Πώς οδηγούσαμε κατά την περίοδο του «Μένουμε Σπίτι»

Gazzetta team
Πώς οδηγούσαμε κατά την περίοδο του «Μένουμε Σπίτι»
Η πειθαρχία του Ελληνα έφερε αποτελέσματα και έτσι γλιτώσαμε –μέχρι στιγμής- από τον κορονοϊό με σχετικά λίγες απώλειες συγκριτικά με άλλες χώρες. Πολλοί δείξαμε όμως το κακό μας πρόσωπο ως οδηγοί και πεζοί κατά τη διάρκει του lockdown.

Eνδιαφέροντα στοιχεία για την συμπεριφορά μας ως οδηγοί και επιβάτες κατά τη διάρκεια της περιόδου «Μένουμε Σπίτι» περιέχει ανακοίνωση του Ινστιτούτου ''Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς'' (ΙΟΑΣ Πάνος Μυλωνάς). Σύμφωνα με το ινστιτούτο:

  1. Κατά τη διάρκεια του lockdown
  • Παρατηρήθηκε το φαινόμενο των υψηλών ταχυτήτων στους άδειους δρόμους.
  • Υπήρξε πολύ μεγαλύτερη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης και σωματικής άσκησης των πολιτών: πολύ θετικό ως προς το θέμα της βιώσιμης μετακίνησης, αλλά απαιτούσε πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο δρόμο και από τους οδηγούς και από τους ποδηλάτες.
  • Πολλοί πεζοί κυκλοφορούσαν χωρίς να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή στους οδηγούς και χωρίς να σέβονται τους φωτεινούς σηματοδότες.
  • Ο κόσμος διακατεχόταν από έντονο στρες και ψυχολογική πίεση λόγω της πανδημίας.
  • Μετά το lockdown
  1. Τις επόμενες εβδομάδες, θα συνεχιστούν οι αυξημένες ανάγκες εφοδιασμού της αγοράς και οι ιδιαίτερες συνθήκες στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
  2. Η σταδιακή επανέναρξη των σχολείων από τις 11/5 θα οδηγήσει ξανά στις καθημερινές μετακινήσεις των μαθητών και των νέων.
  3. Τις επόμενες εβδομάδες, με την άρση των περιοριστικών μέτρων, θα αυξηθεί κατά πολύ ο κυκλοφοριακός φόρτος και η χρήση των ΙΧ στο δρόμο λόγω α) της αποφυγής των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εξαιτίας του φόβου του νέου κορωνοϊού, και β) του περιορισμένου επιτρεπόμενου αριθμού επιβατών σε κάθε όχημα.
  4. Τον Ιανουάριο, τον πρώτο μήνα του 2020, παρατηρήθηκε αύξηση των τροχαίων συμβάντων στη χώρα μας κατά 16,6% περισσότερο σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ).
  5. Επίσης, τo Φεβρουάριο, σημειώθηκε αύξηση 23,8% στα τροχαία συμβάντα, σε ολόκληρη τη χώρα (ΕΛΣΤΑΤ).
  6. Ήδη παρατηρήσαμε τις τελευταίες ημέρες στους δρόμους της Ελλάδας, τραγικά τροχαία δυστυχήματα που στοίχισαν δυστυχώς τη ζωή παιδιών και νέων ανθρώπων. Να σημειωθεί ότι τα παιδιά και οι νέοι, οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι δικυκλιστές είναι οι πιο ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (ETSC 2019)

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, επισημαίνει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς,

  • την ανάγκη του περιορισμού των άσκοπων μετακινήσεων περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο
  • οι οδηγοί, δεδομένης της αύξησης της χρήσης των Ι.Χ. (για την αποφυγή και του συνωστισμού στα ΜΜΜ), θα πρέπει να τηρούν απαρέγκλιτα τους κανόνες του ΚΟΚ
  • οι πεζοί και οι άλλοι χρήστες του δρόμου θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις του
  • Τονίζεται επίσης ότι:

  • Δύο άνθρωποι χάνονται στους δρόμους της Ελλάδας κάθε μέρα, και πολλαπλάσιοι τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαία συμβάντα.
  • Τα τροχαία δυστυχήματα είναι η 1η αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5-29 ετών (ΠΟΥ 2018)
  • 3500 ζωές χάνονται στο δρόμο κάθε μέρα, σε όλο τον κόσμο (ΠΟΥ)
  • 1,35 εκ. άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο, σε όλο τον κόσμο (ΠΟΥ)
  • Τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα είναι υπερπολλαπλάσια από τον τραγικό απολογισμό του νέου κορωνοϊού παγκοσμίως.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!