Σινέ«Νοσταλγία»: Ανέκδοτα περιστατικά του παλιού ελληνικού κινηματογράφου

Σινέ Νοσταλγία Σινέ Νοσταλγία
Σινέ«Νοσταλγία»: Ανέκδοτα περιστατικά του παλιού ελληνικού κινηματογράφου
Το Σινέ «Νοσταλγία» ήρθε στο Gazzetta Plus με σκοπό να σας ξεναγεί κάθε εβδομάδα στις πιο αγαπημένες στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου! To ταξίδι στις πιο αγαπημένες ελληνικές ταινίες, που έχουν «ντύσει» όλες μας τις αναμνήσεις συνεχίζεται...

ME THN EΥΓΕΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΤΗΣ Bergmann Kord

Ο ισορροπιστής Μιχάλης Κακογιάννης και το λάθος του Χορν που σημάδεψε τη Λαμπέτη

«Πιστεύω ότι γεννήθηκα με πολύ ταλέντο και το σκόρπισα έτσι άθλια» είχε πει η Έλλη Λαμπέτη σε συνέντευξή της, προς το τέλος της ζωής της. Ήταν η ίδια που είχε πει ότι «υπάρχουν μέσα μου ο άνθρωπος και η καλλιτέχνις. Μερικές φορές είναι δύο καλοί φίλοι. Μερικές φορές είναι δύο κακοί αντίπαλοι. Πάντα όμως, στο τέλος, το τι θα κάνει η Λαμπέτη το αποφασίζουν μαζί». Ο άνθρωπος και η καλλιτέχνις λοιπόν, που έκρυβε μέσα της η Λαμπέτη αποφάσισαν και για τη σχέση της ίδιας με τον Δημήτρη Χόρν, μια σχέση αγάπης και μίσους, που σημάδεψε τις ζωές και των δύο. Η σχέση των δύο ηθοποιών ξεκίνησε λίγο πριν τα γυρίσματα της ταινίας του Μιχάλη Κακογιάννη, «Κυριακάτικο ξύπνημα» το 1954, τα οποία έγιναν στο Κάιρο. Ο Μιχάλης Κακογιάννης είχε πει για τη σχέση αυτή: «Στο Κάιρο η Λαμπέτη και ο Χορν έμειναν στο ξενοδοχείο “Μένα Χάους”, το οποίο βρίσκονταν κοντά στις Πυραμίδες. Κάποια στιγμή παρατήρησα πως οι δυο τους έρχονταν στο γύρισμα κάπως μαραμένοι. Τους είπα πως δεν ήταν δυνατόν να αλλάζει η εμφάνισή τους από μέρα σε μέρα και αυτοί, με τη σειρά τους, μου εξομολογήθηκαν πως ήταν πλέον ζευγάρι και πως μόνο ένας τρόπος υπήρχε να λυθεί το πρόβλημα, να πάω να μείνω μαζί τους. Όντως πήγα και κοιμήθηκα το πρώτο βράδυ στο κρεββάτι της Έλλης που ήταν τρίδιπλο. Τη νύχτα ξύπνησα ακούγοντάς τους. Τα δωμάτιά τους βλέπετε, επικοινωνούσαν». (Λέσχη αθανάτων, Έλλη Λαμπέτη, Ελευθεροτυπία). Μετά το τέλος των γυρισμάτων της ταινίας αυτής, η Λαμπέτη και ο Χορν επανέρχονται στο Κάιρο, όπου ανεβάζουν την παράσταση «Γαλάζιο φεγγάρι». Αντιγράφουμε από το ίδιο βιβλίο της Ελευθεροτυπίας: «Το θεατρικό αυτό περιλαμβάνει μια σκηνή στη διάρκεια της οποίας ο Χορν βγάζει ένα μαχαίρι και η Έλλη παλεύει να του το πάρει. Το θεατρικό μαχαίρι (που δεν κόβει) έχει ξεχαστεί κάπου και έτσι το αντικαθιστούν με μια έξοχη αντίκα, ένα στιλέτο με λαβή από αλάβαστρο. Το μοιραίο λάθος θα γίνει και η αστοχία του Χορν θα μείνει από εκείνη τη νύχτα για πάντα αποτυπωμένη στο χέρι της Λαμπέτη»...

