Πιο δυνατό και πιο πλούσιο

Γιώργος Βαρίνος
Πιο δυνατό και πιο πλούσιο
Ανανεωμένο με νέο κινητήρα ντίζελ 160 ίππων και νέο αυτόματο κιβώτιο με 9 σχέσεις, το Honda CR-V επαναπροσδιορίζει την θέση του στην Ελληνική αγορά με την εγγύηση φυσικά της Ελληνικής αντιπροσωπείας.

Το Honda CR-V είναι ήδη ένα από τα πιο δημοφιλή συμπαγή SUV που πωλούνται παγκοσμίως. Πάνω από 750,000 μονάδες έχουν πουληθεί σε όλη την Ευρώπη από το 1997 που παρουσιάστηκε, από τις οποίες σχεδόν 50.000 μέσα στο 2014. Δίχως αμφιβολία το CR-V συνδυάζει , όγκο, μέγεθος, ιστορία, οικονομία, εξαιρετική τιμή και εγγύηση Honda. Δύσκολα κάποιος που ψάχνει ένα μεγάλο SUV με δυνατότητες 4WD θα προσπεράσει τις σειρήνες που έχει επιτάξει η Honda στην περίπτωση του CR-V.

Το ανανεωμένο CR-V προσφέρεται με έναν ισχυρότερο κινητήρα diesel και ένα βελτιωμένο, αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων που σχεδίασε σε συνεργασία με την ZF. Ο νέος ισχυρότερος, τετρακύλινδρος 1.6 i-DTEC ντίζελ με απόδοση 160 ίππων ανήκει στη σειρά Earth Dreams Technology και είναι ο πρώτος που φτάνει την απόδοση 100 ίππων στο λίτρο ενώ έχει και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2.

Για την πλήρη αξιοποίηση της απόδοσης του κινητήρα, το νέο μοντέλο προσφέρεται με ένα εντελώς νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, ο νέος κινητήρας 1.6 diesel 160 PS πετυχαίνει μία από τις καλύτερες αναλογίες ισχύος – εκπομπών ρύπων από οποιονδήποτε κινητήρα της αγοράς σήμερα, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία.

Το CR-V διαθέτει το γνωστό ηχητικό σύστημα, το Honda Connect με τις διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Το Honda Connect προσφέρει DAB / FM / AM και διαδικτυακό ραδιόφωνο, Bluetooth, internet browsing, δορυφορική πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας για το παρκάρισμα. Το Honda Connect είναι συμβατό με Android 4.0.4, και χρησιμοποιεί λειτουργίες αφής μέσω της οθόνης επτά ιντσών.

Πρεμιέρα στο CR-V κάνει το νέο σύστημα Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) της Honda στο πλαίσιο της καμπάνιας της εταιρίας “Ασφάλεια για Όλους”. Το σύστημα έχει την ικανότητα να προβλέπει και να αντιδρά αυτόματα στην είσοδο άλλων οχημάτων στη λωρίδα κυκλοφορίας του νέου CR-V μετά από εκτενή έρευνα των πιο χαρακτηριστικών Ευρωπαϊκών οδηγικών στυλ, σε πραγματικές συνθήκες. Το i-ACC χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης των άλλων οχημάτων στο δρόμο και εφαρμόζει έναν αλγόριθμο για να προβλέψει την πιθανότητα εισόδου οχημάτων από διπλανές λωρίδες, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το σύστημα να αντιδρά με ταχύτητα, ασφάλεια και άνεση.

Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση είναι ελάχιστες με τις πιο σημαντικές αλλαγές να βρίσκονται μπροστά, με ανασχεδιασμένους προβολείς που ενώνονται οπτικά με τη νέα μάσκα. Επιπλέον, ο νέος προφυλακτήρας και η νέα ποδιά αυξάνουν το πλάτος του CR-V υποδηλώνοντας βελτιωμένη ευστάθεια, ενώ παράλληλα χαμηλώνουν το οπτικό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Μπορεί ο νέος κινητήρας ντίζελ των 160 ίππων με το 9 αυτόματο κιβώτιο να κέρδισε τις εντυπώσεις, ωστόσο το CR-V διατίθεται με μία ισχυρή σειρά τριών κινητήρων που αποτελείται πλέον από δύο 1.6L ντίζελ με 160 ίππους αλλά και 120 ίππους και τον βενζινοκινητήρα 2.0L στους 155 ίππους. Και οι τρεις πλέον πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro6b.

Στην σύντομη βόλτα μέχρι το Ναύπλιο οδηγήσαμε τον νέο κινητήρα των 160 ίππων με το αυτόματο βελούδινο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Η Honda αναφέρει θεαματικά χαμηλές καταναλώσεις της τάξης του 4.9 λίτρα/100 χλμ. αλλά εμείς είδαμε στον αυτοκινητόδρομο μέσα στα όριο νομιμότητας 5.9 λίτρα/100 χλμ. ενώ όταν πιέσαμε για λίγο η κατανάλωση έφτασε τα 7.5 λίτρα/100 χλμ. Τιμές που για τον όγκο και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι υπερ-ικανοποιητικές.

