Συνέδριο για τον Αθλητικό Τουρισμό στον Μαραθώνα

Gazzetta team
Συνέδριο για τον Αθλητικό Τουρισμό στον Μαραθώνα

bet365

Με μεγάλη επιτυχία έγινε στον Μαραθώνα, Συνέδριο για τον Αθλητικό Τουρισμό. Δείτε την εισήγηση της Μαραθωνοδρόμου Μαρίας Πολύζου, προπονήτριας και Πρέσβειρας του Μαραθώνιου δρόμου.

Η εισήγηση της Μαρίας Πολύζου:

Μια μορφή τουρισμού που κερδίζει συνεχώς έδαφος είναι ο αθλητικός τουρισμός, αποτελώντας ένα ταχέως αναπτυσσόμενο φαινόμενο με παγκόσμιες διαστάσεις και πολυδιάστατη σημασία.

Σήμερα ο τουρισμός και ο αθλητισμός αποτελούν δύο μεγάλους θεσμούς της κοινωνίας που αποφέρουν σημαντικά κέρδη .

Οι έννοιες του τουρισμού και αθλητισμού αλληλοσχετίζονται και έχουν κοινό έδαφος.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού σε μια συνδιάσκεψη με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2001 στην Ισπανία, αναγνώρισε τη σύνδεση μεταξύ αθλητισμού και τουρισμού.

Με έρευνά του την ίδια χρονιά προσδιόρισε ότι ο αθλητισμός συμβάλλει στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) των βιομηχανοποιημένων εθνών σε ένα ποσοστό της τάξης του 1-2% και ο τουρισμός σε ποσοστό 4-6%.

Ο Μαραθώνιος δρόμος αποτελεί ένα ιστορικό αθλητικό και πολιτιστικό γεγονός. .

Έχει να κάνει με την ίδια μας την μακραίωνη ιστορία.

Αναδεικνύει αυτό που η Ελλάδα εκπροσωπεί για τον δυτικό κόσμο και προβάλει την Ολυμπιακή της ιστορία.

Η Ελλάδα μέσα από την Ομοσπονδία του Στίβου τον ΣΕΓΑΣ, κατάφερε, τις υποδομές που δημιουργήθηκαν με αφορμή την διοργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων, να τις αξιοποιήσει προς όφελος της αθλητικής συμμετοχής Ελλήνων και ξένων δρομέων και επισκεπτών, και δεν περιορίστηκε μόνο στο αθλητικό κομμάτι αλλά και μία σειρά παράλληλων εκδηλώσεων όπως είναι το Γκαλά της ΑΙΜΣ , Συμπόσιο, Φλόγα Μαραθωνίου κλπ .

O Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθηνών, συμπληρώνει φέτος 35 χρόνια διοργανώσεων και αποτελεί πλέον εθνικής σπουδαιότητας διοργάνωση και το σημαντικότερο αθλητικό, κοινωνικό και τουριστικό γεγονός για την πόλη της Αθήνας αλλά και για την Ελλάδα ολόκληρη.

Είναι γεγονός ότι ο Μαραθώνιος έδωσε πνοή στην οικονομική και τουριστική δραστηριότητα της Αθήνας, έδωσε ζωή σε μια «νεκρή» τουριστικά εποχή, έστειλε όμορφες εικόνες στο εξωτερικό, εικόνες μιας Αθήνας γεμάτης από χαμογελαστά πρόσωπα όλων των ηλικιών.

Γιατί ουσιαστικά ο αθλητισμός είναι χαρά , διασκέδαση και υπέροχες στιγμές.

Σήμερα στον κόσμο υπάρχουν πάνω από 7.000.000 Μαραθωνοδρόμοι ενώ το “κίνημα” αυξάνει συνεχώς την δυναμική του και ολοένα νέοι δρομείς προστίθενται. Υπάρχουν σε όλον τον κόσμο πάνω από 2000 μαραθώνιοι και από αυτούς οι 700 μαραθώνιοι είναι εγγεγραμμένοι στην Παγκόσμια Ομοσπονδία της ΑΙΜΣ.

Ο παραπάνω αριθμός δρομέων δείχνει ότι η Αθήνα και ο Αυθεντικός Μαραθώνιος έχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης.

