Στο τρίτο ήθελε βοήθεια! (pics & vids)

Νίκος Τσιώκος
Στο τρίτο ήθελε βοήθεια! (pics & vids)

bet365

Ο Χόρχε Λορένθο ήθελε βοήθεια από... τρίτους για να κατακτήσει τον 3ο τίτλο του στο Moto GP και το Gazzetta Weekend Journal σας παρουσιάζει τον τρόπο που έγινε αυτό, την καριέρα, αλλά και τη μέχρι τώρα ζωή του Ισπανού.

Επεισοδιακά ολοκληρώθηκε το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα του Moto GP. Αυτός που πανηγύρισε στο τέλος ήταν ο Χόρχε Λορένθο, ο οποίος έφτασε τους τρεις τίτλους στη μεγάλη κατηγορία και πέντε συνολικά, με τον Ισπανό να χαμογελάει τελευταίος στη Βαλένθια και να παρίνει το πρωτάθλημα από τον ομόσταυλό του, Βαλεντίνο Ρόσι.

Με ποιον τρόπο, όμως, έγιναν όλα αυτά και πώς ξεκίνησε ο νυν αναβάτης της Yamaha για να φτάσει μέχρι εδώ που βρίσκεται σήμερα; Το Gazzetta Weekend Journal σας παρουσιάζει τα όσα έχει πράξει στην καριέρα του και την έως τώρα ζωή του.

Το ντεμπούτο στα 125cc

Η όλη καριέρα του Λορένθο ξεκίνησε στο (όσο πάει γίνεται ολοένα και περισσότερο) μακρινό 2002. Ο 15χρονος τότε Ισπανός δεν πήρε μέρος στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, καθώς ακόμα δεν είχε κλείσει το 15ο έτος της ηλικίας του.

Έτσι, περίμενε να έρθει το Σάββατο, όταν και έγινε 15, για να κάνει το ντεμπούτο του τη δεύτερη ημέρα του Γκραν Πρι Ισπανίας στα 125cc. Στη μικρότερη κατηγορία έμεινε μέχρι και το 2004, αγωνίστηκε με την Derbi και δεν κατάφερε κάτι παραπάνω από 4 νίκες, 9 παρουσίες στο βάθρο, 3 pole position και 3 ταχύτερους γύρους σε 46 εκκινήσεις.

Τα 250cc και οι πρώτοι τίτλοι

Παρά ταύτα, ήρθε η... προαγωγή στα 250cc το 2005 και εκεί ήταν που... ευδοκίμησε! Την πρώτη χρονιά έτρεξε με τη Honda, ενώ για τις άλλες δύο επέλεξε την Aprilia. Με την ιταλική ομάδα, μάλιστα, ήταν που πανηγυρισε, καθώς βρέθηκε στην κορυφή με δύο πρωταθλήματα το 2006 και το 2007.

Πέρα από αυτά, συνολικά και στις τρεις χρονιές μέτρησε 17 νίκες, 29 πόντιουμ, 23 pole position και 4 ταχύτερους γύρους σε 48 εκκινήσεις. Μάλιστα, με τη νίκη του στο Μισάνο το 2007 έγινε ο πιο πετυχημένος Ισπανός αναβάτης όλων των εποχών στη μεσαία κατηγορία, με τους Ντάνι Πεντρόσα, Σίτο Πονς να μένουν πίσω του έχοντας από 15 ο καθένας.

Το Moto GP και τα άλλα τρία

Οι δύο εν λόγω τίτλοι ήταν αρκετοί για να του δώσουν μία θέση στη μεγάλη κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μοτοσικλέτας. Στο Moto GP μπήκε για πρώτη φορά το 2008 και έκτοτε δεν έχει τρέξει με άλλη ομάδα από τη Yamaha.

Στην παρθενική του σεζόν, λοιπόν, δεν εγκλιματίστηκε εύκολα, όμως πήρε την πρώτη του νίκη στην πρώτη κατηγορία, ενώ μέτρησε και 6 παρουσίες στο βάθρο. Το 2009 έδειξε να μπαίνει περισσότερο στον... χορό, αφού ήταν ανταγωνιστικός, ωστόσο ήταν ακόμα στα πάνω του ο Βαλεντίνο Ρόσι, με τον Λορένθο να έρχεται δεύτερος πίσω από τον «Γιατρό» με 4 νίκες και 12 πόντιουμ.

Όμως, το... μήνυμα το είχε στείλει στον ομόσταυλό του και το 2010 πανηγύρισε 9 νίκες και 16 βάθρα για να φτάσει στον πρώτο τίτλο της καριέρας του στο Moto GP. Βέβαια, αυτή τη φορά φάνηκε και τυχερός, καθώς ο Ρόσι έμεινε εκτός σε τέσσερις αγώνες λόγω τραυματισμού, ενώ είχε τη δυνατότητα να παραμείνει στον... θρόνο του για τρίτη σερί χρονιά.

Το ατύχημα αυτό και η απόφαση του Doctor να... μετακομίσει στην Ducati το 2008 τον έριξαν επίπεδο και ο... δρόμος άνοιξε διάπλατα για τον Λορένθο. Παρά ταύτα, το 2011 έμεινε δεύτερος πίσω από τον Κέισι Στόνερ με 3 νίκες και 10 πόντιουμ για να πάρει ξανά τα ηνία το 2012 με 6 νίκες και 16 παρουσίες στο βάθρο.

