Κι όμως η κρίση ευννόησε το ελληνικό κρασί

Το ελληνικό κρασί όχι απλά αποδείχτηκε πολύ ανθεκτικό εν μέσω κρίσης, αλλά και κατόρθωσε να αναπτυχθεί παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία.

Κι όμως η κρίση ευννόησε το ελληνικό κρασί

Την πεποίθηση ότι το ελληνικό κρασί όχι απλά αποδείχτηκε πολύ ανθεκτικό εν μέσω κρίσης, αλλά και κατόρθωσε να αναπτυχθεί παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και την επιβολή «άδικων και αντιαναπτυξιακών» φόρων, εξέφρασε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της ‘Ενωσης Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Βορείου Ελλάδος (ΕΝΟΑΒΕ), Στέλιος Μπουτάρης, στη διάρκεια γεύματος εργασίας με δημοσιογράφους.

«Τολμώ να πω ότι η κρίση έχει κάνει καλό στο ελληνικό κρασί, παρά τα προβλήματα και τον άδικο και αντιαναπτυξιακό φόρο (σ.σ. αναφέρεται στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης) που επιβλήθηκε σε αυτό, της τάξης των 0,20 ευρώ/λίτρο[...] Στη διάρκεια της κρίσης, ούσα η Ελλάδα στην πρώτη σελίδα κάθε περιοδικού και εφημερίδας ανά τον κόσμο έχει πάρει μεγάλη δημοσιότητα. Και βλέπουμε ότι τα τελευταία χρόνια ψάχνει ο κόσμος στο εξωτερικό και για καλές ελληνικές ιστορίες. Το ελληνικό κρασί είναι μια από τις καλές ιστορίες της Ελλάδας. Η ποιότητα του ελληνικού κρασιού έχει ανέβει κατακόρυφα, αυτή τη στιγμή δεν βλέπεις κακά κρασιά, μπορεί να βρεις μη ενδιαφέροντα, αλλά όχι κακά» είπε χαρακτηριστικά ο κ.Μπουτάρης.

Όπως επισήμανε, στην κατηγορία των 10-20 ευρώ, ειδικά στα λευκά, οι ‘Ελληνες οινοποιοί έχουν κάνει τεράστια άλματα και η Ελλάδα μπορεί πλέον ν΄ανταγωνιστεί οποιαδήποτε χώρα στον κόσμο. Και η Βόρεια Ελλάδα βαδίζει στον ίδιο δρόμο, αφού σε αυτήν καλλιεργούνται όχι μόνο βορειοελλαδικές ποικιλίες αλλά και γενικότερα ελληνικές, με κύριες το ξινόμαυρο, το λημνιό, αλλά και τη μαλαγουζιά και ασύρτικο, ένα κρασί από τη Σαντορίνη, που σιγά- σιγά βρίσκει τον χώρο του και στη Βόρεια Ελλάδα, όπου οι «εκφράσεις» της συγκεκριμένης ποικιλίας είναι πραγματικά μοναδικές.

«Είμαστε σε μα εποχή που γίνονται ωραία πράγματα και οι οινοποιοί έχουν αποκτήσει εξωστρέφεια, ταξιδεύουν παντού, βγαίνουν έξω, μιλάνε με τον ίδιο τρόπο για το ελληνικό κρασί, από το Τόκιο μέχρι την Αυστραλία και από Καναδά μέχρι ...παντού. Είναι πολύ σημαντικό να μιλάμε όλοι την ίδια γλώσσα προς τα έξω και μετά το στρατηγικό σχέδιο για το ελληνικό κρασί, λέμε πράγματι τα ίδια πράγματα. Πιστεύω ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια μεγάλη ευκαιρία για τα ελληνικά οινοποιεία και ότι θα δούμε πολλά πράγματα στο μέλλον» πρόσθεσε.

Παρουσιάζοντας δε τους στόχους του διοικητικού συμβουλίου της ΕΝΟΑΒΕ, ο κ.Μπουτάρης περιέγραψε πέντε επιδιώξεις: πρώτος στόχος είναι όπως είπε η οικονομική ευρωστία και ανεξαρτησία, στόχος που επιτυγχάνεται αφού την τελευταία πενταετία η Ενωση κάλυψε δάνεια 200.000 ευρώ «κι αυτή τη στιγμή πάμε δυνατά». Δεύτερος στόχος είναι η προαγωγή του οινοτουρισμού. «Ο οινοτουρισμός και γενικότερα ο προϊοντικός τουρισμός, μπορούν ν΄ αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης τόσο για τις κατά τόπους περιοχές, όσο και για την οικονομία συνολικά» σημείωσε ο κ.Μπουτάρης.

Τρίτος στόχος είναι η συνέχιση της προσπάθειας για την προώθηση και προστασία των κρασιών και τέταρτος η εκπαίδευση, σε όλον τον κύκλο της παραγωγής και διάθεσης του κρασιού, εκπαίδευση «για το πώς υποδεχόμαστε τους οινοτουρίστες, πώς πάμε στις ξένες αγορές, εκπαίδευση σε όλη την αλυσίδα της κατανάλωσης από τον χονδρέμπορο μέχρι το γκαρσόνι». Ως πέμπτο βασικό στόχο, για τον οποίο όμως δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες, ο κ.Μπουτάρης περιέγραψε τον σχεδιασμό της ΕΝΟΑΒΕ για τη δημιουργία ενός «Σπιτιού του Κρασιού» της Θεσσαλονίκης, επισκέψιμου για κατοίκους και τουρίστες, όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να κάνουν γευστικές δοκιμές, αλλά και να μαθαίνουν για τις οινοπαραγωγικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, παίρνοντας μια πρώτη γεύση πριν εκδράμουν προς τα οινοποιεία της Νάουσας, π.χ., ή της Δράμας.

Πηγή: newsbeast.gr

Best of internet