Street 750 H πιο φτηνή Harley Davidson

Γιώργος Βαρίνος
Street 750 H πιο φτηνή Harley Davidson
Δοκιμάζουμε την νέα Street 750 και βγάζουμε χρήσιμα συμπεράσματα για την πρώτη εντελώς -μετά από 14 χρόνια- νέα Harley Davidson. Η Street 750, είναι η πιο φτηνή Harley που μπορείτε να αποκτήσετε.

Μόλις ολοκληρώσαμε την δοκιμή της νέας Street 750. Σε γενικές γραμμές μας άρεσε πολύ και γι’ αυτό... έχουμε τύψεις. Πρόκειται για μια μετροσέξουαλ εκδοχή μιας Harley και αυτό είναι και καλό και κακό. Καλό γιατί θα φέρει νέο κοινό στην μάρκα και υψηλές πωλήσεις αλλά «κακό» γιατί ο brutal χαρακτήρας, η απόλιτιστη λειτουργία και οι έντονοι κραδασμοί πήγαν περίπατο... Η νέα Street 750 είναι μια μοντέρνα μοτοσυκλέτα, με υψηλή τεχνολογία για τα στάνταρ της Ηarley, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και χαμηλή τιμή. Όλα αυτά μαζί, ποτέ πριν δεν υπήρχαν σε μια Harley. Όπως το γεγονός πως πρόκειται για την πρώτη Ηarley που κατασκευάζεται εκτός ΗΠΑ και επιπλέον... είναι και υγρόψυκτή! Ανήκουστα πράγματα.
Η Harley Davidson Street 750 κατασκευάζεται σε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην Ινδία. Αυτό από μόνο του δεν σημαίνει τίποτε, καθώς τα εξαγωγικά Toyota και τα ελαστικά Pirelli πoυ χρησιμοποιούνται στην F1 κατασκευάζονται στην Τουρκία. Το μοναδικό χαρακτηριστικό που φανερώνει την χώρα προέλευσης της 750 είναι η τιμή. Δίχως την ανάγκη υψηλών αμοιβών και λειτουργικών εξόδων, η τιμή μονάδας μιας εξαγωγικής Harley έπεσε στα 8+ χιλιάρικα! Αυτό από μόνο του είναι το πιο ανήκουστο χαρακτηριστικό αυτής της μοτοσυκλέτας. Η Ινδία θα γίνει σύντομα η πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο και είναι μεταξύ των πρώτων πέντε αγορών του κόσμου εκτός από τις ΗΠΑ, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ιταλία, για την Harley.

H Street 750 είναι η πρώτη εντελώς νέα μοτοσυκλέτα που σχεδιάζει και παράγει η H-D εδώ και 14 χρόνια και σκοπεύει στην έλευση νέων αγοραστών. Ένα από τα βασικά στοιχεία που επέτρεψε κυρίως στους Ιάπωνες κατασκευαστές να μιμηθούν το στυλ της Ηarley και να πάρουν πελάτες από την κατηγoρία Custom ήταν η τιμή. Ιδίως στις χώρες εκτός ΗΠΑ, οι δασμοί εισαγωγής την έκαναν απαγορευτική συνήθως ως αγορά και έτσι πολλοί εραστές των custom μοτοσυκλετών επέλεγαν τις ιαπωνικές αντίστοιχες στην μισή σχεδόν τιμή. H Street 750 εξαφανίζει αυτή την ιδιαιτερότητα καθώς στην ίδια τιμή με τις Ιαπωνικές παίρνει κανείς πλέον το real thing. H 750 είναι σχεδόν σε όλα διαφορετική από τις Harley που ξέρουμε αλλά όχι τόσο, ώστε να απομακρυνθεί κάποιος από το βασικό concept. Ο νέος κινητήρας Revolution X, έχει για παράδειγμα περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 60° αντί για 45° που έχουν οι αερόψυκτοι κινητήρες της Harley-Davidson. Aυτό εξασφαλίζει μικρότερο ύψος στο σώμα της μοτοσυκλέτας, χαμηλότερο ύψος σέλας και ταυτόχρονα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Μόλις καθήσεις στην άνετη για τον οδηγό σέλα, αλλά κατηφορική προς τα πίσω για τον συνοδηγό, αντιλαμβάνεσαι πως αυτό είναι ένα εύκολο μηχανάκι, καθώς η χαμηλή θέση οδήγησης σε ξεγελά και δεν αντιμετωπίζεις το Street 750 ως ένα «επτάμιση». Στην προσπάθεια να το βάλεις εμπρός, αντιλαμβάνεσαι πως υπάρχουν διαφορές σε σχέση με το σύστημα εκκίνησης των Harley. H Street 750 παίρνει εμπρός με κλειδί από τον κεντρικό διακόπτη. Η μίζα γυρίζει και ο μοντέρνος κινητήρας παίρνει εμπρός με έναν ήχο που θυμίζει μεν Harley αλλά... στο πιο μετροσέξουαλ. Ο δυνατός μπάσος, στακάτος ήχος με τους μηχανικούς ήχους από τα αερόψυκτα σύνολα, έδωσε την θέση του σε ένα περισσότερο ήπιο και λιγότερο μπάσο ήχο που δεν σε υποβάλει. Στο δρόμο βέβαια αλλάζουν όλα. Το κιβώτιο συνεχίζει να είναι απολίτιστο, οι αναρτήσεις να είναι σκληρές και η ροπή να θέλει να σου μακρύνει κάπως τα χέρια. Τέλεια. Ροκάρουμε! Και ευτυχώς! Σε στάση, η εξάτμιση είναι ήσυχη, αν γκαζώσεις όμως, ο ήχος είναι ικανοποιητικός. Φύγαμε. Από τα κεντρικά της Harley πήγαμε μέχρι τα λιμανάκια της Βάρκιζας, στη Φασκομηλιά (έτσι ονομάζεται η περιοχή στα λιμανάκια) περάσαμε την τρύπα του Καραμανλή και από Καμάριζα φτάσαμε στο Λαύριο. Η μοτοσυκλέτα είναι καλή. Πολύ καλή. Πιο καλή από όσο φανταζόμαστε. Πλέον σε μεγάλες κλίσεις δεν ακουμπά η εξάτμιση ή τα μαρσπιέ κάτω και σβέλτα, οι αναρτήσεις παύουν να είναι σκληρές και λειτουργούν κανονικά. Τα 222 κιλά δεν φαίνονται πουθενά, ούτε καν σε στάση χάρις το χαμηλό ύψος σέλας. Γενικά έχει μια πιο «γιαπωνέζικη» αίσθηση, που σε νέους αναβάτες -στους οποίους άλλωστε και απευθύνεται- θα λέγαμε πως είναι προσόν. Το διακύβευμα βέβαια, είναι αν αυτή η καλή, εύκολη μοτοσυκλέτα με τον μοντέρνο κινητήρα είναι μια Ηarley. Για τον νέο πρωτοεμφανιζόμενο αναβάτη που θέλει μια Harley είναι! Έτσι κι αλλιώς δεν έχει οδηγήσει μια Ηarley.... ποτέ πριν στην ζωή του...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!