Toyota Yaris Cross Hybrid vs Renault Captur 1.0 Tce 100 LPG: Απλά μαθηματικά

Νίκος Γιαννούλας
Toyota Yaris Cross Hybrid vs Renault Captur 1.0 Tce 100 LPG: Απλά μαθηματικά
Με τις τιμές των καυσίμων στα ουράνια, δύο συμπαγή SUV με κύριο χαρακτηριστικό τους τη μεγάλη οικονομία καυσίμου δεν μπορούν να λείπουν από τις επιλογές οποιουδήποτε αγοραστή.

Από την μια πλευρά ένα από τα πλέον αναμενόμενα SUV του 2022, το Toyota Yaris Cross στην υβριδική του εκδοχή. Από την άλλη, το «Αυτοκίνητο του 2021» για την Ελλάδα, το Renault Captur, σε έκδοση διπλού καυσίμου, LPG και βενζίνης.

Αμφότερα, πολύ ιδιαίτερα και μοναδικά, με κύριο γνώμονα να αποτελέσουν δύο από τις πλέον ενεργειακά αποδοτικές προτάσεις στην κατηγορία τους. Το πρώτο, μέσα από την πολύ χαμηλή κατανάλωση που υπόσχεται το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα κίνησης της Toyota. Το δεύτερο, μέσα από την χρήση του υγραερίου ως βασικού καυσίμου, του οποίου το κόστος είναι περίπου 80% μικρότερο αυτού της βενζίνης.

Στην καρδιά της κατηγορίας

Αμφότερα ανήκουν στην κατηγορία των B SUV, δηλαδή σε αυτή όπου το μήκος κυμαίνεται από τα 4,1 έως και τα 4,3 μέτρα. Πιο συγκεκριμένα όμως, το νεοφερμένο Toyota Yaris Cross Hybrid έχει μήκος 4,18 και πλάτος 1,765 μέτρα, ενώ το νεότατο αλλά πλέον πολύ εδραιωμένο στην ελληνική αγορά Renault Captur είναι περίπου 5 εκατοστά πιο μακρύ, στα 4,227 και πιο πλατύ επίσης, στα 1,797 μέτρα.

yaris-capture

Αισθητικά και τα δύο αυτοκίνητα δεν αφήνουν περιθώριο για αρνητική κριτική. Ισορροπημένοι όγκοι, προσεκτικά επιλεγμένα στοιχεία δυναμισμού και λεπτομέρειες κομψότητας, τονίζουν τόσο τον περιπετειώδη, όσο και τον αστικό τους χαρακτήρα. Μπορούμε ίσως να διακρίνουμε, με βάση τα δικά μας γούστα πάντα και εντελώς υποκειμενικά, μια τονισμένη διάθεση πολυτέλειας στο Renault Captur και έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα στο Toyota Yaris Cross.

Πρακτικό εσωτερικό

Η ίδια περίπου αίσθηση επικρατεί και στο εσωτερικό, όπου το Toyota Yaris Cross προσφέρει πληρότητα μεν αλλά με αφαιρετική λογική, ενώ το Renault Captur δίνει την αίσθηση μιας πιο κλασικής αλλά και ποιοτικής προσέγγισης -κυρίως λόγω της οπτικά καλύτερης αίσθησης που αφήνουν τα μαλακά πλαστικά του ταμπλό και οι υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα.

yaris-capture

Από άποψη χώρων και πρακτικότητας τέσσερα άτομα δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα και στα δύο αυτοκίνητα. Ο χώρος αποσκευών του Yaris Cross έχει όγκο 397 λίτρα, ενώ του Renault Captur 422 λίτρα. Αμφότεροι διαθέτουν διπλό πάτωμα. Το πλεονέκτημα του Yaris Cross έχει να κάνει μόνο με το γεγονός ότι κάτω από την επένδυση υπάρχει χώρος για ρεζέρβα ανάγκης, ενώ στο Captur αυτό τον χώρο καταλαμβάνει το ειδικό δοχείο αποθήκευσης LPG. Κανένα δεν έχει ρεζέρβα, παρά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού.

