Αναλαμβάνει δράση η... Αστυνομία Τουριστών!

Αναλαμβάνει δράση η... Αστυνομία Τουριστών!

«Αστυνομική Διεύθυνση»… Προστασίας Τουριστών έχει δημιουργήσει η ΕΛ.ΑΣ., με αφορμή την μεγάλη προσέλευση επισκεπτών στην Αθήνα.

Αναλαμβάνει δράση η... Αστυνομία Τουριστών!

«Αστυνομική Διεύθυνση»… Προστασίας Τουριστών έχει δημιουργήσει η ΕΛ.ΑΣ., με αφορμή την μεγάλη προσέλευση επισκεπτών στην Αθήνα και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που επιδεικνύουν για τα αρχαιολογικά μνημεία της πόλης. Ακρόπολη, Λόφος Φιλοπάππου, Πλάκα, Μοναστηράκι Θησείο, Ζάππειο, Στήλες Ολυμπίου Διός βρίσκονται σε αστυνομικό κλοιό, μετά την διαπίστωση αυξητικής τάσης στην εκδήλωση ληστειών και κλοπών σε βάρος τουριστών.  

Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του περσινού έτους είχε παρατηρηθεί αύξηση έως και… 1.000% σε αδικήματα ληστειών του δρόμου με θύματα τουρίστες. Καταγράφονταν έως και 10 ληστείες την ημέρα, σε αρκετές από τις οποίες δράστες ήταν πρόσφυγες και μετανάστες που τότε… λιάζονταν στην Ομόνοια, όπως είχε δηλώσει η τότε υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Τασία Χριστοδουλοπούλου.

 Οι αξιωματικοί της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής επιδιώκουν να προλάβουν το περσινό φαινόμενο, έχοντας ως αιχμή του δόρατος στην προστασία των τουριστών την ομάδα ΔΙ.ΑΣ. και τους αστυνομικούς-ποδηλάτες. Τα θύματα-τουρίστες, ληστειών ή κλοπών μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Επισκεπτών Αθηνών για να δηλώνουν την απώλειά ταξιδιωτικών εγγράφων και άλλων αντικειμένων. Το συγκεκριμένο γραφείο που λειτουργεί σε στοά της οδού Δραγατσανίου στην Πλατεία Κλαυθμώνος έχει πλέον τη δυνατότητα να στέλνει αντίγραφα στους τουρίστες ακόμη και με… email για να μην διαταράσσεται το πρόγραμμα των διακοπών τους. Το προσωπικό του γραφείου, στις περιπτώσεις σπάνιων γλωσσών μπορεί να εξυπηρετεί τους επισκέπτες-θύματα με τηλεφωνική… τηλεδιάσκεψη!   

 

Η ΔΙ.ΑΣ. των τουριστών

Παρότι η συγκεκριμένη υπηρεσία, που ιδρύθηκε το 2010, έχει ως βασικό ρόλο την άμεση ανταπόκριση στην αντιμετώπιση της βαριάς εγκληματικότητας, το προσωπικό της καλείτε να προσαρμοστεί στις ανάγκες αστυνόμευσης την καλοκαιρινή περίοδο.

Τα στελέχη της δίνουν πλέον μεγάλη βαρύτητα σε αδικήματα, ήπιας μορφής, τα οποία όμως απορυθμίζουν και επηρεάζουν την ομαλή διαβίωση πολιτών και επισκεπτών της πόλης. Αξιωματικός της αρμόδιας υπηρεσίας λέει χαρακτηριστικά: «Στην περίπτωση που το θύμα είναι επισκέπτης στην χώρα μας, η κλοπή ενός διαβατηρίου, του πορτοφολιού ή του κινητού ενός τουρίστα είναι αρκετά ζημιογόνα για αυτόν. Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια της διαμονής του και για ότι θέμα του προκύψει, από την απλή αναζήτηση πληροφοριών μέχρι κάτι πιο σοβαρό, στο πλείστο των περιπτώσεων θα καταφύγει σε πρώτη φάση στην αστυνομία».

Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της ΓΑΔΑ περιλαμβάνει ενίσχυση των περιπολιών των ομάδων ΔΙ.ΑΣ. γύρω από χώρους με έντονη επισκεψιμότητα και τουριστικό ενδιαφέρον, με σκοπό η έντονη αστυνομική παρουσία να λειτουργήσει προληπτικά και αποτρεπτικά στην εκδήλωση παραβατικών συμπεριφορών. Οι περιπολίες θα γίνονται κυρίως σε χώρους με μεγάλο συνωστισμό, ο οποίος δημιουργεί πρόσφορο περιβάλλον στην έξαρση της μικροεγκληματικότητας. Οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. αυξάνοντας τον χρόνο άμεσης ανταπόκρισης έχουν την δυνατότητα να λειτουργήσουν και κατασταλτικά στην περίπτωση άμεσων καταγγελιών των θυμάτων.

