Τα αστέρια της F1 στο ντεμπούτο τους! (pics)

Τα αστέρια της F1 στο ντεμπούτο τους! (pics)

Θυμάστε τα μεγάλα ονόματα της F1 στο ντεμπούτο τους; Το G-Weekend Journal κάνει αναδρομή στις «πρώτες» των πιλότων που έχουν γράψει ιστορία (ακόμα κι αρνητική) στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και σας ενημερώνει που βρίσκονται σήμερα!

Επιμέλεια:

Πολλοί πιλότοι έχουν περάσει στην πολυετή ιστορία της Formula1. Όμως, λίγοι είναι αυτοί που έχουν μείνει στην ιστορία και με μερικούς εξ' αυτών θα ασχοληθούμε σε αυτή την περίπτωση. Πιο συγκεκριμένα, σκεφτήκαμε να κάνουμε μία αναδρομή στο παρελθόν και να βρούμε πότε έκαναν ντεμπούτο μερικοί εκ των κορυφαίων.

Βέβαια, εστιάζουμε στους πρωταγωνιστές του τωρινού γκριντ της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ αφιερώνουμε και λίγο χρόνο για τους Μίκαελ Σουμάχερ, Άιρτον Σένα. Ωστόσο, όπως είναι λογικό, για τους δύο τελευταίους δε θα μπορούσαμε να βρούμε πιο πρόσφατες φωτογραφίες.

Ο πρώτος διότι δεν έχουν διαρρεύσει φωτογραφίες του «Σούμι» μετά το ατύχημα που είχε κάνοντας σκι και ο δεύτερος επειδή δεν είναι εφικτό να μας τις στείλουν... από πάνω, με δεδομένο ότι έχουν περάσει περίπου 22 χρόνια από τον θάνατο του Βραζιλιάνου.

Το Gazzetta Weekend Journal, λοιπόν, σας παρουσιάζει τις παρθενικές σεζόν μερικών εκ των κορυφαίων αιυτή τη στιγμή και συγκρίνει με το πού βρίσκονται και τι κάνουν σήμερα. Πάντως, με εξαίρεση πάντα τους Σουμάχερ, Σένα, ακόμα και οι πιο... παλιοί είναι ακόμα στην ενεργό δράση μετά από τόσα πολλά χρόνια.

Φερνάντο Αλόνσο

Έκανε ντεμπούτο με τη Minardi στην Αυστραλία το 2001 σε ηλικία 19 ετών. Ωστόσο, δεν έκανε κάτι το ενδιαφέρον και το 2002 έμεινε δοκιμαστής στη Renault, όπου κέρδισε θέση βασικού πιλότου το 2003. Αυτή τη φορά ήταν αποφασισμένος να κάνει μεγάλο... comeback και το έπραξε και με το παραπάνω.

15 νίκες, 15 pole position, 37 παρουσίες στο βάθρο και δύο τίτλοι σε τέσσερα χρόνια με τη γαλλική ομάδα δείχνοντας πως θα πρωταγωνιστήσει. Όμως, τα πράγματα δεν αποδείχτηκαν και τόσο... ρόδινα. Το 2007 πήγε στη McLaren, όπου τον... έφαγε η κακή σχέση με τον Λιούις Χάμιλτον. Επέστρεψε γι' άλλα δύο χρόνια στη Renault, αλλά δεν είχε τη... δόξα του παρελθόντος και το 2010 αποφάσισε να... μετακομίσει στη Ferrari.

Αρχικά, είχε για ομόσταυλο τον Φελίπε Μάσα, ενώ τα δύο τελευταία χρόνια πολλοί απορούσαν πώς θα... χωρέσει με τον Κίμι Ραϊκόνεν στην ίδια ομάδα. Πάντως, αυτό ήταν η τελευταία έγνοια για τον Ισπανό, καθώς ο λόγος που αποχώρησε ήταν ότι η Scuderia δεν του έδινε ανταγωνιστικό μονοθέσιο ικανό για νίκες και τίτλους.

Γι' αυτό και το 2015 επέστρεψε στη McLaren αφήνοντας πίσω τα όσα είχαν γίνει το 2007 και δηλώνοντας πιστός στο νέο πρότζεκτ, που έφερε τη νέα συνεργασία με τη Honda. Συνολικά στην καριέρα του έχει μετρήσει 32 νίκες, 22 pole position 97 πόντιουμ, 2 τίτλους και 1778 βαθμούς σε 253 εκκινήσεις.

