O λόγος που παχαίνουμε όταν κόβουμε το τσιγάρο

O λόγος που παχαίνουμε όταν κόβουμε το τσιγάρο
Η ανακάλυψη ενός νέου τύπου λιποκυττάρου θα μπορούσε να εξηγείσαι τη σχέση μεταξύ διακοπής καπνίσματος και αύξησης βάρους και επιπλέον να βοηθήσει στη δημιουργία νέων φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας.

Σε πρόσφατη μελέτη που έγινε από ειδικούς του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, ομάδα ερευνητών αναζήτησε τη λειτουργία ενός νέου τύπου κυττάρων λίπους που ονομάστηκαν θερμογενετικά ή μπεζ λιποκύτταρα.

Η ερευνήτρια Γιουν Γου είχε κάνει και στο πρόσφατο παρελθόν έρευνα για να εν λόγω κύτταρα και είχε ανακαλύψει ότι τα κύτταρα αυτά καίγονται με οποιαδήποτε διαδικασία θερμογένεσης στο σώμα, δηλαδή κάθε φορά που αυξάνεται η θερμοκρασία μας.

Σύμφωνα με όσα δημοσιεύονται στην επιστημονική επιθεώρηση Nature Medicine, στο μπεζ λίπος ανθρώπων και τρωκτικών, υπάρχει ένα μόριο που ονομάζεται CHRNA2 (χολινεργικός υποδοχέας νικοτίνης άλφα 2), ο οποίος είναι στην πραγματικότητα μία πρωτεΐνη που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της θερμογένεσης.

Το CHRNA2 δεν ανεβρέθηκε σε λευκό λίπος ούτε σε ανθρώπους, ούτε και σε τρωκτικά, του οποίου η λειτουργία είναι να αποθηκεύει ενέργεια και όχι να τη διασπά.

Από την άλλη πλευρά, το CHRNA2 είναι επίσης γνωστό ότι ρυθμίζει την εξάρτηση της νικοτίνης στον εγκέφαλο. Σύμφωνα με την κ. Γου, πρόκειται για ένα μόριο με διπλή δράση, δηλαδή έχει θετική επίδραση και στην εξάρτηση από το τσιγάρο, αλλά βοηθά στη διάσπαση συγκεκριμένων τύπων λιποκυττάρων. Η ίδια εξηγεί ότι η διακοπή καπνίσματος, η οποία περιλαμβάνει και μία θερμική διαδικασία, ίσως είναι και η αιτία που το μπεζ λίπος αντί να διασπάται, συγκεντρώνεται στο σώμα μας.

«Αυτά βέβαια θα πρέπει να αποδειχθούν μέσα από επιστημονικές μελέτες, καθώς σε αυτή τη φάση πρόκειται για εικασίες, οι οποίες φέρονται να έχουν ένα επιστημονικό υπόβαθρο και γι αυτό και θα μελετηθούν. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι όποιος διακόψει το κάπνισμα θα παχύνει, διότι σε αυτό συμβάλουν και άλλοι παράγοντες και ορμόνες του εγκεφάλου», σπεύδει να διευκρινίσει η ίδια.

Την περασμένη εβδομάδα είχε δημοσιευτεί επιστημονική έρευνα, η οποία κατέληγε στο συμπέρασμα ότι όσα περισσότερα κιλά είναι κάποιος, τόσο περισσότερο καπνίζει.

Πηγή: reader.gr