yaris-capture

Σε επίπεδο πρακτικότητας, το γεγονός της αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος δίνει τους ίδιους πόντους στους δύο ανταγωνιστές. Ωστόσο, σε χώρους και συνολική άνεση επιβατών κερδίζει άντε η γαλλική πρόταση, καθώς οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο πλάτος, πιο εύκολη επιβίβαση και έχουν στη διάθεσή τους περσίδες αερισμού και δύο θύρες USB.

yaris-capture

Αναφορικά με τον εξοπλισμό, αυτός της άνεσης και στα δύο αυτοκίνητα είναι πλούσιος, ενώ για την ασφάλεια δεν λείπει τίποτα ουσιώδες. Απλά, ως πιο νέο, το Toyota Yaris Cross διαθέτει περισσότερα στοιχεία υποβοήθησης της οδήγησης, με πιο σημαντικό αυτό του adaptive cruise control. Αμφότερα τα αυτοκίνητα επίσης έχουν επιτύχει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές του EuroNCAP, γεγονός που αποτελεί την πιο σημαντική επιβεβαίωση του υψηλότατου επιπέδου ασφάλειας που προσφέρουν.

yaris-capture

Δοκιμασμένες λύσεις

Ταυτόσημη είναι η άποψη των Γάλλων και των Ιαπώνων μηχανολόγων για τη σχεδίαση της ανάρτησης των δύο αυτοκινήτων. Γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω έχουν επιστρατευτεί και στις δύο περιπτώσεις. Το αποτέλεσμα όμως, δεν είναι το ίδιο. Λίγο πιο σπορ στη συμπεριφορά του αλλά και λιγότερο άνετο το Yaris Cross, λίγο πιο χαλαρό αλλά και πιο άνετο το Renault Captur.

yaris-capture

Στην πράξη, ο οδηγός θα νοιώσει καλά και με τα δύο αυτοκίνητα, είτε οδηγεί στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο με μεγάλη ταχύτητα ή σε επαρχιακή διαδρομή με συνεχείς στροφές. Η σταθερότητα είναι εξαιρετική, η κλίση στις στροφές λογική και οι αντιδράσεις πάντα απόλυτα ασφαλείς.

Με 116 ίππους συνδυασμένη ισχύ και 207 Nm ροπή, το Yaris Hybrid επικρατεί του Renault Captur Tce 100 LPG, που ο κινητήρας του αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπή, στο πεδίο των επιδόσεων. Κανένα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί γρήγορο, ωστόσο από τα δύο αυτό που επιταχύνει πιο γρήγορα αλλά και άμεσα λόγω αυτόματου κιβωτίου, είναι σίγουρα το Yaris. Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά: το Yaris Cross έχει 170 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα έναντι 173 του Renault Captur, ενώ η επιτάχυνση του πρώτου ολοκληρώνεται σε 11,2 δλ. και δεύτερου σε 13,0 δλ.

yaris-capture

Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι παρότι το Toyota Yaris Cross κουβαλά ένα δεύτερο -αν και πολύ μικρό- ηλεκτρικό κινητήρα συν τις μπαταρίες, καταφέρνει να είναι τουλάχιστον 50 κιλά πιο ελαφρύ από το Renault Captur. Γεγονός που συμβάλλει, πέραν της ισχύος, στη βελτίωση τόσο των επιδόσεων, όσο και της αποδοτικότητας.