Τζένσον Μπάτον

Πήρε το... βάπτισμα του πυρός με τη BMW Williams (τότε ήταν η BMW στη Formula1 και συνεργαζόταν με την ομάδα του Γκρόουβ) στην Αυστραλία το 2000 σε ηλικία 20 ετών. Μπήκε στο σπορ με καλές συστάσεις και παρά τις ανησυχίες που ήταν άπειρος έκανε λίγα λάθη κατά τη διάρκεια της σεζόν και έδειξε πως μπορεί να ανταπεξέλθει.

Γι' αυτό και έμεινε στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πηγαίνοντας στη Renault για τα επόμενα δύο χρόνια. Πάντως, τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του τις βίωσε με την BAR Honda, μετέπειτα Honda και εν συνεχεία Brawn GP. Με αυτή ήρθε η παρθενική του νίκη στην F1, καθώς και ο μοναδικός έως τώρα τίτλος του.

Αφού η Honda αποχώρησε για οικονομικούς λόγους, η ομάδα πέρασε στα χέρια του Ρος Μπρον, αντί να διαλυθεί. Στη μοναδική της σεζόν ως Brawn GP πανηγύρισε από έναν τίτλο σε οδηγούς και κατασκευαστές, με τον Μπάτον να χρειάζεται μόλις 6 νίκες για να φτάσει στην κορυφή.

Το 2010 η ομάδα πέρασε στα χέρια της Mercedes και ο Βρετανός μετακόμισε στη McLaren, όπου παραμένει μέχρι και σήμερα. Το έως τώρα... ταμείο του είναι 15 νίκες, 8 pole position, 50 παρουσίες στο βάθρο, 1 πρωτάθλημα και 1214 βαθμούς σε 284 εκκινήσεις.

Λιούις Χάμιλτον

Μπήκε στη Formula1 ως πρωταθλητής, αφού έκανε την... είσοδό του έχοντας τίτλους σε Formula3 και GP2. Το 2007, λοιπόν, πήρε θέση στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ παγκοσμίως με τη McLaren και με το... καλημέρα έδειξε τις διαθέσεις του σε ηλικία 22 ετών. Ο τίτλος χάθηκε στο... νήμα από τον Κίμι Ραϊκόνεν, αλλά πήρε το... αίμα του πίσω την επόμενη χρονιά.

Πέντε νίκες του αρκούσαν για να κατακτήσει πρωτάθλημα και στην F1. Η συνέχεια, όμως, δεν ήταν το ίδιο εύκολη, καθώς η επιθετικότητά του τον οδήγησε σε πάρα πολλά λάθη, από τα οποία έδειξε να μαθαίνει.

Το 2013... μετακόμισε στη Mercedes, έχει διατηρήσει την εν λόγω επιθετικότητα, ενώ έχει γίνει καλύτερος, και με τα «ασημί βέλη» έπραξε δις ό,τι είχε κάνει το 2008. Άλλοι δύο τίτλοι για να γίνει ο πρώτος Βρετανός πιλότος στην ιστορία της Formula1 που κατέκτησε δύο σερί.

Μάλιστα, ανανέωσε και το συμβόλαιό του με... χρυσές απολαβές ετησίως μέχρι και το 2018, γεγονός που σημαίνει ότι θα συμπληρώσει χαλαρά μία δεκαετία στο άθλημα. Ο απολογισμός του μέχρι σήμερα είναι 43 νίκες, 49 pole position, 87 παρουσίες στο βάθρο, 3 τίτλοι και 1867 βαθμούς σε 167 εκκινήσεις και... συνεχίζει! Παράλληλα, κυκλοφορεί σε... ξανθιά έκδοση!

Φελίπε Μάσα

Έκανε τα πρώτα του... βήματα στη Formula1 με τη Sauber στην Αυστραλία το 2002 σε ηλικία 20 ετών. Με 4 βαθμούς σε όλη τη σεζόν, έμεινε δοκιμαστής στη Ferrari την επόμενη χρονιά και το 2004 πήρε ξανά θέση βασικού πιλότου στην ομάδα του Χίνβιλ.

