spain_women_world_cup

Μετά το Μουντιάλ Γυναικών περισσότεροι χορηγοί ενδιαφέρονται για τον γυναικείο αθλητισμό

Μαριλένα Καλόπλαστου

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 θα συμπέσουν με τις αυξανόμενες ευκαιρίες χορηγίας για τις αθλήτριες, λένε οι ειδικοί, αφού το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών υπογράμμισε την αυξανόμενη δημοτικότητα του γυναικείου αθλητισμού το 2023.

Οι διοργανωτές λένε ότι το Παρίσι 2024 θα είναι οι πρώτοι Αγώνες που θα περιλαμβάνουν ίσο αριθμό ανδρών και γυναικών αθλητών, ένα ορόσημο που έρχεται εδώ και πολύ καιρό μετά από χρόνια δουλειάς της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ) για τη δημιουργία ίσων ευκαιριών.

Αλλά όσον αφορά τους χορηγούς, ο ανδρικός αθλητισμός εξακολουθεί να είναι... βασιλιάς. Μια έρευνα του Sports Innovation Lab το 2023, η οποία περιελάμβανε περισσότερες από 25 επωνυμίες του Fortune 500, διαπίστωσε ότι μόνο το 9% περίπου των αθλητικών μέσων και των χορηγιών των ερωτηθέντων δαπανήθηκαν για τον γυναικείο αθλητισμό. Ωστόσο, το 83% των ερωτηθέντων από αυτήν την έρευνα δήλωσαν ότι σχεδίαζαν να αυξήσουν τις επενδύσεις τους το 2024.

«Ακούσαμε από πολλούς από αυτούς ότι στόχευαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες και να κάνουν περισσότερα με αθλήτριες», δήλωσε η διευθύντρια μάρκετινγκ του Sports Innovation Lab, Τζίνα Γουόλντχορν. «Τα brands γιορτάζουν πραγματικά όλα τα ορόσημα στον γυναικείο αθλητισμό κάθε χρόνο. Νομίζω ότι θα τους δούμε επίσης να το γιορτάζουν ως ένα ακόμη από αυτά τα κρίσιμα ορόσημα».

Το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών του 2023 θα μπορούσε να προμηνύει ότι το γυναικείο άθλημα θα γίνει ακόμα πιο ελκυστικό για τους χορηγούς το 2024, καθώς οι τεταμένες τηλεοπτικές διαπραγματεύσεις πριν από το τουρνουά έδωσαν τη θέση τους σε τηλεθέαση ρεκόρ σε όλο τον κόσμο.

Ο Conrad Wiacek, επικεφαλής της αθλητικής ανάλυσης στην ερευνητική εταιρεία GlobalData, δήλωσε ότι το ποδόσφαιρο είχε παίξει μεγάλο ρόλο ιστορικά στην ανάπτυξη του προφίλ των γυναικών αθλητών. «Υπάρχει μια ευκαιρία (για τα brands) να σφυρηλατήσουν μια σχέση με το γυναικείο κοινό απευθείας μέσω συνεργασιών στο γυναικείο άθλημα (είτε αυτό) μεμονωμένων αθλητών ή ομάδων», δήλωσε συγκεκριμένα. «Και κυνικά, αυτές οι ευκαιρίες αυτή τη στιγμή είναι πιο αποδοτικές από ότι ορισμένα αθλήματα ανδρών και ανδρών αθλητών».

Η δημοτικότητα του Παγκοσμίου Κυπέλλου Γυναικών προκάλεσε μια γρήγορη ανταπόκριση από μάρκες όπως η Adidas και η Nike, οι φανέλες των οποίων φορέθηκαν από την Ισπανία και την Αγγλία αντίστοιχα στον τελικό. Μια ευρεία κατακραυγή από τους θαυμαστές μετά το τουρνουά ώθησε τη Nike να κυκλοφορήσει μια αντίγραφη φανέλα τερματοφύλακα της Αγγλίας, αφού αρχικά δεν είχε εφοδιαστεί με τη νικήτρια του Golden Glove Mary Earps. «Υπάρχει πραγματικό όφελος από την επιχειρηματική δραστηριότητα με γυναίκες αθλήτριες», δήλωσε η Thayer Lavielle, εκτελεστική αντιπρόεδρος στο τμήμα γυναικών The Collective, του πρακτορείου αθλητικών και ψυχαγωγίας Wasserman.

«Πώς μεταφράζεται αυτό για το 2024, νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς ακόμα για να το πούμε γιατί δεν βλέπουμε να κυκλοφορούν αυτές οι καμπάνιες. Αλλά (υπάρχουν) σίγουρα θετικά σημάδια».

Η Visa, ένας από τους μακροβιότερους χορηγούς Ολυμπιακών Αγώνων, ανακοίνωσε τον Νοέμβριο το υψηλότερο ποσοστό γυναικών αθλητών στο πρόγραμμα Team Visa για το 2024.

Ακολούθησε το GWomen στο instagram

Στείλε μας νέα, ιδέες, προτάσεις, απορίες για τον γυναικείο αθλητισμό στο [email protected]