αλλά και με την τεχνολογία, οπότε εύκολα μαντεύουμε ότι στη νέα της γενιά θα έχει αμέτρητα συστήματα που θα εντυπωσιάζουν. Εξωτερικά η νέα S-Class δεν ρισκάρει εμφανισιακά και διατηρεί ένα σοβαρό προφίλ, που αρμόζει με το στυλ των ανθρώπων που θα την επιλέξουν. Έχει μεγάλη μάσκα μπροστά, στενόμακρα φωτιστικά σώματα εμπρός, αλλά και πίσω, ενώ διατηρεί το παραδοσιακό σήμα - στόχαστρο -όπως συνήθιζαν να το λένε- το οποίο δεν υπάρχει πλέον στα μικρότερα σεντάν της φίρμας (C-Class, E-Class) σε αντίθεση με παλαιότερα.

Το υψηλό τεχνολογικό προφίλ της νέας S-Class το αντιλαμβάνεσαι πριν καν μπεις στην καμπίνα, από τα αναδυόμενα χερούλια που ανοίγουν τις πόρτες. Μόλις τις χρησιμοποιήσεις και τελικά, μπεις στο εσωτερικό αντικρίζεις μια εικόνα που σίγουρα θα σε αφήσει άφωνο για αρκετή ώρα. Πλέον τεράστια οθόνη του συστήματος πολυμέσων βρίσκεται κάθετα τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα και φυσικά, ενσωματώνει την τελευταία εκδοχή του MBUX, του νέου infotainment της μάρκας. Υποστηρίζει τις φωνητικές εντολές και υπάρχει ο ψηφιακός βοηθός που ενεργοποιείται λέγοντας "Hey Mercedes", ενώ η οθόνη αφής έχει διαγώνιο 12,8 ιντσών, διαθέτει τεχνολογία OLED για υψηλή ευκρίνεια, υποστηρίζει 3D γραφικά, είναι κατασκευασμένη από γυαλί που αποτρέπει τις δακτυλιές και έχει τεχνολογία απτικής ανάδρασης που προκαλεί μια μικρή δόνηση κατά το άγγιγμα. Ο πίνακας οργάνων από την άλλη απεικονίζεται σε μια οθόνη 12,3 ιντσών που επίσης μπορεί να εφοδιαστεί με 3D τεχνολογία (προαιρετικά), η οποία δεν χρειάζεται γυαλιά για να λειτουργήσει.

Στην περίπτωση που τη διαλέξει ο πελάτης, τοποθετούνται δύο ειδικές κάμερες που αντιλαμβάνονται τη θέση των ματιών ώστε να προσαρμόσουν κατάλληλα τα 3D εφέ, χωρίς να κουράζουν καθόλου το μάτι, ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση. Συνολικά υπάρχουν πέντε οθόνες μέσα στην καμπίνα, μια για τα πολυμέσα, μια για το καντράν και τρεις πίσω, δύο στην πλάτη κάθε καθίσματος (11,6 ιντσών) και ένα tablet στο υποβραχιόνιο. Η Mercedes είναι πολύ περήφανη και για τον ατμοσφαιρικό φωτισμό που έχει φτιάξει στο νέο μοντέλο της. Αποτελείται από περίπου 250 LED, σε αντίθεση με τα 40 LED της προηγούμενης γενιάς και δεν χρησιμοποιούνται μόνο για να «φτιάξουν» ατμόσφαιρα, αλλά και για πολλούς άλλους λόγους. Για παράδειγμα, αν το σύστημα ανίχνευσης αυτοκινήτου στη νεκρή γωνία εντοπίσει όχημα σε αυτή τη θέση και ο οδηγός βγάλει φλας για να πάει προς αυτή τη λωρίδα, εκτός από την προβλεπόμενη λυχνία που θα αναβοσβήνει και τον ανάλογο ήχο, τα LED ατμοσφαιρικού φωτισμού εκείνης της πλευράς θα αναβοσβήνουν σε έντονο κόκκινο χρώμα για να προειδοποιήσουν πιο αποτελεσματικά τον οδηγό.

Αυτόνομη οδήγηση, κορυφαία ασφάλεια

Η νέα γενιά της S-Class εγκαινιάζει και την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3. Το σύστημα μπορεί να αναλάβει πλήρως την οδήγηση του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως μποτιλιάρισμα ή αυτοκινητόδρομο και σε ταχύτητες έως τα 60 χλμ./ώρα. Κάμερες και ραντάρ συνεργάζονται ώστε το αυτοκίνητο να λαμβάνει εικόνα από το δρόμο, η Mercedes πάντως τονίζει ότι ο οδηγός θα πρέπει συνεχώς να έχει τα μάτια και το μυαλό του στην οδήγηση, για να αναλάβει τον έλεγχο σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

Το τελευταίο πάντως το τονίζουν όλες οι εταιρείες που διαθέτουν ανάλογες τεχνολογίες στα μοντέλα τους. Μια λιμουζίνα σαν την S-Class οφείλει να παρέχει κορυφαία άνεση και στη νέα γενιά, υπάρχει το αναβαθμισμένο σύστημα E-Active Body Control Suspension που παρακολουθεί το δρόμο και προφορτίζει την ανάρτηση για την τέλεια απόσβεση κάθε κακοτεχνίας. Φυσικά πάει πακέτο με την αερανάρτηση Airmatic που διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις σκληρότητας και ύψους του αμαξώματος από το έδαφος.

Κάνει θαύματα η τετραδιεύθυνση

Η Mercedes επίσης, για να βελτιώσει την ευελιξία του μεγάλου σεντάν της, τοποθέτησε ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης που μπορεί να στρίψει έως και 10 μοίρες τους πίσω τροχούς, σε αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός στις χαμηλές ταχύτητες, για να κάνει ευκολότερα ελιγμούς (φωτό πάνω). Η ίδια η μάρκα λέει ότι η S-Class είναι αντίστοιχα ευέλικτη με το μικρότερο μοντέλο της, τη μικρομεσαία A-Class, κάτι που μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε ως τρομερό επίτευγμα. Οι εκδόσεις με το κοντό μεταξόνιο έχουν κύκλο στροφής μόλις 10,5 μέτρα, κορυφαία επίδοση για την κατηγορία!

Εξακύλινδροι κινητήρες, έρχονται και ισχυρότεροι V8

Για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί πλήρως η γκάμα κινητήρων της νέας S-Class, Γνωρίζουμε ότι στην Ευρώπη θα τη δούμε στις εκδόσεις βενζίνης S450, S500 και στις ντίζελ S350d, S350d 4MATIC και S400d 4MATIC. Οι βενζινοκίνητες S450 και S500 θα κινούνται από έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 3.0 λίτρων με δύο τούρμπο, όπου θα αποδίδει 367 ίππους στην πρώτη περίπτωση και 435 ίππους στη δεύτερη περίπτωση. Αργότερα θα ακολουθήσουν και οι AMG, αλλά και η S580e, η υβριδική πρόταση της γκάμας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!