Το 2013 ο Ρόσι επέστρεψε στη Yamaha, αλλά ακόμα προσπαθούσε να βρει τα πατήματά του. Γεγονός που τον άφησε τέταρτο στη βαθμολογία, όμως ο Λορένθο είδε να έρχεται στο Moto GP ένας άλλος άξιος αντίπαλος, ο Μαρκ Μάρκεζ, που στην παρθενική του σεζόν κατέκτησε και το πρώτο του πρωτάθλημα αφήνοντας δεύτερο τον Λορένθο με 8 νίκες και 14 παρουσίες στο βάθρο.

Την επόμενη χρονιά ο Μάρκεζ υπερασπίστηκε τον τίτλο του και μάλιστα με άνεση, τη στιγμή που ο Λορένθο αυτή τη φορά ήταν κατώτερος των περιστάσεων. Ο γεννηθείς στις 4 Μαΐου 1987 στην Πάλμα μέτρησε μόλις 2 νίκες, ενώ ανέβηκε 11 φορές στο πόντιουμ. Μάλιστα, στη βαθμολογία ήταν τρίτος πίσω από τον δεύτερο Ρόσι, ο οποίος έδειχνε να... ανεβάζει στροφές.

Η... χείρα βοηθείας

Και φτάνουμε στη φετινή σεζόν. Όλα ξεκίνησαν με τον καλύτερο τρόπο για τον Ιταλό, ο οποίος... κυνήγησε τον δέκατο τίτλο της καριέρας του. Ξεκίνησε... ρόδινα με τη νίκη στο Κατάρ, αλλά ο Λορένθο δεν τα παράτησε εύκολα, ενώ οι τέσσερις σερί νίκες σε Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Καταλονία ήταν αυτές που τον διατήρησαν στο... κόλπο.

Η εγκατάλειψή του στο Σαν Μαρίνο δεν τον πτόησε, έφτασε σε άλλη 1 νίκη και 4 παρουσίες στο βάθρο πριν το φινάλε της Βαλένθια. Ωστόσο, χρειάστηκε... χείρα βοηθείας. Αρχικά, ήταν οι αγωνοδίκες που τιμώρησαν τον Ρόσι στη Μαλαισία (άδικα κατά την πλειοψηφεία του κόσμου) για την πτώση του Μάρκεζ στον αγώνα.

Εν συνεχεία, ήθελε βοήθεια από τον φίλο του και συμπατριώτη του, ο οποίος δεν είχε να χάσει κάτι, εφόσον εδώ και αρκετό καιρό είχε... χαιρετίσει ουσιαστικά και μαθηματικά την υπόθεση τίτλος.

Έτσι, λοιπόν, στην πίστα Ρικάρντο Τόρμο ο Μάρκεζ δεν απείλησε τον Λορένθο, ενώ διατήρησε πίσω του και τον Πεντρόσα, με δεδομένο ότι ο Ρόσι από τελευταίος που εκκίνησε είχε βρεθεί τέταρτος. Βέβαια, όπως και να έχουν τα πράγματα, η ιστορία έγραψε ότι ο Λορένθο έφτασε τους τρεις τίτλους στο Moto GP και πέντε σε όλες τις κατηγορίες με 7 νίκες και 12 πόντιουμ έναντι 4 νικών και 15 πόντιουμ του Ρόσι, ο οποίος ήρθε τελικά δεύτερος πίσω από τον ομόσταυλό του.

Οι χορηγοί του

Από εκεί και πέρα, να σημειώσουμε ότι ο Λορένθο έχει πολλούς οπαδούς στην Ισπανία (οι οποίοι βέβαια χειροκροτούσαν τον Ρόσι στη Βαλένθια), ενώ οικονομικά υποστηρίζεται από τους χορηγούς του.

Στο Γκραν Πρι της Βαλένθια το 2009 φόρεσε κράνος στο στιλ του video game Halo: Reach, το οποίο δημιούργησε προς τιμήν του τον χαρακτήρα Χόρχε, ενώ έπραξε το ίδιο επίσης στη Βαλένθια για λογαριασμό του Call of Duty το 2013 και των Ghosts, Advanced Warfare το 2014.

Επίσης, από το 2005 μέχρι και το 2010 είχε ως σπόνσορα την εταιρεία ρούχων και εξοπλισμού για μηχανοκίνητα σπορ, ποδηλασία και σκι Dainese και από το 2011 και μετά την εταιρεία ρούχων για αγώνες μοτοσικλέτας και αυτοκινήτου Alpinestars. Τέλος, να σημειώσουμε ότι στις 2 Μαΐου 2013, τρεις ημέρες πριν από τη διεξαγωγή του Γκραν Πρι Ισπανίας, η 13η στροφή της Χέρεθ πήρε το όνομά του.

Η καριέρα του

Σεζόν Κατηγορία Ομάδα Αγώνες Νίκες Πόντιουμ Pole Ταχ. Γύροι Βαθμοί Θέση

2002 125cc Derbi 14 0 0 0 0 21 21η

2003 125cc Derbi 16 1 2 1 1 79 12η

2004 125cc Derbi 16 3 7 2 2 178 4η

2005 250cc Honda 15 0 6 4 0 167 5η

2006 250cc Aprilia 16 8 11 10 1 289 1η

2007 250cc Aprilia 17 9 12 9 3 312 1η

2008 Moto GP Yamaha 17 1 6 4 1 190 4η

2009 Moto GP Yamaha 17 4 12 5 4 261 2η

2010 Moto GP Yamaha 18 9 16 7 4 383 1η

2011 Moto GP Yamaha 15 3 10 2 2 260 2η

2012 Moto GP Yamaha 18 6 16 7 5 350 1η

2013 Moto GP Yamaha 17 8 14 4 2 330 2η

2014 Moto GP Yamaha 18 2 11 1 2 263 3η

2015 Moto GP Yamaha 17 6 11 4 5 330 1η

Σύνολο: 231 60 134 60 32 3389

 

Τελευταία Νέα