Κυριότερες περιοχές κίνησης των ομάδων ΔΙ.ΑΣ. είναι γύρω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, την Πλάκα, το Μοναστηράκι, το Θησείο, Ζάππειο, Στήλες Ολυμπίου Διός, σε σταθμούς ηλεκτρικού, μετρό, σε εμπορικά κέντρα και σε άλλα μέρη όπου παρατηρείται τουριστική κίνηση.

 

Email και… τηλεδιάσκεψη

Το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και με σκοπό την ταχεία εξυπηρέτηση των επισκεπτών της χώρας μας, τον Οκτώβριο του 2015 ίδρυσε το Γραφείο Εξυπηρέτησης Επισκεπτών Αθηνών.

Στις καινοτόμες δράσεις του, είναι εντυπωσιακό το σύστημα ταχύτατης ανταπόκρισης στα αιτήματα παροχής αντιγράφων, όπου οι τουρίστες λαμβάνουν τα αντίγραφα σταemail τους με αποτέλεσμα να μην διακόπτεται το πρόγραμμα των διακοπών τους. Αυτό μάλιστα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στις περιπτώσεις όπου το επίμαχο ζήτημα προκύψει την τελευταία ημέρα των διακοπών τους.

Εξίσου σημαντική είναι η λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου  1571. Το τηλεφωνικό κέντρο δέχεται κλήσεις από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό και στελεχώνεται από ξενόγλωσσους έμπειρους αστυνομικούς οι οποίοι αφενός παρέχουν πληροφορίες και δίνουν οδηγίες σε ξένες γλώσσες πέραν της Αγγλικής, ενώ στις περιπτώσεις των πιο σπάνιων γλωσσών το κέντρο έχει τη δυνατότητα απευθείας τηλεφωνικής σύνδεσης με την εκάστοτε πρεσβεία ώστε αυτή, σε παράλληλο χρόνο, να κάνει την διερμηνεία ανάμεσα στον αστυνομικό και τον τουρίστα σε... ζωντανή σύνδεση. Από τον Οκτώβριο του 2015 έως και τον Ιούνιο 2016 έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά 2.149 άτομα εκ των οποίων οι 75 ήταν Έλληνες.

Η έξαρση του 2015

Την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2015 καταγράφηκε ραγδαία αύξηση στην μικροεγκληματικότητα με θύματα τουρίστες στην Αθήνα. Υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. υποστήριζαν ότι αυτή οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στους χιλιάδες παράτυπους μετανάστες, που είχαν αφεθεί ανεξέλεγκτα να ζουν και να κινούνται στο κέντρο της πόλης.

Ενδεικτικά στις περιοχές ευθύνης του Α.Τ. Ακροπόλεως, όπως επισήμαιναν πηγές του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., κάποιες μέρες είχε παρατηρηθεί αύξηση έως και… 1.000% σε αδικήματα ληστειών του δρόμου. Οι ίδιες πηγές, επισήμαιναν πως παράτυποι μετανάστες προσεγγίστηκαν και «νοικιάστηκαν» από κυκλώματα, προκειμένου να παρανομούν για να επιβιώσουν ή να κάνουν τους «κράχτες»  συμπατριωτών τους για λογαριασμό δουλεμπορικών κυκλωμάτων, με τελικό σκοπό την προώθησή τους σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  

Σε πολυσύχναστα και ιστορικά σημεία της πρωτεύουσας, ο αριθμός των ληστειών ξεπέρασε τις 10 ημερησίως, με στόχο κυρίως αλλοδαπούς επισκέπτες.  Η αυξητική τάση στις κατηγορίες των αδικημάτων, που αφορούν ληστείες στον δρόμο και κλοπές πορτοφολιών, εντοπίστηκε κυρίως στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, το Λόφο Φιλοπάππου, την Πλάκα και το Μοναστηράκι. Τα περισσότερα κρούσματα καταγράφηκαν σε σημεία αφίξεων λεωφορείων, που αφήνουν αλλοδαπούς τουρίστες, σε σημεία μαζικής κίνησής τους σε αρχαιολογικούς χώρους, σε εστιατόρια που γευματίζουν  και σε μέσα μετακίνησης όπως ΜΕΤΡΟ, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και λεωφορεία.

Η έξαρση των ληστρικών επιθέσεων είχε επιφέρει μαζικά διαβήματα διαμαρτυρίας από ξένες πρεσβείες όπως και για καθυστερήσεις στην ανταπόκριση των αστυνομικών υπηρεσιών να δώσουν ένα αντίγραφο της δήλωσης απώλειας ταξιδιωτικών εγγράφων. To περσινό δυσάρεστο παράδειγμα αποτέλεσε αφορμή για την δημιουργία του Γραφείου Εξυπηρέτησης Επισκεπτών Αθηνών και τον φετινό σχεδιασμό προστασίας τουριστών…

 

 

Πηγή: thetoc.gr

Best of internet