245 ίπποι για τη νέα Skoda Octavia RS (pics & vid)

245 ίπποι για τη νέα Skoda Octavia RS (pics & vid)
Μετά την Plug-In Hybrid υβριδική Octavia RS iV, η Skoda μας παρουσιάζει και τις δύο «κλασικές» εκδόσεις Octavia RS με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Η Skoda δεν μας άφησε να περιμένουμε πολύ και γρήγορα μας δείχνει την RS έκδοση της Octavia με τους παραδοσιακούς κινητήρες. Λίγους μήνες πριν, είχαμε δει την Octavia RS iV η οποία έχει μεν 245 ίππους αλλά κινείται μέσω ενός υβριδικού συστήματος, που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η «συμβατική» Octavia RS δεν έχει ηλεκτροκινητήρα, έχει όμως έναν τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 2.0 TSI με 245 άλογα και 370 Nm ροπής που περνά την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου σασμάν έξι σχέσεων ή ενός αυτόματου διπλού συμπλέκτη DSG με επτά ταχύτητες.

Η συγκεκριμένη Octavia RS επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 6,7 δευτερόλεπτα και φτάνει τα 250 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Υπάρχει ακόμη μια έκδοση ωστόσο, η οποία δεν έχει βενζινοκινητήρα, αλλά έναν τετρακύλινδρο τούρμπο πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI. Ο συγκεκριμένος αποδίδει 200 ίππους και 400 Nm ροπής, διατίθεται μόνο με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων και προαιρετικά, έρχεται και με σύστημα τετρακίνησης. Τα 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 6,8 δευτερολέπτων και η τελική της ταχύτητα φτάνει στα 243 χλμ./ώρα.

Εστιασμένη στην απόλαυση της οδήγησης

Φυσικά το γεγονός ότι μιλάμε για μια RS έκδοση, φέρνει και πολλές αλλαγές στο υπόλοιπο αυτοκίνητο. Η ανάρτηση είναι παρόμοια με της υβριδικής, δηλαδή το αμάξωμα κάθεται 15 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος και σε ο,τι αφορά την βενζινοκίνητη, υπάρχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα. Το Dynamic Chassis Control διαθέτει διάφορα προγράμματα οδήγησης για να επιλέγει ο οδηγός ανάλογα με την περίσταση και αλλάζει η συμπεριφορά από τον κινητήρα, το κιβώτιο (αν υπάρχει DSG), το τιμόνι κλπ, ενώ στα φρένα συναντάμε δίσκους των 340 χιλιοστών εμπρός και των 310 χιλιοστών πίσω.

Κάνει... μπαμ από μακριά

Εξωτερικά η έκδοση RS διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τις υπόλοιπες Octavia. Τονισμένοι προφυλακτήρες, επιθετικές γρίλιες, μια αεροτομή στο πίσω μέρος και δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης φροντίζουν ώστε να καθιστούν σαφές ότι μιλάμε για τη γρήγορη έκδοση του μοντέλου. Οι ζάντες έχουν διάμετρο 18 ή 19 ιντσών και πίσω τους δεσπόζουν οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων τονίζοντας τον χαρακτήρα του και στο εσωτερικό συναντάμε σπορ καθίσματα και τιμόνι, επενδύσεις από δέρμα και Alcantara, πεντάλ αλουμινίου και άλλα. Να τονίσουμε ότι τόσο η βενζινοκίνητη Octavia RS, όσο και η ντίζελ, είναι ταχύτερη από την υβριδική των 245 ίππων. Η τελευταία έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και τελική στα 225 χλμ./ώρα, οπότε μένει και αρκετά πίσω στον τομέα των επιδόσεων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!