Το φιλί του Παπαμιχαήλ στην Βουγιουκλάκη και η εντολή του Σακελλάριου που δεν εισακούστηκε...

H πρόταση γάμου του Δημήτρη Παπαμιχαήλ προς την Αλίκη Βουγιουκλάκη έγινε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Μοντέρνα Σταχτοπούτα», στην Ρώμη. Μάλιστα, συνήθιζαν μετά τα γυρίσματα να χάνονται με τις ώρες μόνοι τους στην αιώνια πόλη, χωρίς κανένας να γνωρίζει που βρίσκονται. Στη τελευταία δε σκηνή της ταινίας, όπου ο Παπαμιχαήλ φιλάει την Βουγιουκλάκη, ο Αλέκος Σακελλάριος που ήταν ο σκηνοθέτης, φώναξε «στοπ» για το πλάνο, αλλά εκείνοι συνέχισαν να φιλιούνται. Ο ίδιος ο Σακελλάριος αναφερόμενος στο περιστατικό αυτό είπε χαρακτηριστικά: «Εγώ ξαναφώναξα στοπ, μήπως δεν με άκουσαν, αλλά αυτοί τίποτα! Το φιλί συνεχίζονταν με πάθος ρεαλιστικό και καθόλου κινηματογραφικό! Εκεί ήταν που κατάλαβα πως η ζωή αντέγραφε για άλλη μια φορά την οθόνη. Ο κόσμος και οι θαυμαστές τους τους ήθελαν μαζί, δεν γινόταν να ξεφύγουν από αυτό». Και ο Σακελλάριος καταλήγει: «Πιστεύω ότι τέτοιο ζευγάρι δεν ξαναπέρασε από τον ελληνικό κινηματογράφο. Όσο για τον Δημήτρη, πιστεύω ακράδαντα πως είναι ο καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του και ο μοναδικός που συνδύαζε τον λαμπερό σταρ και τον καταπληκτικό ηθοποιό. Εξάλλου, όσες φορές ξέφυγε από την επιρροή της Αλίκης στις επιλογές των έργων τους, έπαιξε κλασικούς ρόλους πάντα με μεγάλη επιτυχία. Όχι πως κι εκείνη δεν μπορούσε να παίξει στο θέατρο κλασικούς ρόλους, όμως ήταν δέσμια της αστραφτερής εικόνας της, ενώ εκείνος όχι. Και καλά έκανε!».

«Παπούτσι από τον τόπο σου», η πρώτη κωμωδία της Finos Film

Το 1946 ο Φίνος γυρίζει την πρώτη κωμωδία της Finos Film, με τίτλο «Παπούτσι από τον τόπο σου», η οποία αποτέλεσε και την πρώτη ταινία που σκηνοθέτησε ο Αλέκος Σακελλάριος, μετά απο προτροπή του Φίνου. Η συνεργασία των δύο ανδρών στην ταινία αυτή αποτέλεσε τη βάση για μια μακροχρόνια φιλία των δυο τους, η οποία σφραγίστηκε έναν χρόνο μετά, όταν ο Σακελλάριος πάντρεψε τον Φίνο με την γυναίκα του Τζέλλα. Στην ταινία κάνει την πρώτη της μεταπολεμική εμφάνιση η Γεωργία Βασιλειάδου, ενώ πρωταγωνιστεί ο καλύτερος κινηματογραφικός ηθοποιός της εποχής, Αλέκος Λειβαδίτης. Η ταινία «Παπούτσι από τον τόπο σου» εξάλλου, αποτελεί παράλληλα την πρώτη συγγραφική συνεργασία του Σακελλάριου με τον Χρήστο Γιαννακόπουλο. Δυστυχώς η ταινία αυτή δεν υπάρχει πλέον σε καμία κόπια, όλες έχουν χαθεί, ενώ ποτέ δεν προβλήθηκε από την ελληνική τηλεόραση. Ωστόσο, ξαναγυρίστηκε το 1967 από τον Γιάννη Δαλιανίδη, με τον τίτλο «Γαμπρός απο το Λονδίνο», με πρωταγωνιστή τον Κώστα Βουτσά.

