Ιστορίες του παλιού κινηματογράφου vol. 99 (pics & vids)

Ιστορίες του παλιού κινηματογράφου vol. 99 (pics & vids)

Το Σινέ «Νοσταλγία» ήρθε στο Gazzetta Plus με σκοπό να σας ξεναγεί κάθε εβδομάδα στις πιο αγαπημένες στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου! To ταξίδι στις πιο αγαπημένες ελληνικές ταινίες, που έχουν «ντύσει» όλες μας τις αναμνήσεις συνεχίζεται..              

Ιστορίες του παλιού κινηματογράφου vol. 99 (pics & vids)

ME THN EΥΓΕΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΤΗΣ Bergmann Kord

Η «στροφή» του Φίνου στην Καρέζη και η Πάστα Φλώρα της καρδιάς μας

«Στέλιο ήρθες;», «Στέλιο πρέπει να κλάψω;», «Καλά βρε παιδάκι μου, στην Αγγλία βρήκες να πας να γίνεις άνδρας;», «Φύγε Ζωρζ, αλλά πρόσεχε μην σε χτυπήσει... κανένα τρόλεϊ», «Πρέπει να σας γνωρίσω εσάς τους δυο: Κύριοι, από εδώ ο αρραβωνιαστικός μου, από εδώ...ο άνδρας μου», «- Πάστα Φλώρα θα σου άρεσε να πάμε στο Λαγονήσι; - Α, όχι, όχι, δεν μπορώ να πάω σε ένα νησί γεμάτο....λαγούς», «Αυτό δεν είναι γιουβαρλάκι, πηδάει σαν βάτραχος», «Όταν μια γυναίκα ενδιαφέρεται για το στομάχι του άνδρα της είναι ερωτευμένη», «Παχαίνει το αλκοόλ, γι’ αυτό θα πιω...ένα ουίσκι», «- Τα χορταρικά δεν παχαίνουν βρε μαμά, - Γιατί το λες αυτό, και οι αγελάδες χορταρικά τρώνε και όμως είναι τετράπαχες». Πρόκειται για μερικές μόνο από τις δεκάδες χιουμοριστικές ατάκες που πλημμυρίζουν την ελληνική ταινία με τίτλο «Μια τρελή-τρελή οικογένεια», η οποία γυρίστηκε το 1965 από την Finos Film και έμεινε στην ιστορία κυρίως λόγω της Μαίρης Αρώνη, η οποία έπλασε έναν ανεπανάληπτο και αξέχαστο ρόλο, αυτόν της θρυλικής πεθεράς Πάστα Φλώρα. Κι αυτό διότι μπορεί η Μαίρη Αρώνη να ήταν η ηθοποιός που αναμφίβολα άφησε το δικό της, ξεχωριστό στίγμα στον ελληνικό κινηματογράφο παρά το γεγονός ότι πρωταγωνίστησε σε πολύ λίγες ταινίες, ωστόσο ο ρόλος της Πάστα Φλώρα την ακολουθούσε μέχρι το τέλος. Η Μαίρη Αρώνη έκανε μια μεγάλη καριέρα στο Εθνικό Θέατρο και ο κινηματογράφος ποτέ δεν ήταν στις προτεραιότητές της. Αυτό ωστόσο που δεν είναι γνωστό όσον αφορά στην συγκεκριμένη ταινία, είναι το γεγονός ότι ο ρόλος της Πάστα Φλώρα είχε προταθεί αρχικά στην Ρένα Βλαχοπούλου, η οποία όμως τον αρνήθηκε διότι όπως είχε πει, προτιμούσε να παίζει τις γεροντοκόρες και τις θείες, παρά τις μαμάδες. «Για λόγους γυναικείας φιλαρέσκειας» εξηγει η Finos Film την συγκεκριμένη απόφαση της Βλαχοπούλου, στην επίσημη ιστοσελίδα της. 

