«Το είδα στο TikTok»: Πώς η πλατφόρμα έχει γίνει ο αγαπημένος «ταξιδιωτικός πράκτορας» της Gen Z

Γιάννης Μπαϊρακτάρης
«Το είδα στο TikTok»: Πώς η πλατφόρμα έχει γίνει ο αγαπημένος «ταξιδιωτικός πράκτορας» της Gen Z
Η φράση «το είδα στο TikTok» φαίνεται πως κερδίζει ολοένα και περισσότερους οπαδούς παγκοσμίως.

Σχεδιάζεις κάποια ανοιξιάτικη ή καλοκαιρινή απόδραση; Σκοπεύεις να επισκεφτείς κάποια χώρα του εξωτερικού τους επόμενους μήνες; Μήπως αυτή η απόφαση προήλθε μετά από ένα βίντεο που είδες στο TikTok;

Τα παραπάνω ερωτήματα δεν είναι τυχαία. Βλέπεις, το Tripit, ένα από τα πιο γνωστά τουριστικά πρακτορεία παγκοσμίως, διεξήγαγε πρόσφατα μια έρευνα στην οποία συμμετείχαν 1000 Αμερικανοί όλων των ηλικιών και διαπίστωσε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των νέων ταξιδιωτών αντλούν έμπνευση και tips από το TikTok και το Instagram.

Πιο συγκεκριμένα, το 69% των ερωτηθέντων που ανήκαν στην Gen-Z και στη γενιά των Millennials δήλωσαν ότι αποφασίζουν να ταξιδέψουν κάπου, επηρρεασμένοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από αυτούς, το 44% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί αποκλειστικά το TikTok.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι οι ταξιδιώτες είναι πλέον δύο φορές πιο πιθανό να προγραμματίσουν ένα ταξίδι σε προορισμούς γύρω από την ποπ κουλτούρα (πχ. στην Κροατία για το Game of Thrones ή στο Παρίσι για το Emily in Paris), έχοντας επηρρεαστεί από βίντεο που παρακολούθησαν στην πλατφόρμα του TikTok.

@themrsdrago Emily in Paris locations 💖 Have you been? #emilyinparis #emilyinparisoutfits @netflix @netflixfr #emilycooper ♬ original sound - Wendy Drago | Fashion inspo

Αυτοί οι αριθμοί δεν θα έπρεπε να προκαλούν έκπληξη.Η τεράστια επιρροή του TikTok έχει ενσωματωθεί σε αμέτρητες βιομηχανίες, έχοντας ένα κοινό με περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως. Κάπως έτσι, η εφαρμογή έχει μετατραπεί σε μηχανή αναζήτησης ιδίως για τους νεότερους χρήστες, με περίπου το 40% των νέων να στρέφονται στο TikTok και στο Instagram για να βρουν απάντηση στα ερωτήματά τους, αφήνοντας πίσω πιο παραδοσιακές πλατφόρμες όπως η Google.

Οι μεγαλύτερες γενιές, ωστόσο, δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένες με το TikTok ως «ταξιδιωτικό πράκτορα». Η έρευνα της TripIt έδειξε ότι σχεδόν 9 στους 10 ταξιδιώτες Gen-X και των Boomers θα προτιμούσαν να επιλέξουν μια πτήση προς ένα μέρος που τους έχει προτείνει η οικογένεια ή οι φίλοι. Ωστόσο, οι νεότερες γενιές στοχεύουν στα μέρη που έχουν γίνει viral.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, πως η φράση «το είδα στο TikTok» έχει κατακλύσει τον κόσμο τον τελευταίο καιρό, με όλο και περισσότερους χρήστες να εξελίσσονται σε νέους travel vloggers.