Μειώνεται η καθυστέρηση στη γραμμή μετρό προς Πειραιά

Κατά τη διάρκεια της εκσκαφής μιας σήραγγας, ο μετροπόντικας «τρώει» το χώμα και τις πέτρες, τα οποία κατόπιν μεταφέρονται με τροχιόδρομο στην αρχή της σήραγγας, για να βγουν στην επιφάνεια. Μια αλλαγή στο «σημείο εξόδου» των μπάζων θα εξοικονομήσει 10-12 μήνες στο έργο.

Μειώνεται η καθυστέρηση στη γραμμή μετρό προς Πειραιά

Τρόπους να εξοικονομήσουν χρόνο, ώστε να καλυφθεί μέρος των καθυστερήσεων, αναζητούν στην Αττικό Μετρό, για την επέκταση της γραμμής προς Πειραιά. Ετσι, προ ημερών εγκρίθηκε η μετακίνηση της «εξόδου» των χωμάτων από την εκσκαφή του μετροπόντικα κατά 2,5 χιλιόμετρα, μια κίνηση που θα «απελευθερώσει» το πρώτο, ήδη κατασκευασμένο κομμάτι της γραμμής και θα «γλιτώσει» 10 - 12 μήνες από το πολύπαθο έργο.

Η επέκταση του μετρό από Αγία Μαρίνα έως το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (7,6 χλμ., 6 σταθμοί) ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2012 και –σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό– θα ολοκληρωνόταν το 2017. Ομως σειρά προβλημάτων στο έργο (τεχνικών και οικονομικών) έχουν «εκτρέψει» τον στόχο παράδοσης του έργου περίπου κατά μία διετία. Με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο «πρόβλημα» του έργου, δηλαδή η κατασκευή του σταθμού Πειραιά, δεν θεωρείται ακόμα λυμένο, οι τεχνικοί της κοινοπραξίας (J&P ΑΒΑΞ, Ghella, Alstom Transport) και της Αττικό Μετρό αναζητούν τρόπους να κερδίσουν χαμένο έδαφος.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκε η αλλαγή του σημείου «εξόδου» από τη γη, των υλικών από την εκσκαφή του μετροπόντικα. Πιο συγκεκριμένα, τα υλικά (χώματα, πέτρες κ.λπ.) απομακρύνονται από το μετροπόντικα με έναν «τροχιόδρομο» (ένα είδους κυλιόμενου διαδρόμου), που τα μεταφέρει από το σημείο εκσκαφής μέχρι το «φρέαρ εισόδου» (πριν τον σταθμό Αιγίας Βαρβάρας, τον πρώτο της επέκτασης). Εκεί βγαίνουν στην επιφάνεια, όπου φορτώνονται σε φορτηγά. Η μετακίνηση του τροχιοδρόμου από την αρχή της επέκτασης στον σταθμό Κορυδαλλού, περίπου 2,5 χλμ. νοτιότερα, θα «απελευθερώσει» το πρώτο τμήμα (από την Αγία Μαρίνα έως τον Κορυδαλλό), στο οποίο θα μπορέσει να ξεκινήσει η τοποθέτηση των ραγών, του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού κ.λπ. Επιπλέον θα κάνει ταχύτερη την απομάκρυνση των μπάζων, άρα θα διευκολύνει την επιτάχυνση της κατασκευής της σήραγγας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη λύση αυτή συναίνεσε και ο Δήμος Κορυδαλλού, προφανώς για να βοηθήσει στην ταχύτερη ολοκλήρωση της επέκτασης. Μάλιστα υπηρεσίες του δήμου και της Αττικό Μετρό καθόρισαν από κοινού την καλύτερη δυνατή διαδρομή για τα βαρέα οχήματα που απομακρύνουν τα χώματα, ώστε να υπάρξει η μικρότερη δυνατή όχληση στην πόλη.

Πρόκειται για τη δεύτερη αλλαγή που έχει εγκριθεί στον τρόπο κατασκευής του έργου. Προηγήθηκε πριν από ένα έτος (Αύγουστο 2015) η μετακίνηση υποστηρικτικών στο έργο του μετροπόντικα εργοταξιακών εγκαταστάσεων από την Αγία Βαρβάρα στον Κορυδαλλό. Αλλά και η έγκριση της κατασκευής του σταθμού του Πειραιά σε ανοιχτό όρυγμα (cut & cover), αντί της μεθόδου κάλυψης και εκσκαφής (cover & cut), ώστε να διασφαλιστεί η καλύτερη υδατοστεγάνωση του σταθμού. Ο σταθμός του Πειραιά παραμένει η μεγάλη «πρόκληση» της επέκτασης, καθώς κατασκευάζεται υπό την επιφάνεια της θάλασσας, μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ και ως εκ τούτου αντιμετωπίζει πλήθος προβλημάτων. Σήμερα έχουν επιτέλους ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων (που θα φθάσουν 10 μέτρα πιο βαθιά από τον σταθμό, στα 38 μέτρα), προκειμένου να βοηθήσουν στην «αγκύρωσή» του στο έδαφος και κατόπιν θα ξεκινήσει η εκσκαφή του σταθμού.

Οσο για τον μετροπόντικα, βρίσκεται σήμερα ανάμεσα στους σταθμούς Νίκαιας και Μανιάτικων, έχοντας ξεπεράσει ένα δύσκολο σημείο με πολλές σπηλαιώσεις και εκτιμάται ότι θα φθάσει στα Μανιάτικα στις αρχές του 2017.

Πηγή: kathimerini.gr

Best of internet