Γνωρίζω πολύ καλά από δρομείς που είχα την ευκαιρία να έρθω σε επαφή σε αγώνες μου στο εξωτερικό, ότι για τους περισσότερους είναι όνειρό να τρέξουν έστω και μία φορά την Αυθεντική διαδρομή και να επισκεφθούν την Αθήνα.

Θα λέγαμε, λοιπόν, ότι ο Αυθεντικός Μαραθώνιος αποτελεί την Μέκκα των μαραθωνοδρόμων!

Βεβαίως πρέπει να αναφέρουμε ότι λιγότεροι από τους μισούς που ασχολούνται με το άθλημα σε όλον τον κόσμο, ξέρουν ότι ο Μαραθώνιος συνδέεται με την Ελλάδα και ακόμη λιγότεροι γνωρίζουν ότι στην Αθήνα υπάρχει μία μοναδική Αυθεντική - Ολυμπιακή διαδρομή, στην οποία γίνεται ένας αγώνας πολύ υψηλών προδιαγραφών.

Είναι απαραίτητο, λοιπόν, η πολιτεία να φροντίσει για την καλύτερη ενημέρωση στα θέματα που αφορούν τον μαραθώνιο δρόμο.

Θα δανειστώ ένα τίτλο της εφημερίδας Καθημερινής που κυκλοφόρησε στις 17.10.2017

O τουρισμός έρχεται τρέχοντας! της Ντέπυ Κουρέλλου.

Ο ΣΕΓΑΣ και η Οργανωτική Επιτροπή του Μαραθωνίου δρόμου, κόντρα στην οικονομική και πολιτική κατάσταση της Χώρας, ανέτρεψε χρόνο με τον χρόνο, μέσα από την διοργάνωση του Μαραθωνίου με τις παράπλευρες δράσεις του.

Ο Μαραθώνιος κάθε χρόνο, πετυχαίνει να αυξάνει τις συμμετοχές των δρομέων.

Στην συνέντευξη τύπου που δόθηκε πριν από λίγες ημέρες σε κεντρικό ξενοδοχείο της χώρας μας και παραβρέθηκε και ο δημοσιογράφος του Star κ. Νίκος Αρμένης, που παρουσιάζουμε μαζί την εκπομπή Κeep running , ( και είναι ανάμεσα μας σήμερα), ο Πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ κ. Κώστας Παναγόπουλος και ο Πρόεδρος της Οργανωτικής επιτροπής του Μαραθωνίου της Αθήνας κ. Παναγιώτης Δημάκος, τόνισαν ότι ο 35ος Αυθεντικός Μαραθώνιος που θα διεξαχθεί στις 12 Νοεμβρίου ξεπέρασε τους 51.000 δρομείς, και σε αυτό θα πρέπει να τονίσουμε ότι αφορά μόνο το πλήθος των δρομέων που αγωνίζονται και όχι τους συνοδούς που καταφθάνουν από το εξωτερικό και από πολλές πόλεις της Ελλάδας που έρχονται να ζήσουν και αυτοί με το δικό τους τρόπο το παλμό του αγώνα.

Σύμφωνα επίσης από τα στατιστικά στοιχεία της ΈXPO ERGO αναμένεται να ξεπεράσουν τις 150.000 οι άνθρωποι, που θα επισκεφθούν την έκθεση, για να ενημερωθούν για ότι νέο κυκλοφορεί στην αγορά και αφορά την ένδυση, παπούτσια, αθλητικό εξοπλισμό, νέες τεχνολογίας σε είδη ρολογιών, αλλά και νέες κυκλοφορίες συμπληρωμάτων διατροφής και αθλητικών ποτών

Βεβαίως μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να πούμε ότι προστίθενται οι τοπικές κοινωνίες οι οποίες διαφημίζουν μέσω του αγώνα τα τοπικά εδέσματα από την πόλη τους ή το νησί τους.

Π.χ. Ο Ημιμαραθώνιος της Χίου, ο Ημιμαραθώνιος της Κρήτης, της Ρόδου κλπ. δεν περιορίζονται μόνο στην προβολή του αγώνα αλλά και την προβολή της πολιτιστικής παράδοσης της περιοχής τους.

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πως ένας αγώνας δρόμου παίρνει πολλές διαστάσεις στην κοινωνία μας.

Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά, αυτό που το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος επανειλημμένα έχει τονίσει, πόσο σημαντική και αποτελεσματική είναι δηλαδή η συνεισφορά μεγάλων αθλητικών, πολιτιστικών και άλλων γεγονότων, στην τουριστική προβολή και ανάπτυξη ενός προορισμού καθώς και στην προσπάθεια για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».

Η Αθήνα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από διοργανώσεις όπως αυτές στο Λονδίνο, το Βερολίνο ή την Νέα Υόρκη

Ας δούμε όμως γιατί τελικά ο μαραθώνιος δρόμος λειτουργεί ως μοχλός του τουρισμού και γιατί ουσιαστικά οι αθλητές γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές μίας πόλης.

  1. Οι Αθλητές λειτουργούν ως πρότυπα για τους ανθρώπους και ο κόσμος τους ακολουθεί για να τους παρακολουθήσει π.χ. ολυμπιακοί αγώνες. Τα αθλητικά γεγονότα καθώς προσφέρουν ψυχαγωγία προσελκύουν χιλιάδες κόσμο στα στάδια και ενισχύουν με αυτόν τον τρόπο τον τουρισμό.

  1. Το αθλητικό γεγονός λειτουργεί ως διαφήμιση για την χώρα και θα γίνει προορισμός όχι μόνο για τους φίλους του αθλητισμού αλλά σε γενικότερο επίπεδο θα προωθηθούν σημεία της τα οποία αξίζει να επισκεφτεί κανείς για ένα ταξίδι αναψυχής.

  1. Οι αθλητές – οι μαραθωνοδρόμοι, προβάλουν μέσω των Μ.Μ.Ε τα 42.195μ. της πόλης τα οποία διανύουν. Η κάμερες των διοργανωτών ακολουθώντας την πορεία των αθλητών συλλαμβάνουν εικόνες από τους πιο γνωστούς και όμορφους δρόμους της πόλης. Αξιοθέατα, ξενοδοχεία, εστιατόρια και δημόσιοι χώροι της πόλης κάνουν τον γύρω του διαδικτύου ή προβάλλονται σε τηλεοπτικά κανάλια.

  1. Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί πλέον μία οργανωμένη και κερδοφόρα επιχείρηση.

Χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας δημιουργούνται. Όταν διοργανώνεται ένα αθλητικό γεγονός σε μία χώρα συνεπάγεται αμέσως και την αξιοποίηση παραγωγικών συντελεστών για την οικοδόμηση κατάλληλων αθλητικών εγκαταστάσεων. Νέες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται και στήνονται νέα έργα τα οποίο θα καταστήσουν την χώρα πιο ελκυστική για το ευρύ κοινό.

  1. Ο αθλητισμός προωθεί το πνεύμα της συνεργασίας και της συλλογικότητας. Συνεπώς παρατηρείτε σύσφιξη στις διεθνείς σχέσεις κρατών. Μία χώρα άγνωστη, ίσως στο ευρύ κοινό θα γίνει πιο οικεία μέσο των εικόνων που προβάλλονται από τον τηλεοπτικό φακό. Ο κόσμος, λοιπόν, θα αισθανθεί πιο κοντά στην χώρα αυτή και θα την λάβει υπόψη του στην επόμενη επιλογή του για ταξίδι.

  1. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε βέβαια τους φίλους του αθλητισμού. Ερασιτέχνες και μη αθλητές ταξιδεύουν σε κάθε γωνιά του κόσμου για να τρέξουν σε γνωστές διαδρομές του μαραθωνίου.

  1. Οι αθλητές συνήθως ταξιδεύουν με συγγενείς και προπονητές συνεπάγεται λοιπόν ότι ακόμη μεγαλύτερος αριθμός ατόμων ταξιδεύουν με προορισμό την χώρα που διοργανώνει τον μαραθώνιο.

Για πάνω από 8 χρόνια που προπονώ δρομείς στην ομάδα μου MARATHON TEAM GRECCE. παρατηρώ ότι τα τελευταία χρόνια, οι δρομείς επιλέγουν το μαραθώνιο που θα αγωνιστούν με βάση την πόλη που θέλουν να επισκεφθούν αυτοί και τα συγγενικά τους πρόσωπα.

Είναι αλήθεια,για να υπάρξει ανάπτυξη χρειάζονται υποδομές. Χρειάζονται ιδέες, επιχειρηματικότητα, μα πάνω από όλα μεράκι και αγάπη για αυτόν τον τόπο.

