H ελληνική εταιρία που «προέβλεψε» το Brexit

H ελληνική εταιρία που «προέβλεψε» το Brexit

Ενώ τα περισσότερα ινστιτούτα δημοσκοπήσεων προέβλεπαν νίκη του Remain, η έρευνα της Pollfish προέβλεψε το τελικό αποτέλεσμα με εντυπωσιακή ακρίβεια.

H ελληνική εταιρία που «προέβλεψε» το Brexit

Την ώρα που οι μεγάλες εταιρείες δημοσκοπήσεων έπεσαν «έξω» προβλέποντας ότι η Βρετανία θα ψηφίσει να παραμείνει στην ΕΕ, μια ελληνική start up με τα πρωτοποριακά εργαλεία της εκτίμησε σωστά το αποτέλεσμα. Ο Γιάννης Παπαδάκης, CEO της Pollfish, μίλησε στο «Εθνος της Κυριακής» για το πώς η έρευνα που έκανε σε συνεργασία με τη Microsoft «είδε» τη νίκη του Brexit και εξήγησε γιατί τα ερωτηματολόγια μέσω smartphones είναι αποτελεσματικότερα από τις παραδοσιακές μεθόδους του τηλεφώνου και του e-mail.

«Η Pollfish είναι μια εταιρεία που προσφέρει τα εργαλεία που βοηθούν τους ερευνητές στη διεξαγωγή ερευνών», ανέφερε ο κ. Παπαδάκης εξηγώντας ότι τα ερωτηματολόγια αποστέλλονται μέσω εφαρμογών για smartphones: «Εκεί που ο χρήστης είναι χαλαρός, παίζει κάποιο παιχνίδι ή διαβάζει τα νέα μέσω ενός application, του εμφανίζεται ένα παράθυρο και τον ρωτάει αν θέλει να συμμετάσχει σε μια έρευνα της Pollfish». Μέσω αυτής της μεθόδου η Microsoft Reasearch και η Predictwise κατάφεραν να αποτυπώσουν κάτι που οι υπόλοιπες μέθοδοι αγνοούσαν: τα χαρακτηριστικά των αναποφάσιστων Βρετανών ψηφοφόρων ήταν όμοια με τα χαρακτηριστικά εκείνων που δήλωναν ότι θα ψηφίσουν υπέρ του Brexit. Ετσι, ενώ όλες οι εταιρείες υπέθεταν ότι οι αναποφάσιστοι θα επέλεγαν το status quo, την παραμονή στην ΕΕ, οι έρευνες που έγιναν μέσω της Pollfish έφεραν στην επιφάνεια δεδομένα που αποδείχθηκαν κρίσιμα για το τελικό αποτέλεσμα. Μια έρευνα της Microsoft και της Pollfish έναν μήνα πριν από τις κάλπες έδειχνε νίκη του Brexit με 51%.

«Κοιτάμε και την ποιότητα των απαντήσεων με πολύ διαφορετικούς τρόπους απ' ό,τι κοίταζαν άλλες δειγματοληπτικές διαδικασίες: για παράδειγμα, αναλύουμε από δεδομένα που μας δίνονται από τις συσκευές των χρηστών μέχρι και τον χρόνο των απαντήσεων», μας εξήγησε ο CEO της Pollfish. Η αποτελεσματικότητα των ερευνών που γίνονται μέσω των εργαλείων της ελληνικής startup έγκειται και στην ταχύτητα των αποτελεσμάτων και στο μεγαλύτερο δείγμα.

 

«Με το που ξεκινάει κανείς μια έρευνα, έχει τελειώσει σε μία ώρα. Αυτό δίνει την ευελιξία να επαναλάβει την έρευνα πολύ γρήγορα, αν θεωρεί ότι έχει κάνει λάθος ή αν έχει μεσολαβήσει κάποιο γεγονός που επηρεάζει την κοινή γνώμη. Εχει τα πλεονεκτήματα του real time», ανέφερε και προσέθεσε ότι εφόσον «με μικρότερο κόστος μπορεί να πάρει 1.000 αντί για 100 ερωτηματολόγια, μπορεί να μειώσει το σφάλμα».

Τα εργαλεία
Αν και δεν θεωρεί ότι όλες οι άλλες μέθοδοι ερευνών είναι ξεπερασμένες, ο κ. Παπαδάκης πιστεύει ότι τα εργαλεία που διαθέτει η Pollfish έχουν τη δυνατότητα να είναι πιο αποτελεσματικά.

