TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • PREMIER LEAGUE
  • SERIE A
  • PREMIER LEAGUE
  • SÜPER LIG
ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Όλα όσα έζησα στο Training Day της Arla ενόψει Spetses mini Marathon (pics)

Όλα όσα έζησα στο Training Day της Arla ενόψει Spetses mini Marathon (pics)

Όλα όσα έζησα στο Training Day της Arla ενόψει Spetses mini Marathon (pics)

Ένας δημοσιογράφος του Gazzetta δοκίμασε την ετοιμότητά του πριν την μεγάλη διοργάνωση των Σπετσών.

Τον Ιούνιο έβαλα ένα στόχο: να κολυμπήσω το 1,5 χιλιόμετρο στο Spetses mini Marathon (4-5-6/10). Αν και ξεκίνησα με τρεις προπονήσεις την εβδομάδα στο κολυμβητήριο στο Γουδί, λίγο αφότου μπήκε ο Ιούλης τα φόρτωσα στον κόκορα. Λίγο η άδεια, λίγο η υπερβολική ζέστη, μού έκοψαν κάθε όρεξη για προπόνηση. Με αποτέλεσμα να βουτάω στην πισίνα το πολύ μια φορά την εβδομάδα.

Τέλη Αυγούστου, αφού η ζέστη καταλάγιασε και επέστρεψα στο γραφείο θυμήθηκα τον στόχο του Ιουνίου. Θα προλάβαινα, όμως, μέσα σε ενάμιση μήνα να καλύψω το κενό που άφησα στην φυσική μου κατάσταση; Θα μπορούσα να έχω μια αξιοπρεπή παρουσία στο event που έχει Μέγα Χορηγό την bwin; Ευτυχώς, οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις είναι θετικές, χάρη στο Training Day που διοργάνωσε η Arla Protein.

Λίγο πριν εγκαταλείψω μια για πάντα τον στόχο του 1,5 χιλιομέτρου στο Spetses mini Marathon και κλείσω εισιτήρια για Σπέτσες μόνο για να παρακολουθήσω τη διοργάνωση ως θεατής, έμαθα για το Training Day του Δημήτρη Κουλούρη. Έτσι, βρέθηκα την Κυριακή (8/9) στις Σπέτσες για να σώσω οτιδήποτε σωζόταν. 

Η ΘΕΩΡΙΑ

Η ημέρα εκπαίδευσης ξεκινούσε με θεωρία. Αφού έφτασα στις Σπέτσες κι έκανα μια βόλτα στη Ντάπια, κατευθύνθηκα στο Twin House Spetses. Εκεί, μάς περίμενε -εμένα και όποιον ακόμα ήθελε να βελτιώσει την προπόνησή του ενόψει της διοργάνωσης του Οκτώβρη- ο Δημήτρης Κουλούρης, ο head coach της ομάδας της Arla Protein, ο οποίος μας έδωσε tips τόσο για τις δρομικές όσο και τις κολυμβητικές διαδρομές.

Ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας: «Από Δευτέρα (9/9) μένει ακριβώς ένας μήνα μέχρι το Spetses mini Marathon. Ένας μήνας προετοιμασίας δεν είναι και ο ιδανικός χρόνος για να βρεθείτε σε πλήρη ετοιμότητα, αλλά για να απολαύσετε τη χαρά της διοργάνωσης και για μια πρώτη συμμετοχή, είναι υπεραρκετός».

Πιάστηκα από το δεύτερο μισό της φράσης του (αυτό δηλαδή που με βόλευε) και συνέχισα ν’ ακούω με προσοχή όλα όσα είπε. Όσον αφορά τις συμβουλές πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα κράτησα τις εξής:

-Καλό θα είναι οι αθλητές να βρίσκονται στις Σπέτσες 1-2 μέρες πριν τον αγώνα προκειμένου να εγκλιματιστούν και να απολαύσουν το νησί.