Μπορεί και πάλι να μην... έπιασε, αλλά αυτή τη φορά οι εμφανίσεις του έφεραν το μεγάλο άλμα στη Ferrari, με την οποία... ξόδεψε τα περισσότερα χρόνια της καριέρας του. Στα «κόκκινα» ήταν... ντυμένος μέχρι και το 2013, πανηγύρισε νίκες και pole position, ενώ το 2008 έφτασε μία... ανάσα από τον τίτλο, που έχασε για μόλις έναν βαθμό από τον Χάμιλτον.

Το 2009 είχε τον σοβαρό τραυματισμό στο μάτι και από εκεί και πέρα ακολούθησε ο... κατήφορος, καθώς αγνοεί τη νίκη και έχει... συμβιβαστεί με μερικά πόντιουμ. Το 2014 πήγε στη Williams, με την ελπίδα να βρει τον παλιό του καλό εαυτό, αν και στα δύο αυτά χρόνια έχει καταφέρει 1 pole position και 5 παρουσίες στο βάθρο. Μέχρι σήμερα στην καριέρα του έχει συμπληρώσει 11 νίκες, 16 pole position, 41 πόντιουμ και 1071 βαθμούς σε 229 εκκινήσεις.

Κίμι Ραϊκόνεν

Στον Iceman αναφερθήκαμε και νωρίτερα και σε αυτή την παράγραφο θα παραθέσουμε περισσότερες λεπτομέρειες. Ο εξαιρετικός αυτός τύπος, λοιπόν, ξεκίνησε την καριέρα του στην F1 με τη Sauber στην Αυστραλία το 2001 σε ηλικία 21 ετών. Όπως και ο Χάμιλτον, έτσι κι ο Φινλανδός μπήκε στο σπορ ως πρωταθλητής, αφού είχε φτάσει στην κορυφή της Formula Renault.

Οι εννιά πόντοι στην παρθενική του σεζόν τον έφεραν στη McLaren, με την οποία κατέκτησε νίκες και pole position, αλλά όχι τίτλο, αφού έφτασε δύο φορές στην... πηγή και νερό δεν ήπιε όντας στη σκιά του Μίκαελ Σουμάχερ! Όμως, το 2007 πέρασε στο... αντίπαλο στρατόπεδο, στη Ferrari, γεγονός που προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις.

Με τη Scuderia ήρθαν καλύτερες ημέρες και με 6 νίκες και 12 παρουσίες στο βάθρο πανηγύρισε και τον πρώτο και μοναδικό έως τώρα τίτλο του. Το 2010 αποφάσισε να αφήσει για λίγο τη Formula1, αφού προτίμησε να δοκιμάσει την τύχη του στο WRC, αρχικά με τη Citroen Junior και μετέπειτα με την ιδιωτική του ομάδα.

Τελικά, αντιλήφθηκε ότι δεν του ταιριάζουν τα Ράλι για να επιστρέψει στο σπορ που αγαπούσε και αγαπάει περισσότερο με τα χρώματα της Lotus. Σιγά-σιγά έδειξε πως θα έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει ξανά στο μέλλον με τις 2 νίκες και 15 παρουσίες στο βάθρο σε δύο χρόνια.

Το 2014 επέστρεψε στη Ferrari, αλλά την πέτυχε στην εποχή των ριζικών αλλαγών και το μόνο που έχει έως τώρα είναι 3 παρουσίες στο βάθρο, ενώ με ανταγωνιστικό μονοθέσιο μπορεί το 2016 να βοηθήσει τον Σεμπάστιαν Φέτελ να κατακτήσει τον τίτλο, καθώς και να πανηγυρίσει ξανά νίκες. Το... ταμείο της καριέρας του μέχρι σήμερα είναι 20 νίκες, 16 pole position, 80 πόντιουμ, 1 τίτλος και 1174 βαθμούς σε 231 εκκινήσεις.

Νίκο Ρόσμπεργκ

Από τους λιγότερο πιο... παλιούς στη Formula1, καθώς είχε... γραμμή εκκίνησης τη Williams στο Μπαχρέιν το 2006 σε ηλικία 20 ετών. Μία χρονιά νωρίτερα κατέκτησε και αυτός το πρωτάθλημα στο GP2, με τον Χάμιλτον να ακολουθεί τον ίδιο δρόμο.