Αυτός ο νέος κινητήρας αντικαθιστά τη μονάδα τον προηγούμενο 2.2L i-DTEC. Με την υποστήριξη ενός συστήματος υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, (ουσιαστικά έχει δύο turbo, ένα μικρό υψηλής πίεσης και ένα μεγάλο χαμηλής πίεσης θα το εξηγήσουμε παρακάτω) προσφέρει υψηλότερη ισχύ και καλύτερη καμπύλη ροπής, σε συνδυασμό με κορυφαία απόδοση και σημαντικά μειωμένες εκπομπές CO2. Η Honda αναφέρει μιά σειρά καινοτομιών που μειώνουν τις απώλειες ισχύος λόγω τριβών, που στον νέο κινητήρα είναι 37% μειωμένες από του προκατόχου του και αντίστοιχες με ενός βενζινοκινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι η εξαιρετικά εντυπωσιακή οικονομία που προαναφέραμε. Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 160 ίππων με ροπή 350 Nm, με εκπομπές CO2 129 g/km μια βελτίωση 11% σε σχέση με οποιονδήποτε ανταγωνιστή με παρόμοια ιπποδύναμη.

Το σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων αποτελείται από δύο υπερσυμπιεστές σειριακά τοποθετημένους ως προς τη ροή των καυσαερίων. Ο πρώτος υπερσυμπιεστής που αντιμετωπίζει υψηλότερη πίεση καυσαερίων ονομάζεται υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης, και ο δεύτερος που αντιμετωπίζει χαμηλότερη πίεση καυσαερίων αποκαλείται υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης. Ο υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης είναι υπεύθυνος για την εισαγωγή αέρα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στη μεσαία ζώνη στροφών και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής υψηλής είναι μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) για διασφάλιση ταχείας απόκρισης του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία συμβατική βαλβίδα διαφυγής.

Τέλος το σύστημα 4WD δεν χρησιμοποιεί πλέον για την ενεργοποίησή του υδραυλικές αντλίες καθώς αντικαταστάθηκε με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρέχει ταχύτερη απόκριση όταν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης. Αυτό το ηλεκτρονικής ενεργοποίησης σύστημα ζυγίζει 17% λιγότερο (μειώνοντας το βάρος του συνολικού συστήματος κατά 16,3 kg περίπου) και ελαχιστοποιεί την εσωτερική τριβή κατά 59%. Οι βελτιώσεις βοηθούν βασικά στην κατανάλωση καυσίμου. Ο ηλεκτροκινητήρας που ενεργοποιεί το 4WD, ελέγχεται από το Intelligent Control System, που επιτρέπει στο σύστημα να κατανέμει την ισχύ βάσει των συνθηκών. Το νέο σύστημα ανιχνεύει τις αλλαγές στις ταχύτητες περιστροφής κάθε τροχού πολύ ταχύτερα συγκριτικά με το παλιό σύστημα βοηθώντας στην αποφυγή του σπινιαρίσματος των τροχών, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο -όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε- σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής όπως το χιόνι .
Μάλιστα το σύστημα μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πότε το CR-V κινείται σε μία ανηφόρα και να αποστείλει πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς σε συνεργασία με τη λειτουργία Hill Start Assist. Το Hill Start Assist διατηρεί την ισχύ πέδησης λίγο μετά το άφημα του πεντάλ φρένου, προσφέροντας στον οδηγό τον απαραίτητο χρόνο για να επιταχύνει και να ξεκινήσει ομαλά. Η λειτουργία Intelligent Control System κάνει μία άμεση εκτίμηση της γωνίας κλίσης του δρόμου με τη βοήθεια ενός αισθητήρα και χρησιμοποιεί το σύστημα VSA για να αξιολογήσει τη διαθέσιμη πρόσφυση, στέλνοντας πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς όταν χρειάζεται, για ομαλή εκκίνηση.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 30.950€ για τον 1.6 i-DTEC 120HP 2WD με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο στην έκδοση Comfort, ανεβαίνουν στα 32.900€ για το ίδιο μοντέλο στην έκδοση Elegance, και συνεχίζουν στα 36.500€ για το μοντέλο με τον νέο κινητήρα 1.6 i-DTEC 160HP 4WD με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο στην έκδοση Elegance (37.600€ με Navi) και ολοκληρώνονται επίσης στα 37.600€ για την κορυφαία έκδοση με τον νέο κινητήρα 1.6 i-DTEC 160HP 4WD με το νέο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Η τιμή για τον κινητήρα βενζίνης θα ανακοινωθεί αργότερα.

Περισσότερα για το μεγάλο SUV της Honda, μόλις το πάρουμε για δοκιμή.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!