Η πρώτη έγχρωμη ταινία της Καρέζη 

Ας δούμε όμως το background της ταινίας. Βρισκόμαστε στο 1965. Την συγκεκριμένη σεζόν σημειώνει τεράστια επιτυχία η ταινία «Δεσποινίς Διευθυντής», στην οποία πρωταγωνιστούσε η Τζένη Καρέζη, ενώ την ίδια σεζόν η Αλίκη Βουγιουκλάκη παίρνει την μεγάλη απόφαση και μετακινείται στην Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης. Ο Φίνος αισθάνεται «με την πλάτη στον τοίχο» χωρίς την Βουγιουκλάκη, ωστόσο αποφασίζει να επενδύσει στην Καρέζη. Έτσι της προτείνει να πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Μια τρελή τρελή οικογένεια», η οποία μάλιστα θα ήταν η πρώτη έγχρωμη ταινία της σπουδαίας αυτής πρωταγωνίστριας. Η ταινία αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου των Νίκου Τσιφόρου και Πολύβιου Βασιλειάδη «Οι γυναίκες προτιμούν τους σκληρούς», που είχε ανεβάσει την προηγούμενη χρονιά ο θίασος της Βίλμας Κύρου και το οποίο είχε γραφτεί από την αρχή για να το παίξει η Καρέζη στο θέατρο. Η Καρέζη υποδύθηκε τον ρόλο που έπαιξε η Βίλμα Κύρου στο θέατρο, ο Αλέκος Αλεξανδράκης είχε τον ρόλο που έπαιξε πρώτος ο Χρήστος Νέγκας, ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος ήταν στον ρόλο που υποδύθηκε στη σκηνή ο Δήμος Σταρένιος, ενώ ο Δημήτρης Καλλιβωκάς κι η Κατερίνα Γώγου έπαιξαν και στην ταινία τους ρόλους που είχαν παίξει και στο θέατρο. Σύμφωνα με σχετικό σχόλιο του Ιάσωνα Τριανταφυλλίδη στο Βήμα της Κυριακής, στο πλαίσιο ειδικής έκδοσης για τον ελληνικό κινηματογράφο, «η Μαίρη Αρώνη, πρωταγωνίστρια του Εθνικού, είχε την εξυπνάδα να παίξει αυτόν τον κωμικό ρόλο σαν να παίζει Ιονέσκο και θέατρο του παραλόγου, κι έδωσε διαφορετική ποιότητα και στο έργο και στον ρόλο. Ο συγκεκριμένος ρόλος σημάδεψε την καριέρα της Μαίρης Αρώνη ή μάλλον την υστεροφημία της. Η γυναίκα που θεωρήθηκε ως ιδανική Λυσιστράτη και Πραξαγόρα στις παραστάσεις του Σολομού, για τις σύγχρονες γενιές είναι η λατρεμένη τους Πάστα Φλώρα, χάρη σε αυτόν τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο ερμηνεύει περίπου όλες τις σχεδόν σουρεαλιστικές ατάκες των Τσιφόρου – Βασιλειάδη».