Δεν είχε να δείξει και πολλά πράγματα, όμως η απόδοσή του εντός πίστας τον διατήρησε στο άθλημα, ενώ το 2010 πήγε στη Mercedes για να είναι τελικά ομόσταυλος με τον Χάμιλτον. Με τα «ασημί βέλη» έφτασε και στην παρθενική του νίκη και pole position, όμως έμεινε στη... σκιά του Βρετανού και δεν κατάφερε να γευτεί τη χαρά ενός τίτλου.

Μάλιστα, πέρυσι δεν ήταν λίγες οι φορές που βγήκαν τα... μαχαίρια μεταξύ τους και αυτό επειδή κανείς εκ των δύο δε δεχόταν να έρχεται δεύτερος. Ο απολογισμός του μέχρι τώρα είναι 14 νίκες (δεύτερος στη λίστα με τους άτιτλους νικητές), 22 pole position, 41 πόντιουμ και 1209,5 βαθμοί σε 185 εκκινήσεις.

Μίκαελ Σουμάχερ

Πρέπει να πάει κανείς πολύ πίσω για να θυμηθεί το ντεμπούτο του Μίκαελ Σουμάχερ. Αυτό ήταν με την Jordan στο Βέλγιο το 1991 σε ηλικία 22 ετών, ενώ στη συνέχεια έτρεξε με την Benetton Ford σε κάποιους αγώνες έχοντας πολλές διακρίσεις στα καρτ και στις μικρότερες κατηγορίες.

Στην τελευταία κέρδισε μία πλήρη σεζόν το 1992 και στην παρθενική του εμφάνιση σε όλα τα Γκραν Πρι έκλεψε τις εντυπώσεις και έφτασε μέχρι την τρίτη θέση της βαθμολογίας με 1 νίκη και 8 παρουσίες στο βάθρο. Το μήνυμα είχε εξ' αρχής σταλεί και δεν άργησαν να έρθουν τα πρώτα πρωταθλήματα το 1994 και το 1995, όταν η Benetton... γύρισε από τη Ford στη Renault.

Κάπου εκεί ήρθε η ώρα να κάνει το μεγάλο άλμα και να... μετακομίσει στη Ferrari, με την οποία σύνδεσε άρρηκτα το όνομά του. Αμέτρητες επιτυχίες, με τη Scuderia να έχει βρει τον άνθρωπό της και να κυριαρχεί. Νίκες, pole position, παρουσίες στο βάθρο (είναι δύσκολο να καθίσεις να τα υπολογίσεις όλα μαζί) και φυσικά άλλοι πέντε τίτλοι για να φτάσει τους εφτά.

Μάλιστα, είχε και την ευκαιρία για όγδοο, όμως το 2006 τον έχασε για λίγο στο φινάλε από τον Αλόνσο. Τότε ήταν που αποφάσισε να αποσυρθεί σε... πρώτη φάση, καθώς το 2010 επέστρεψε για μία τελευταία... παράσταση. Ωστόσο, το... σόου αναβλήθηκε, με δεδομένο ότι η Mercedes προσπαθούσε να βρει τα... πατήματά της και είχε πολλά προβλήματα.

Τελικά, το 2012 προτίμησε να αποσυρθεί οριστικά από την ενεργό δράση. Όσο για το... μέτρημα; Αυτό σταμάτησε σε 91 νίκες, 68 pole position, 155 παρουσίες στο βάθρο, 7 τίτλους και 1566 βαθμούς σε 306 εκκινήσεις όντας πρώτος σε πολλές λίστες όλων των εποχών και κάτοχος πολλών ρεκόρ. Σήμερα έχει εγκατασταθεί μονίμως στη βίλα του στην Ελβετία, όπου βρίσκεται υπό τη φροντίδα γιατρών, αφού κατάφερε να επιζήσει μετά το πολύ σοβαρό ατύχημα που είχε κάνοντας σκι στις γαλλικές Άλπεις στα τέλη του 2013.

Άιρτον Σένα

Ακόμα πιο πίσω στον χρόνο πρέπει να ταξιδέψει κάποιος, αν ψάχνει να βρει πότε έκανε ντεμπούτο ο Άιρτον Σένα. Αυτό έγινε με την Toleman (ναι, υπήρχε κι αυτή τότε!) στη Βραζιλία το 1984 σε ηλικία 24 ετών. Για ρούκι δεν τα πήγε κι άσχημα μετρώντας με το... καλημέρα τρεις παρουσίες στο βάθρο, με καλύτερο αποτέλεσμα τη δεύτερη θέση στο Μονακό.