Η οικονομία στο προσκήνιο

Φτάνουμε λοιπόν στο πιο κρίσιμο πεδίο, αυτό της κατανάλωσης. Το Toyota Yaris Cross, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, κατάφερε στα χέρια μας να «κλείσει» τη δοκιμή του με μέση κατανάλωση 4,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης/100 χλμ. Με μέση πανελλαδική τιμή αμόλυβδης/λίτρο τα 1,763 ευρώ κατά την εβδομάδα που το είχαμε στα χέρια μας, αυτό σημαίνει 8,11 ευρώ κόστος καυσίμου/100 χλμ.

yaris-capture

Στο Renault Captur LPG, η δοκιμή έκλεισε με 9.0 λίτρα LPG/100 χλμ. Με μέση πανελλαδική τιμή τα 0.98 ευρώ την ίδια ακριβώς περίοδο, αυτό σημαίνει 8,82 ευρώ/100 χλμ. Λόγω της πολύ μικρής διαφοράς και των πιθανών αποκλίσεων προς τα πάνω ή τα κάτω στις τιμές των καυσίμων, είναι προφανές ότι σε αυτό το επίπεδο έχουμε ισοπαλία. Έχουμε όμως ένα πλεονέκτημα του Captur, που αφορά στην αυτονομία. Με δύο δοχεία καυσίμου, ένα βενζίνης και ένα LPG, μπορεί να φτάσει σε πραγματικές συνθήκες να καλύψει περίπου 1.000 χιλιόμετρα, χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού.

yaris-capture

Όπως αντιλαμβάνεται και ο οδηγός των δύο αυτοκινήτων, στο δρόμο δύσκολα κρίνεται η διαφορά υπέρ του ενός ή του άλλου. Το Captur είναι πιο άνετο, πιο ευρύχωρο και πιο ποιοτικό οπτικά. Το Yaris Cross είναι πιο νεανικό, πιο εύκολο στην οδήγηση και πιο σβέλτο. Η ζυγαριά συνεχώς κλίνει προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση, χωρίς να ισορροπεί ξεκάθαρα υπέρ κάποιου. Οπότε, όλα θα παιχτούν εμπρός από τον πωλητή της κάθε μάρκας και την προσφορά του.

Ισορροπία

To Toyota Yaris Cross Hybrid το οδηγήσαμε στην έκδοση εξοπλισμού Style. Η οποία, χωρίς να είναι η κορυφαία, διαθέτει ένα πληρέστατο πακέτο χρήσιμων στοιχείων εξοπλισμού. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το Renault Captur στην έκδοση εξοπλισμού Dynamic. Οι τιμές των δύο εκδόσεων ανέρχονται στα 23.660 ευρώ για το Yaris και στα 23.330 για το Captur. Οπότε, ούτε και εδώ έχουμε ξεκάθαρο νικητή. Ειδικά αν αναλογιστούμε ότι και σε επίπεδο εξόδων χρήσης, καθώς και τα δύο δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, έχουμε και πάλι ταυτόσημο αποτέλεσμα.

Τα Toyota Yaris Cross Hybrid και Renault Captur 1.0 Tce 100 LPG είναι δύο κορυφαία συμπαγή SUV, με μεγάλο πλεονέκτημα την οικονομία και ταυτόχρονα σύγχρονα, άνετα, πολύ ασφαλή και απόλυτα επαρκή για τις ανάγκες μιας οικογένειας τεσσάρων ατόμων. Έχουν κάποιες διακριτές διαφορές που μπορεί να κρίνουν το αποτέλεσμα της επιλογής, τις οποίες συνοψίζουμε: Το γαλλικό είναι πιο άνετο, ευρύχωρο και ποιοτικό οπτικά. Το ιαπωνικό πιο νεανικό οπτικά, λίγο πιο σβέλτο και πιο εύκολο στη οδήγηση, κυρίως λόγω αυτόματου κιβωτίου. Ποιο θα προτιμήσει κανείς λοιπόν έχει να κάνει με τις ανάγκες του και ίσως τις αισθητικές του απόψεις. Σε κάθε πάντως περίπτωση, θα απολαύσει ένα πολύ καλό αυτοκίνητο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!