F1, Μονακό: Τι σημαίνουν Μιραμπό, Ρασκάς, Μπο Ριβάζ και οι άλλες στροφές του σιρκουί (vid)

F1, Μονακό: Τι σημαίνουν Μιραμπό, Ρασκάς, Μπο Ριβάζ και οι άλλες στροφές του σιρκουί (vid)
Το Πριγκιπάτο είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους 20 οδηγούς της Formula 1. Αφού δεν είμαστε στα κότερα, ας κάνουμε μια... βουτιά στην ιστορία.

Μετά τη δύσκολη - όπως εξελίχθηκε - νίκη του Μαξ Φερστάπεν στην Ίμολα, οι ομάδες της Formula 1 κινήθηκαν δυτικότερα και έφθασαν στο Μονακό για το πιο χλιδάτο Grand Prix της σεζόν. Το σιρκουί πόλης έχει μήκος 3,3 χλμ. και είναι το πιο αργό στο καλεντάρι, καθώς απουσιάζουν οι μεγάλες ευθείες.

Υπάρχουν όμως αρκετές στροφές και μάλιστα στενές, που «κουβαλούν» αρκετή ιστορία. Ας πάμε να μάθουμε από πού πήραν το όνομά τους εμβληματικά σημεία, όπως η Ρασκάς, η Μιραμπό, η Πορτιέ και άλλες.

Στροφή 1 - Sainte-Dévote (Σαντ Ντεβότ)

Απέχει μόλις 150 μέτρα από τη γραμμή εκκίνησης και πήρε το όνομά της από παρεκκλήσι που φτιάχτηκε προς τιμήν της προστάτιδας του Μονακό.

Στροφή 2 - Beau Rivage (Μπο Ριβάζ)

Σημαίνει «όμορφη ακτογραμμή» στα γαλλικά και οδηγεί τα μονοθέσια σε ένα υψηλό σημείο, με θέα προς την Μεσόγειο.

Στροφή 3 - Massenet (Μασνέ)

Η τρίτη στροφή του σιρκουί δανείζεται το όνομά της από το Γάλλο συνθέτη Ζιλ Μασνέ, ο οποίος είναι διάσημος κυρίως για τις όπερες που έχει γράψει.

Στροφή 4 - Casino Square (Καζίνο)

Σε κάτι πιο... πεζό, η στροφή 4 - κατηφορίζοντας - περνάει δίπλα από το καζίνο του Μονακό, το οποίο άνοιξε τον Ιούλιο του 1865, πριν από σχεδόν 159 χρόνια!

Στροφή 5 - Mirabeau Superior (Μιραμπό άνω)

Μπαίνοντας στο πιο αργό κομμάτι της πίστας, η στροφή Μιραμπό πήρε το όνομά της από το πρώην ξενοδοχείο Μιραμπό (πλέον είναι συγκρότημα κατοικιών).

Στροφή 6 - Hairpin (Φουρκέτα)

Η πιο αργή στροφή στο πρωτάθλημα της Formula 1, με τα μονοθέσια να περνούν με λιγότερα από 50 χλμ/ώρα.

Στροφή 7 - Mirabeau Inferior (Μιραμπό κάτω)

Εδώ τα μονοθέσια περνούν μπροστά από την είσοδο του πρώην ξενοδοχείου Μιραμπό.

Στροφή 8 - Portier (Πορτιέ)

Η επόμενη - 8η - στροφή του γύρου στο Μονακό πήρε το όνομά τη συνοικία Πορτιέ.

Στροφή 9 - Tunnel (Τούνελ)

Εδώ, μάλλον δεν χρειάζεται επεξήγηση. Ωραίο σημείο για την τηλεοπτική κάλυψη, όμως οι οδηγοί πρέπει βγαίνοντας από το τούνελ να συνηθίσουν αμέσως στο έντονο φως πριν πέσουν στα φρένα.

Στροφές 10/11 - Nouvelle Chicane (Νέο σικέιν)

Αν κάποιος χάσει τα φρένα βγαίνοντας από το τούνελ, ενδέχεται να χάσει και τη θέση του στο σικέιν. Πριν το 1986, όταν ξανασχεδιάστηκε, ονομαζόταν Chicane du Port.

Στροφή 12 - Tabac (Ταμπάκ)

Το όνομα της στροφής 12 προέρχεται από ένα καπνοπωλείο στο σημείο. Δίπλα στη θάλασσα, μας χαρίζει εντυπωσιακά πλάνα.

Στροφές 13/14/15/16 - Swimming Pool (Πισίνα)

Το τμήμα του σιρκουί πόλης προστέθηκε μετά το Ναυτικό Μουσείο Ρενιέ, το οποίο διαθέτει πισίνα. Το πρώτο από τα δύο σικέιν πήρε το όνομά του από τον Λουί Βιράζ, έναν Μονεγάσκο οδηγό που τερμάτισε 3ος στο πρώτο Grand Prix του Μονακό το 1950.

Στροφή 17 - La Rascasse (Ρασκάς)

H προτελευταία στροφή του γύρου έχει πάρει το όνομά της από ένα νυχτερινό κλαμπ, το οποίο ήταν αρχικά μπαρ για τους ψαράδες. Rascasse είναι το ψάρι κόκκινος σκορπιός. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται τον Μίκαελ Σουμάχερ να ακινητοποιεί επίτηδες στο σημείο το μονοθέσιό του στις κατατακτήριες του 2006, για να διακοπεί η διαδικασία. Τιμωρήθηκε και στον αγώνα κέρδισε ο Φερνάντο Αλόνσο.

Στροφή 18 - Antony Noghès (Άντονι Νοζ)

Ο Άντονι Νοζ ήταν ο ιδρυτής του Grand Prix Μονακό και θεωρείται ο πρωτοπόρος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στο Πριγκιπάτο. Ήταν αυτός που είχε προτείνει όλοι οι αγώνες αυτοκινήτου να ολοκληρώνονται με κυματισμό της καρό σημαίας.

Photo Credits: Mercedes-AMG F1

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!