Ο μαλθακός Στέλιος και το χαστούκι

Ας δούμε όμως την υπόθεση του έργου. Η Μίκα (Τζένη Καρέζη), λίγες μέρες πριν παντρευτεί τον Μίκη (Δημήτρη Καλλιβωκά), γόνο εφοπλιστικής οικογένειας, πάει ένα ταξίδι στη Βενετία και γυρίζει...παντρεμένη! Ο "ξαφνικός" σύζυγος (Αλέκος Αλεξανδράκης) δεν είναι σαν τους άλλους που συνήθιζε να συναναστρέφεται η Μίκα και, εκτός από γλυκός και τρυφερός, όταν χρειάζεται γίνεται και ζόρικος. Σιγά-σιγά όμως κατορθώνει όχι μόνο να "ηρεμήσει" τη Μίκα αλλά τόσο τη μικρή της αδελφή (Κατερίνα Γώγου), ένα τρελοκόριτσο, όσο και τη μητέρα της, που τη φωνάζουν Πάστα Φλώρα (Μαίρη Αρώνη) γιατί της αρέσουν τα γλυκά. Καταφέρνει επίσης να επιστρέψει στο πατρικό σπίτι ο πατέρας της Μίκας, Στέλιος (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος), ένας πάμπλουτος μεν, μαλακός χαρακτήρας δε, που τον έκαναν πάντα ό,τι ήθελαν η γυναίκα και οι κόρες του. Τα καταφέρνει τελικά, με όπλα τον έρωτα αλλά και τη ζήλια, ακόμη και...το χαστούκι, πράγματα που διδάσκει και στον πεθερό του.  Εξαιρετική η σκηνή που ο Παπαγιαννόπουλος αποφασίζει ενθερμώ  να δώσει το πρώτο χαστούκι στην Πάστα Φλώρα, το οποίο ξαφνιάζει τους πάντες, αλλά προπάντων...τον ίδιο!!

«Η πρώτη μας νύχτα» στα ιταλικά 

Σύμφωνα εξάλλου με την Finos Film, «η ταινία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες της Τζένης Καρέζη, με ένα μεγάλο μουσικοχορευτικό φινάλε σε μια χάρτινη Βενετία, όπου ο Γιάννης Βογιατζής τραγουδάει στα ιταλικά το τραγούδι "Η πρώτη μας νύχτα", το οποίο είχε πρωτοτραγουδήσει ο Λάκης Παυλίδης στα ελληνικά, στην ταινία "Μερικοί το Προτιμούν Κρύο"». Πέρα από τις μοναδικές ερμηνείες των Αρώνη-Καρέζη, στην ταινία πρωταγωνιστούν ακόμα οι Αλέκος Αλεξανδράκης, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Λίλη Παπαγιάννη, Κατερίνα Γώγου, Δημήτρης Καλλιβωκάς, Νίτσα Μαρούδα, Αλέκος Τζανετάκος, Άγγελος Μαυρόπουλος, Νάσος Κεδράκας, Αθηνόδωρος Προύσαλης και πολλοί άλλοι. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι κριτικοί της εποχής, μιλούσαν για μια σπάνια ερμηνεία του Δημήτρη Καλλιβωκά, ο οποίος στον ρόλο του Μίκη, του αρραβωνιαστικού της Μίκας, προσέφερε πολύ γέλιο με τις εξαιρετικά χιουμοριστικές ατάκες, μοναδικά προσαρμοσμένες στην ιδιοσυγκρασία του. Κάποιοι δε, μίλησαν για τον καλύτερο ρόλο της καριέρας του, ωστόσο ο χαρακτηρισμός αυτός αδικεί τον σπουδαίο αυτό ηθοποιό, με την πολύ ενδιαφέρουσα καριέρα στον κινηματογράφο και στο θέατρο. Η ταινία «Μια τρελή τρελή οικογένεια» εμπλουτίζεται με πολλή χορευτική μουσική, την οποία είχε γράψει ο Μίμης Πλέσσας και αφορούσε ρυθμούς πόλκα, μπόσα νόβα, τσάρλεστον και τουίστ, αναδεικνύοντας το απίστευο ταλέντο του κορυφαίου έλληνα μουσικοσυνθέτη. Το σενάριο της εξαιρετικής αυτής κωμωδίας ήταν του Νίκου Τσιφόρου και του Πολύβιου Βασιλειάδη. Η σκηνοθεσία ήταν του Ντίνου Δημόπουλου, ενώ η ταινία έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 25 Οκτωβρίου του 1964 και έκοψε 521.134 εισιτήρια. 

Περιμένουμε σχόλια, απόψεις και παρατηρήσεις στο mail μας.

Best of internet