Chaos: Ένα χρόνο τώρα, πήξαμε στον άνθρακα

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
Chaos: Ένα χρόνο τώρα, πήξαμε στον άνθρακα
Ακριβώς ένα χρόνο μετά την «αποκάλυψη» του ελληνικού ultracar, το Chaos της SP Automotive παραμένει… μακέτα. Ο Πάνος Σεϊτανίδης ανοίγει το μαύρο κουτί της πονεμένης ιστορίας.

Ήταν τέτοια ώρα, πρώτη μέρα του Νοέμβρη του 2021 όταν μετά από μία σειρά από teasers αναμέναμε την μετά βαΐων και κλάδων αποκάλυψη του αυτοκινήτου που θα έκανε το αλογάκι της Ferrari να σκύψει από ντροπή και τον ταύρο της Lamborghini να μοιάζει με αρνάκι.

Το πρώτο ultracar στον πλανήτη Γη, ένα δημιούργημα που όχι απλά θα τοποθετούσε την Ελλάδα στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκίνησης αλλά θα την έκανε και το κέντρο του κόσμου! Όσο είδατε το Chaos να κυκλοφορεί στους δρόμους και να κάνει τους μηχανολόγους της Bugatti και της Pagani να μοιάζουν τσαρλατάνοι (γιατί με τις επιδόσεις που ανακοινώθηκαν αυτό θα γινόταν), άλλο τόσο το είδαμε κι εμείς.

Chaos

Κλείνοντας το blog μου που ακολούθησε της παρουσίασης, με τίτλο «Άνθρακας ή θησαυρός», έγραφα: «Μακάρι το Chaos τον άνθρακα να τον έχει μόνο για τις πλέξεις ανθρακονημάτων και να αποδειχθεί θησαυρός».

Ένα χρόνο μετά, το μόνο που έχουμε δει είναι άνθρακας.

 

Πολύ καλό για να είναι αληθινό

Ας ξεκινήσουμε από όσα ανακοινώθηκαν εκείνο το βράδυ. Γιατί κόντρα στις προαναγγελίες, παρουσίαση – κανονική παρουσίαση με το αυτοκίνητο σε κανονικό μέγεθος- δεν είδαμε. Αντί αυτού, κάποιες ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες, με κακό photoshop.

Το περιτύλιγμα ήταν εντυπωσιακό αλλά παράξενο – σχεδιαστής εταιρείας που θα έπρεπε να θεωρείται άμεσος ανταγωνιστής, μου τόνισε εξ αρχής πως κάποιες «λύσεις» που υιοθετούνται δεν μπορούν να δουλέψουν. Λεπτομέρειες.

Chaos

Ανθρακονήματα, κεραμικά, Zylon, 3D εκτυπωτές, όλα χρησιμοποιηθήκαν για να αποκτήσει «οστά» το μοντέλο που θα φέρει το χάος στην αυτοκίνηση. Αν δεχθούμε τους αριθμούς που υπόσχεται ο δημιουργός του.

Earth Version με 2.048,7 άλογα, μέγιστη ροπή στα 1.389,4 Nm, αναλογία ισχύος/βάρους 2.05 και τελική ταχύτητα πάνω από τα 500 χιλιόμετρα/ώρα (!). Όσο για τις επιταχύνσεις, από στάση στα 100 χιλιόμετρα/ώρα σε 1.9 δευτερόλεπτα και 0-300 σε 7.9! Κι αυτή είναι η… γήινη έκδοση.

Zero Gravity με 3.064,7 άλογα, μέγιστη ροπή της τάξης των 1.983,5 Nm, με την αναλογία ισχύος/βάρους να ανεβαίνει στο 3.06. Και υπάρχει και συνέχεια: 0-100 σε 1.55 δλ, 0-300 σε 7.1!

Chaos

Ακόμα και μυρωδιάς να είναι κανείς από τα… αμάξια, διαβάζοντας αυτούς τους αριθμούς, δεν μπορεί, θα πονηρευτεί. Πονηρευτήκαμε λοιπόν.

Τα ερωτηματικά που έγιναν κριτική

Επιστρέφω στο περυσινό μου blog για το Chaos. Τονίζω πως ευχόμουν να διαψευστώ, όμως δεν μπορούσα παρά να θέσω βασικά ερωτήματα που έψαχναν απαντήσεις.

