Κοντά στην εγκατάλειψη του βενζινοκινητήρα η Lotus

Πέτρος Σηφαλάκης
Κοντά στην εγκατάλειψη του βενζινοκινητήρα η Lotus
Η θρυλική μάρκα κατασκευής σπορ αυτοκινήτων από την Αγγλία λέει ότι το επόμενο μοντέλο που θα παρουσιάσει, πιθανότατα θα είναι το τελευταίο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η τάση της ηλεκτροκίνησης έχει φτάσει εδώ και χρόνια στην αυτοκίνηση, όμως τους τελευταίους μήνες... γιγαντώνεται. Η Lotus είναι μια μάρκα που έχει ιστορία 72 χρόνων και από το 2017, ανήκει στον κινεζικό κολοσσό Geely, έναν όμιλο που έχει αρκετές φίρμες αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων και τη Volvo. Η Lotus ήδη μας παρουσίασε ένα ηλεκτρικό hypercar, την Evija. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει ασύλληπτες επιδόσεις, ωστόσο δεν μπορεί να μετρήσει σαν ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Lotus καθώς θα στοιχίζει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ευρώ και θα παραχθεί μόλις σε 130 μονάδες.

Τα «αφεντικά» της μάρκας όμως, είπαν ότι το επόμενο μοντέλο «της σειράς» που θα παρουσιάσει η Lotus, μπορεί να είναι και το τελευταίο που θα χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα. Συμπληρώνουν τις δηλώσεις τους λέγοντας ότι θα αποφύγουν το μεταβατικό στάδιο των υβριδικών και θα αφοσιωθούν στην ηλεκτροκίνηση. Αν τελικά ακολουθήσουν αυτό το σχέδιο, περιμένουμε ότι θα δούμε ένα νέο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο μέχρι και το τέλος του 2022, το οποίο θα βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο κόστους με τις σημερινές Lotus.

Τα υβριδικά είναι ενάντια στη φιλοσοφία της Lotus

Ο επικεφαλής της μάρκας είπε ότι ένας από τους λόγους που δεν θα ακολουθήσουν τη λύση των υβριδικών, είναι ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει ηλεκτροκινητήρα, μπαταρίες, βενζινοκινητήρα, συμβατικό σασμάν με πολλές σχέσεις για να εξυπηρετήσει το μοτέρ εσωτερικής καύσης και άλλα πολλά που ανεβάζουν φοβερά το βάρος. Η φιλοσοφία της Lotus πάντα ήταν οι λίγοι ίπποι, το τέλειο ζύγισμα και το χαμηλό βάρος οπότε επιλέγουν να μην μπουν καν στη διαδικασία εξέλιξης ενός υβριδικού που θα τους κάνει να χάσουν την ταυτότητά τους.

Η νέα γενιά των ηλεκτρικών σπορ μοντέλων θα έχουν υψηλή απόδοση και όπως είπε η ίδια η μάρκα, θα έχουν και μεγάλη ελευθερία στο σχεδιασμό τους, αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφήνουν περισσότερα περιθώρια στους σχεδιαστές. Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον είναι ότι μετά τα ηλεκτρικά σπορ μοντέλα, έχουμε να δούμε πολλά από τη Lotus όπως άνετα GT αυτοκίνητα, ακόμη και SUV...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!