Η Ρένα, το οφσάιντ και... το πουλόβερ του Σακελλάριου

Το 1972 η Φίνος Φιλμς γυρίζει την ταινία «Η Ρένα είναι οφσάιντ», σε σενάριο και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου. Σε αυτήν πρωταγωνιστούν η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Νίκος Γαλανός – που υποδύεται τον διάσημο ελληνοαργεντινό ποδοσφαιριστή Χούλιο Μπάλμας-, ο Δημήτρης Νικολαϊδης, ο Βασίλης Τσιβιλίκας και η Ελίζα Βόζεμπεργκ, πρώην βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και γνωστή ποινικολόγος, 16 χρονών τότε. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 23 Οκτωβρίου της χρονιάς εκείνης και έκοψε 165.128 εισιτήρια στην πρώτη της προβολή στην Αθήνα. Ήρθε στην 5η θέση ανάμεσα σε 64 ταινίες εκείνη την κινηματογραφική σεζόν. Η ταινία αυτή ήταν η τελευταία που γύρισε ο Αλέκος Σακελλάριος, αλλά και η τελευταία φορά που η Ρένα Βλαχοπούλου συνεργάστηκε με την Φίνος Φιλμς. Στους τίτλους της ταινίας εκείνης ο ηθοποιός Γιώργος Γρηγορίου αναφέρεται λανθασμένα ως Γρηγόρης Γρηγορίου, λάθος που δεν διορθώθηκε ποτέ. Αλησμόνητη εξάλλου η σκηνή όπου στις εξέδρες του γηπέδου του Παναθηναϊκού, ο Αλέκος Σακελλάριος που εμφανίζεται ως φίλαθλος, ξηλώνει από την αγωνία του για την έκβαση του ματς, όλο του το πουλόβερ!

Πάστα Φλώρα...Βλαχοπούλου

Η Μαίρη Αρώνη ήταν η ηθοποιός που αναμφίβολα άφησε το δικό της, ξεχωριστό στίγμα στον ελληνικό κινηματογράφο, παρά το γεγονός ότι πρωταγωνίστησε σε πολύ λίγες ταινίες. Ποιος θα ξεχάσει την ανεπανάληπτη ερμηνεία της στην ταινία «Μια τρελή τρελή οικογένεια», το 1965, ως Πάστα Φλώρα; Απίστευτες ατάκες («Στέλιο ήρθες;», «Στέλιο πρέπει να κλάψω;»), σκηνές που έβγαζαν αβίαστο γέλιο, λογοπαίγνια που άφησαν εποχή, με το αβαντάρισμα βέβαια κορυφαίων ηθοποιών, όπως του μοναδικού Διονύση Παπαγιαννόπουλου (στο ρόλο του συζύγου της, Στέλιου), της Τζένης Καρέζη και του Αλέκου Αλεξανδράκη. Η Μαίρη Αρώνη έκανε μια μεγάλη καριέρα στο Εθνικό Θέατρο και ο κινηματογράφος ποτέ δεν ήταν στις προτεραιότητές της. Αυτό ωστόσο που δεν είναι γνωστό όσον αφορά στην συγκεκριμένη ταινία, είναι το γεγονός ότι ο ρόλος της Πάστα Φλώρα είχε προταθεί αρχικά στην Ρένα Βλαχοπούλου, η οποία όμως τον αρνήθηκε διότι όπως είχε πει, προτιμούσε να παίζει τις γεροντοκόρες και τις θείες, παρά τις μαμάδες.

Περιμένουμε σχόλια, απόψεις και παρατηρήσεις στο mail μας

Σινέ Νοσταλγία
Σινέ Νοσταλγία