Έρχεται η «επόμενη ημέρα» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πέτρος Σηφαλάκης
Έρχεται η «επόμενη ημέρα» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Μια νέα τεχνολογία μπαταρίας, που προσφέρει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής φτάνοντας έως και τα 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα, αλλά με μικρή διαφορά στο κόστος κατασκευής της, έρχεται για να αλλάξει το χάρτη της ηλεκτροκίνησης.

Μερικά από τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι σήμερα είναι ότι φορτίζουν αργά, προσφέρουν μικρή αυτονομία και οι μπαταρίες τους ενδέχεται να χρειαστούν αντικατάσταση μετά από μερικά χρόνια ή κάμποσες χιλιάδες χιλιόμετρα. Η CATL όμως, μια εταιρεία που δείχνει το δρόμο σε ο,τι αφορά τις μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και παράλληλα, είναι ο προμηθευτής εταιρειών όπως η Tesla, η Toyota και η Volkswagen, φαίνεται να βρήκε μια λύση.

Όπως υποστηρίζουν, κατάφεραν να φτιάξουν μπαταρία η οποία θα αντέχει για περίπου 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα ή 16 χρόνια λειτουργίας, χωρίς να παρατηρείται μεγάλη πτώση στην απόδοσή της. Την ίδια στιγμή το κόστος θα αυξηθεί κατά περίπου 10% σε σχέση με τις μπαταρίες που πουλά σήμερα, συνεπώς δείχνει εφικτό να τοποθετηθεί άμεσα σε μοντέλα παραγωγής που θα θέλουν να διαφημίσουν την αξιοπιστία τους και την αντοχή τους στο χρόνο.

Οι μπαταρίες που πωλούνται σήμερα έχουν εκτιμώμενη ζωή περίπου 500.000 με 800.000 χιλιόμετρα, οπότε μιλάμε για τρεις με τέσσερις φορές περισσότερη διάρκεια. Δεν είναι λίγες και οι φορές όπου οι κάτοχοι ηλεκτροκίνητων μοντέλων έχουν αναγκαστεί να αλλάξουν αρκετά νωρίτερα την μπαταρία τους. Φήμες λένε ότι αρχικά η Tesla θα είναι αυτή που θα αποκτήσει πρόσβαση στη νέα αυτή τεχνολογία και στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι, χωρίς αυτό να είναι μια επίσημη τοποθέτηση.

Κλάσεις ανώτερη τεχνολογία από τις σημερινές

Για όσους δεν γνωρίζουν «τι παίζει» με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να πούμε ότι οι ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σήμερα, μπορεί να χάσουν έως και το 40% της χωρητικότητάς τους ύστερα από ένα κύκλο των 1.000 φορτίσεων. Ανάλογα με τη χρήση που γίνεται στο αυτοκίνητο, τόσο πιο γρήγορα θα χρειάζεται φόρτιση, συνεπώς η διάρκεια ζωής θα μειώνεται ανάλογα. Στις μπαταρίες που παρουσίασε τώρα η CATL θα ξεχάσουμε αυτά που γνωρίζαμε αφού οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί.

Οι δοκιμές που έγιναν, έδειξαν ότι μέσα σε 4.000 κύκλους φόρτισης έχασαν κάτι περισσότερο από το 10% της χωρητικότητάς τους. Εκτός των εργαστηριακών συνθηκών, στον πραγματικό κόσμο δηλαδή, οι τιμές αυτές μπορεί να μεταβληθούν καθώς πολλές φορτίσεις δεν θα γίνονται με τον τρόπο που ενδείκνυται ή θα υπάρχουν επιπλέον φθορές. Ακόμη κι έτσι όμως, η πρόοδος είναι εντυπωσιακή και σίγουρα ανοίγει ένα νέο δρόμο στην ηλεκτροκίνηση που θα αποτελέσει το μέλλον των μετακινήσεών μας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!