-Γιατί η «αποκάλυψη» δεν έγινε όταν θα ήταν έτοιμο και έγινε με εικόνες photoshop;
-Γιατί στήθηκε μία ολόκληρη ιστορία για εγκαταστάσεις σε μυστική τοποθεσία όταν αυτό που βλέπαμε ήταν μία stock εικόνα προς πώληση για χρήση από οποιονδήποτε;
-Πως ήταν δυνατόν να ανακοινώνονται αριθμοί επιτάχυνσης κ.α. δίχως χιλιόμετρο δοκιμών;
-Με ποιο τρόπο μία χούφτα ανθρώπων στην Ελλάδα, θα μπορούσε να πετύχει ότι δεν μπορούν να πετύχουν γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας με απεριόριστους πόρους;
-Ποιος θα δώσει 5.5 εκατομμύρια για τη…. βασική έκδοση και 12.4 για την «μηδενικής βαρύτητας» αγοράζοντας κάτι που υπάρχει μόνο σε φωτογραφία;

Chaos

Οι απαντήσεις μόνο πειστικές δεν ήταν. Όμως και πάλι, κάποιες ουσιαστικές κινήσεις θα μπορούσαν να κάνουν τις Κασσάνδρες να σιωπήσουν προσωρινά. Να κερδηθεί πίστωση χρόνου. Αντί αυτού, ανά μερικούς μήνες εμφανίζονταν κάποια απογοητευτικά μηνύματα στα social media.

Ζητάς 12.4 εκατομμύρια και η επίσημη επικοινωνία δολοφονεί το συντακτικό και την ορθογραφία.

Τον Μάιο η επίσημη τοποθέτηση από τον δημιουργό του Chaos ήταν πως «…το αυτοκίνητο δουλεύετε στο εσωτερικό και ηλεκτρικά. Και κάνει γρήγορη πρόοδο σε σχέση με την ποιότητά του. Δουλεύουμε όσες περισσότερες ώρες μπορούμε μέρα και νύχτα. Αποφασίσαμε να μην βάλουμε φωτός online για αυτό και δεν βλέπετε στη σελίδα μας κάτι καινούργιο μέχρι να είναι έτοιμο, παρά μόνο την ημέρα της παρουσίασης, όπου θα υπάρχει live από την σελίδα μας».
Δεν αλλάξαμε ούτε λέξη, ούτε... γράμμα. Αυτή ήταν.

Chaos

Πέρασε άλλο ένα τρίμηνο και ήρθε το νέο «χτύπημα» - με όλη τη σημασία της λέξης. Με φόντο ένα ομολογουμένως περίτεχνης πλέξης εξάρτημα και συνοδευτικό κείμενο: «Έχουμε τυπώσει διπλα τα πραγματα του chaos ώστε στην παρουσίαση δίπλα από το αυτοκίνητο θα είναι άλλο ένα σε ανταλλακτικά για να μπορεί οποιοσδήποτε να θαυμάσει την δουλειά μας. Το chaos έρχεται».
Επίσης δεν αλλάξαμε ούτε λέξη, ούτε… γράμμα. Γιατί το χάος έμοιαζε να είναι ήδη εδώ.

Αύγουστος ήταν, έχει περάσει άλλο ένα τρίμηνο, όπου να’ ναι θα εμφανιστεί κάποιο instagram story να επιδιώξει να δώσει σφυγμό στο project. Μάταια.

Σήμερα συμπληρώνουμε ένα χρόνο από τα «αποκαλυπτήρια».
Το καρδιογράφημα του Chaos έχει μία ευθεία γραμμή και παρατεταμένο ήχο.

Chaos

Υ.Γ. Εξακολουθώ να εύχομαι να μας εκθέσει η SP Automotive και να δούμε μία μέρα το Chaos να πιάνει όντως τα 500 (!) στο δρόμο. Θα είμαστε οι πρώτοι που θα χειροκροτήσουμε και θα απολογηθούμε. Μέχρι τότε όμως, αντί χειροκροτήματος, υπάρχει κριτική. Είναι και θα είναι ανάλογη όσων (δεν) έχουμε δει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.