Ακολούθησε η Lotus τα επόμενα τρία χρόνια, με τα χρώματα της οποίας πανηγύρισε την παρθενική νίκη της καριέρας του. Όμως, τα πάντα έγιναν φορώντας τις φόρμες της McLaren, αφού με την ομάδα του Γουόκινγκ βίωσε τις καλύτερες στιγμές φτάνοντας τρεις φορές στην κορυφή του κόσμου, ενώ λίγο έλειψε να πράξει το ίδιο και το 1989.

Το 1994 προτίμησε τη Williams και εκείνη τη μαύρη Πρωτομαγιά στην Ίμολα έμελλε να αφήσει την τελευταία του πνοή σε ηλικία 34 ετών. Το... ταμείο του τότε ήταν 41 νίκες, 65 pole position, 80 πόντιουμ, 3 τίτλοι και 610 βαθμοί σε 161 εκκινήσεις. Πλέον, έχουν περάσει σχεδόν 22 χρόνια από τον θάνατό του και όσοι πρόλαβαν να τον ζήσουν τον θυμούνται ως έναν από τους θρύλους της Formula1. Μερικοί, μάλιστα, ως ΤΟΝ θρύλο!!!

Σεμπάστιαν Φέτελ

Άλλος ένας πιλότος που έκανε τα πρώτα του... βήματα στην F1 με τη Sauber. Όντας πρωταθλητής στη Formula BMW, ήταν δοκιμαστής στην τότε BMW Sauber το 2006 και την επόμενη χρονιά πήρε το... βάπτισμα του πυρός με την παρθενική του συμμετοχή, ενώ εμφανίστηκε και με την Toro Rosso, τη θυγατρική της Red Bull.

Στη Scuderia έκλεψε από νωρίς τις εντυπώσεις και μάλιστα χωρίς να έχει ανταγωνιστικό μονοθέσιο στα χέρια του πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του στο Γκραν Πρι της Ιταλίας το 2008. Το... νερό είχε μπει στ' αυλάκι και δεν άργησε να έρθει η προώθηση στους «κόκκινους ταύρους».

Αφού ήρθε δεύτερος το 2009, έφτασε η ώρα για τίτλους και κατέκτησε τέσσερις συνεχόμενους από το 2010 μέχρι και το 2013. Μάλιστα, πολλοί τον... βάφτισαν τον νέο Σουμάχερ, αλλά έδειξε πως απέχει πολύ μέχρι να φτάσει τον συμπατριώτη του. Από πέρυσι... ντύθηκε στα κόκκινα της Ferrari αποτελώντας μία από τις μεγάλες αλλαγές στο δυναμικό της Scuderia.

Με την ομάδα του Μαρανέλο τερμάτισε τρίτος στη βαθμολογία με 3 νίκες, 1 pole position και 13 παρουσίες στο βάθρο ελπίζοντας ότι θα βοηθήσει το «αλογάκι» να επιστρέψει στην κορυφή. Μέχρι σήμερα έχει μετρήσει 42 νίκες, 46 pole position, 79 πόντιουμ, 4 τίτλους και 1896 βαθμούς σε 158 εκκινήσεις.

Επόμενα Άρθρα

Kαι μαθαίνεις και κερδίζεις!

Kαι μαθαίνεις και κερδίζεις!

Το Gazzetta Weekend Journal και το grifos.gr σε... προκαλούν να τεστάρεις τις αθλητικές (και όχι μόνο) γνώσεις σου, μέσα από μια σειρά σταυρόλεξων που πρέπει να λύσεις! 

Ο κυρίαρχος (Ολυμπιακός) κι ο πληγωμένος (ΠΑΟΚ)...

Ο κυρίαρχος (Ολυμπιακός) κι ο πληγωμένος (ΠΑΟΚ)...

Ολυμπιακός vs ΠΑΟΚ! Ματς με ξεκάθαρο «ερυθρόλευκο» φαβορί... Ή μήπως δεν είναι έτσι; Ο Δικέφαλος μπορεί να αντιδράσει; To G-Weekend Journal έχει τις εκατέρωθεν απαντήσεις...