Formula 1: Έρχονται αλλαγές το 2022

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Formula 1: Έρχονται αλλαγές το 2022
Η Formula 1 αναμένεται να πραγματοποιήσει αλλαγές στην οργάνωση των αγωνιστικών τριημέρων το 2022.

To 2022 η Formula 1 αλλάζει σελίδα στην ιστορία της και θα δει τα μονοθέσια νέας γενιάς να πατούν πίστα για πρώτη φορά. Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ και θα αλλάξουν ολοκληρωτικά την εμφάνιση των αγωνιστικών, με τις αλλαγές αυτές να είναι οι μεγαλύτερες των τελευταίων 40 ετών.

Το πρωτάθλημα του 2021 μας άφησε με ανάμεικτα συναιισθήματα, όμως πλέον η αντίστροφη μέτρηση για τη νέα σεζόν έχει ξεκινήσει. Τόσο η Aston Martin αλλά και η Ferrari έχουν ανακοινώσει τις ημερομηνίες παρουσίασης του νέου τους μονοθεσίου και αναμένεται και οι επόμενες 8 ομάδες να πράξουν σύντομα το ίδιο.

Τα προβλήματα που φέρνει η ανάπτυξη της Formula 1

Dutch GP F1

Το 2022 το σπορ σκοπεύει να πραγματοποιήσει 23 αγώνες συνολικά, αριθμός ρεκόρ στην ιστορία του σπορ. Όμως φέτος οι ομάδες έχουν πολύ στενά περιθώρια ημερολογιακά, καθώς το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου φέρνει το φινάλε της σεζόν πολύ νωρίτερα. Το 2021 το πρωτάθλημα ολοκληρώθηκε στις 12 Δεκεμβρίου, ενώ το 2022 το φινάλε είναι προγραμματισμένο για τις 20 Nοεμβρίου, μια διαφορά της τάξεως των 22 ημερών. Ως αποτέλεσμα θα δούμε δύο triple headers στη σεζόν, κάτι που δεν ικανοποιεί καθόλου τις ομάδες.

Με την εφαρμογή του budget cap και σε συνδυασμό με τους πολλούς διαδοχικούς αγώνες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, φέρνει τις ομάδες και τους μηχανικούς σε πολύ δύσκολη θέση. Η κούραση είναι ένα φαινόμενο που κάνει ολοένα και περισσότερο την εμφάνισή του και φέρνει έντονα προβλήματα στις ομάδες που παράλληλα διαμαρτύρονται στην FIA και τη Liberty Media για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.

Οι αλλαγές που έρχονται

Saudi Arabia GP

Ιστορικά η Formula 1 λειτουργεί σε ένα πλαίσιο τεσσάρων ημερών για κάθε αγώνα και πέντε αποκλειστικά για το Μονακό. Από το 2022 αυτό θα αλλάξει, καθώς οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους μόλις τρεις ημέρες.

Όπως αναφέρει το racingnews365, το Grand Prix θα ξεκινά από την Παρασκευή το πρωί με τους τεχνικούς ελέγχους στα μονοθέσια να λαμβάνουν χώρα, όπως επίσης και οι υποχρεώσεις των οδηγών και των ομάδων με τον Τύπο. Επιπλέον οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής θα επιστρέψουν στη διάρκεια των 90 λεπτών και θα διεξάγονται στις 13:00μμ τοπική ώρα για το FP1 και 17:00μμ τοπική ώρα για το FP2. Αυτό θα ισχύσει στην πλειοψηφία των αγώνων. Μετά το τέλος της αγωνιστικής δράσης θα ακολουθήσουν συνεντεύξεις Τύπου των οδηγών. Ο στόχος είναι να περιοριστεί η εργασία των ομάδων λίγο παραπάνω από τις 12 ώρες.

Το Σάββατο το FP3 θα πραγματοποιείται 17,5 ώρες μετά το τέλος του FP2 και θα έχει διάρκεια 60 λεπτών. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξάγονται δύο ώρες μετά το τέλος της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών. Η διαδικασία δεν θα υποστεί καμία αλλαγή τη νέα χρονιά και το σύστημα που γνωρίζουμε από το 2006 (Q1, Q2 και Q3) θα παραμείνει. Ο αγώνας θα εκκινεί 4 ώρες το αργότερο πριν από τη δύση του ηλίου.

Επιπλέον οι οδηγοί πρέπει να παρευρίσκονται 30 λεπτά πριν ή το αργότερο 1 ώρα μετά το τέλος του FP3 σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν τη συμμετοχή οπαδών, όπως για παράδειγμα υπογραφή αυτογράφων για 15 λεπτά.

Τα πλεονεκτήματα και ο απώτερος σκοπός

Ferrari pit-stop

Σύμφωνα με την ίδια τη Formula 1, το πρόγραμμα των ομάδων και ιδιαίτερα του προσωπικού θα βελτιωθεί σημαντικά. Συνολικά θα εξοικονομήσουν 24 ημέρες κατά το ημερολογιακό έτος, με δύο από αυτές να είναι από το GP Μονακό. Αυτό θα βοηθήσει επιπλέον τις ομάδες όσον αφορά το κόστος σε κρατήσεις ξενοδοχείων και δίνει στο προσωπικό περισσότερο ελεύθερο χρόνο ανάμεσα στους αγώνες. Ωστόσο αυτό ενδέχεται να έχει αντίκτυπο στα έσοδα των τοπικών κοινωνιών που επισκέπτεται το σπορ.

Ο μεγάλος στόχος της Liberty Media είναι να διεξάγονται 25 αγώνες στη Formula 1 κάθε χρόνο, κάτι που μέχρι σήμερα δεν βρίσκει σύμφωνες τόσο τις ομάδες αλλά και τους οδηγούς. Όμως το ενδιαφέρον από χώρες να φιλοξενήσουν αγώνα Formula 1 είναι αρκετά μεγάλο και το πρόβλημα για το πώς θα χωρέσουν τόσοι αγώνες στο πρόγραμμα μετατρέπεται σε έναν ευχάριστο πονοκέφαλο για την κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ.

Δείτε τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα να αναλύουν τη σεζόν της Formula 1 για το 2021.

Image credit: redbullcontentpool, Mercedes-AMG, Alpine, Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!