Η αλήθεια είναι ότι στον Μαραθώνα για να προλάβουμε την ανάπτυξη του δρομικού κινήματος πρέπει η τοπική κοινότητα να κάνει όχι έναν αγώνα αντοχής….. αλλά αγώνα σπριντ.!!! Για να μην μείνει πίσω σε σχέση με τις παγκόσμιες εξελίξεις στο χώρο του αθλητισμού και δεν μπορούμε μόνο να στηριζόμαστε στην ιστορικότητα της διαδρομής , στην αφετηρία του Μαραθωνίου δρόμου και στον ιστορικό τύμβο του Μαραθώνα αλλά θα πρέπει ο τόπος να δουλέψει σκληρά , να θέσει οράματα και στόχους.

Η ανάπτυξη των μεγάλων μαραθώνιων στο κόσμο δεν ήρθε μόνο λόγω ιστορικότητας της διαδρομής αλλά κυρίως μέσο σκληρής δουλειάς της διοργανώτριας αρχής , των τοπικών παραγόντων αλλά και του ίδιου του πολίτη που ενεργά κατάλαβε το όφελος που έχει ένας τέτοιος αγώνας για την χώρα του.

Δεν γνωρίζω και έως και τώρα δεν έχω δει πουθενά ένα ολοκληρωμένο πακέτο από τον Μαραθώνα που να προσφέρεται και να διαφημίζεται, έτσι ώστε να προσελκύσει μαραθωνοδρόμους και τουρίστες προς την κατεύθυνση του Μαραθώνα την περίοδο του τετραημέρου του Μαραθωνίου.

Στο Τύμβο του Μαραθώνα παραμονή του Μαραθωνίου γίνεται η αφή της Φλόγας του Μαραθώνιου δρόμου.

Πόσοι από τους τουρίστες, που βρίσκονται στην Αθήνα θα επισκεφθούν τον Μαραθώνα;

Πόσοι θα παρακολουθήσουν την Αφή της Φλόγας και μετά θα επισκεφθούν τα Μουσεία της περιοχής και τους αρχαιολογικούς χώρους;

Πόσοι θα φάνε στα εστιατόρια και ουσιαστικά θα ενισχύσουν την τοπική κοινωνία και θα μεταφέρουν πίσω στην χώρα τους την ομορφιά του τόπου του Μαραθώνα και θα επιστρέψουν αργότερα, γιατί όχι, για τις καλοκαιρινές τους διακοπές;

Φυσικά για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται να υπάρχει ένας πολύ καλός ιστότοπος , που να συνεργάζεται με τουριστικά πρακτορεία που ειδικεύονται πάνω στον αθλητικό τουρισμό, να υπάρχουν ξενοδοχεία που να έχουν ειδικές τιμές για τους συμμετέχοντες , ιδιαίτερο μενού τη βραδιά πριν από τον αγώνα, early breakfast, υπηρεσίες μασάζ και ξεναγήσεις.

Η συνεργασία επεκτείνεται με το αεροδρόμιο της χώρας καθώς και τα Μέσα μεταφοράς για την μετακίνηση των τουριστών αλλά και των δρομέων προς την αφετηρία του Μαραθώνιου δρόμου αλλά και μετά το πέρας του αγώνα στο Παναθηναϊκό στάδιο, λεωφορεία για να επιστρέψουν οι δρομείς πίσω στο Μαραθώνα και να επισκεφθούν και να γνωρίσουν την περιοχή. Φυσικά μιλάμε για ένα οργανωμένο πακέτο που μπορεί να παρατείνει την διαμονή τους περισσότερες ημέρες.

Τι χρειάζεται ο Μαραθώνας για να πετύχει;

Θα επαναλάβω, τώρα πια δεν μιλάμε για έναν αγώνα αντοχής που πρέπει να διανύσει ο Μαραθώνας, αλλά ένα αγώνα σπριντ για να προλάβει τις ολοένα, αυξητικές τάσεις που αναπτύσσονται στο δρομικό κίνημα παγκοσμίως.

Για αυτό θα σας πω ότι χρειάζεται , δουλειά - δουλειά -δουλειά , ενότητα και αγάπη για τον τόπο!

 

Τελευταία Νέα