«Οι παραδοσιακοί τρόποι έρευνας είναι βασισμένοι σε διαδικασίες που υπήρχαν πριν από 40 ή 50 χρόνια, πριν εξελιχθεί η τεχνολογία. Πλέον, που όλοι είμαστε συνέχεια συνδεδεμένοι, έχουμε διαφορετικά κανάλια ενημέρωσης». Επίσης «το state of mind των χρηστών, την ώρα που κάνει την έρευνα μέσω smartphone, είναι πολύ καλύτερο. Οταν παίρνεις τηλέφωνο κάποιον και του ζητάς 5-10 λεπτά από τον χρόνο του εκείνη τη στιγμή, δεν θα τα δώσει γιατί το πιο πιθανό είναι να είναι απασχολημένος. Ενώ όταν ανοίγει το app, θέλει να κάνει κάτι για να περάσει τον χρόνο του».

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ
Διαμάχη για το φιάσκο

Η επόμενη ημέρα των βρετανικών καλπών προβλημάτισε τα μεγάλα ινστιτούτα δημοσκοπήσεων, που αναζήτησαν τα αίτια των λανθασμένων εκτιμήσεων. Σύμφωνα με τον Φρέντι Σέιερς, αρχισυντάκτη του ινστιτούτου YouGov, που το βράδυ του βρετανικού δημοψηφίσματος, ενώ είχαν ήδη κλείσει οι κάλπες, δημοσίευσε τη λανθασμένη εκτίμηση 52%-48% υπέρ του Remain, τόνισε ότι «οι διαδικτυακές δημοσκοπήσεις έπεσαν μέσα».

«Επιτέλους αυτή η διαμάχη μπορεί τώρα να λυθεί μια για πάντα. Στη διάρκεια της καμπάνιας οι τηλεφωνικές έρευνες έδειχναν το Remain να προηγείται άνετα, περιορίζοντας το προβάδισμα στο 2,7% κατά μέσο όρο τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες. Οι διαδικτυακές έδειχναν πιο συχνά μπροστά το Leave, με μέσο προβάδισμα 1,8% την ίδια περίοδο», ανέφερε, εξηγώντας ότι στη Βρετανία ρόλο- κλειδί έπαιξε το μορφωτικό επίπεδο των ερωτηθέντων: «Οι τηλεφωνικές έρευνες πασχίζουν να αποκτήσουν πρόσβαση στους πολίτες χαμηλότερου μορφωτικού επιπέδου και ήταν η μεγαλύτερη αντιπροσώπευση των μορφωμένων που τους οδήγησε στην πρόβλεψη μιας νίκης του Remain. Οι online δημοσκοπήσεις αποτύπωσαν καλύτερα το μορφωτικό φάσμα της Βρετανίας».

Aπογοήτευση
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Ipsos MORI δήλωσε «απογοητευμένος» για το ότι η εκτίμηση της εταιρείας του (52% Remain, 48% Leave) έπεσε έξω (οι κάλπες έδωσαν 51,9% στο Leave και 48,1% στο Remain). «Σε μεγάλο βαθμό επηρέασε η προσέλευση στις κάλπες.

Ηταν υψηλότερη σε σύγκριση με τις προηγούμενες πέντε εκλογικές διαδικασίες και, σύμφωνα με αναλύσεις, ήταν υψηλότερη σε περιοχές που υποστήριξαν την αποχώρηση από την ΕΕ», ανέφερε. Πάντως ο επικεφαλής πολιτικών ερευνών της ίδιας εταιρείας, Γκίντεον Σκίνερ, επεσήμανε ότι «είμαστε κάθετα αντίθετοι στην ιδέα ότι οι δημοσκοπήσεις μπορούν να αντικατασταθούν από τη γενικότερη διάθεση του κοινού ή τα γραφεία στοιχημάτων. Με προσεκτική ερμηνεία οι δημοσκοπήσεις έχουν πολύτιμη συμβολή στη διάρκεια πολιτικών εκστρατειών».

 

250 ΕΚΑΤ. ΧΡΗΣΤΕΣ 
Η Pollfish, η οποία ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια στην Αθήνα και τώρα έχει το εμπορικό τμήμα της στη Νέα Υόρκη, έχει πελάτες κυρίως από το εξωτερικό και μέσω της συνεργασίας της με δεκάδες χιλιάδες apps έχει πρόσβαση σε περισσότερα από 250 εκατομμύρια χρήστες.

 

 

Πηγή: ethnos.gr

Best of internet