Εντοπίστηκαν οι μεγαλύτερες απολιθωμένες πατημασιές δεινοσαύρων στον κόσμο (vid)

Οι απολιθωμένες πατημασιές αποτελούν απόδειξη ότι στην περιοχή ευημερούσαν είδη δεινοσαύρων που έφταναν σε ύψος τα... 15 μέτρα.

Μπροστά σε μία εντυπωσιακή ανακάλυψη βρέθηκαν οι ερευνητές που διεξάγουν έρευνες στην βόρεια Σκωτία σχετικά με τη ζωή τωφν δεινοσαύρων.

Πιο συγκεκριμένα, οι επιστήμονες ανακάλυψαν περίπου 50 απολιθωμένες πατημασιές των μεγαλύτερων δεινοσαύρων που πάτησαν ποτέ στον πλανήτη, οι οποίοι έζησαν πριν από περίπου 170 εκατομμύρια χρόνια.

Τα απολιθώματα, μερικά από τα οποία έχουν διάμετρο ενός μέτρου, εντοπίστηκαν στο νησί Σκάι στην βορειοδυτική ακτή της Σκωτίας, μέσα σε μία λιμνοθάλασσα λάσπης, ενώ πιστεύεται ότι αποτελούν τα παλαιότερα αποτυπώματα δεινοσαύρων στον κόσμο από την εποχή που ονομάζεται Middle Jurassic.

Τα συγκεκριμένα απολιθώματα εκτιμάται ότι προέρχονται από το είδος των Σαυρόποδων, που έφταναν σε ύψος τα 15 μέτρα και σε βάρος τους 10 τόνους.

Τα αποτυπώματα υποδεικνύουν ότι οι δεινόσαυροι, που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στον πλανήτη μας πριν από 230 εκατομμύρια χρόνια, ήταν αρκετά πολιτισμένοι και ζούσαν ειρηνικά, ενώ η παρούσα ανακάλυψη συνιστά την δεύτερη κατά σειρά ανακάλυψη αποτυπωμάτων δεινοσαύρων στο συγκεκριμένο νησί.

Αυτό που δυσκολεύει τους επιστήμονες στην μελέτη και την επεξεργασία των αποτυπωμάτων είναι οι δύσκολες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή αλλά κι η παλίρροια που δεν επιτρέπει την συνεχή εξέτασή τους.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών πιστεύεται ότι το νησί Σκάι αποτελούσε κομμάτι ενός πολύ μεγαλύτερου νησιού, ενώ για τους επιστήμονες η ανακάλυψη αυτή δείχνει ότι πολλοί δεινόσαυροι ζούσαν συχνά κοντά στο νερό και μπορεί να έψαχναν τροφή σε λιμνοθάλασσες.