-Να γίνει σωστός προγραμματισμός του γεύματος (είτε πρόκειται για πρωινό είτε για μεσημεριανό), το οποίο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί 3 ώρες πριν ξεκινήσει ο αγώνας.

-Για αγώνες που διαρκούν πάνω από μια ώρα συστήνεται η λήψη ενεργειακού gel, αρκεί να γίνεται με μέτρο και τη βοήθεια κάποιου ειδικού.

-Όσον αφορά την προθέρμανση:

Για το κολύμπι αρκούν 10-15 λεπτά έξω από το νερό, ώστε να προετοιμαστούν οι μυς και το καρδιοαναπνευστικό μας.

Για το τρέξιμο αρκούν 10 λεπτά ήπιας έντασης και μετά διατάσεις.

-Όσον αφορά τον αγώνα, για τους νέους (σε εμπειρία) αθλητές προτείνεται αργό ξεκίνημα για σωστή κατανομή δυνάμεων και απόλαυση της διαδρομής, χωρίς να φοβάται ο αθλητής μην ξεμείνει από δυνάμεις πριν τον τερματισμό.

-Τέλος, για αποθεραπεία προτείνεται ένα πεντάλεπτο χαλαρό τρέξιμο ή κολύμβηση που θα συνοδεύεται από διατατικές ασκήσεις. Κάπου εκεί μπαίνει η ομάδα της Arla ξανά στο παιχνίδι, αφού στο Spetses mini Marathon θα υπάρχει stand με την ομάδα που θα βοηθάει στις διατάσεις.

Στη σωστή αποθεραπεία συμβάλουν και τα πρωτεϊνούχα ροφήματα της Arla που βοηθούν στην αναπλήρωση του γλυκογόνου και την θωράκιση των μυών.

Στη συνέχεια, ο Δημήτρης δέχθηκε τις ερωτήσεις μας. Τον ρώτησα γιατί στις τελευταίες μου προπονήσεις (όποτε τέλος πάντων έκανα) δεν μπορούσα με τίποτα να αυξήσω απόσταση κι εκείνος μου απάντησε δίνοντας μου ένα αναλυτικό πρόγραμμα με όλα όσα πρέπει ν’ αλλάξω στην προπόνησή μου. Η συνέχεια περιλάμβανε άσκηση στην παραλία και κολύμβηση.

Η ΑΣΚΗΣΗ

Λίγο πριν τη μία, περίπου 30 άτομα βρεθήκαμε στην παραλία του Αγίου Μάμα και αρχίσαμε το ζέσταμα υπό τις οδηγίες του Δημήτρη. Δεν μάς πτόησε η ζέστη, ούτε το γεγονός πως ο κόσμος γύρω μας απολάμβανε το μπάνιο του. Κάναμε την προβλεπόμενη προθέρμανση με καθίσματα και άλλες ασκήσεις πριν χωριστούμε σε τρία γκρουπ με βάση την εμπειρία μας και βουτήξουμε στην θάλασσα.

Η επόμενη μία ώρα μας βρήκε να κολυμπάμε στον Αργοσαρωνικό -περιττό ν΄ αναφέρω σε ποιο γκρουπ ανήκα- με τον Δημήτρη και την υπόλοιπη ομάδα να μας δίνουν συμβουλές σε όλη τη διάρκεια της κολύμβησης. Εγώ αν και είχα πάει απλώς για ν’ αναπτερώσω το ηθικό μου ενόψει Spetses mini Marathon έμαθα και για διάφορα λάθη που έχω (στην όποια) τεχνική μου στην κολύμβηση. Με αρκετό κόπο κατάφερα να βγάλω την προπόνηση και να περάσω στο τελευταίο και απολαυστικότερο κομμάτι της ημερίδας.

Αφού αλλάξαμε τα μαγιό μας και στεγνώσαμε συνεχίσαμε την αποθεραπείας στο Αγ. Μάμας café. Εκεί μάς περίμεναν τα πρωτεϊνούχα ροφήματα της Arla, τα οποία μας έδωσαν ξανά την ενέργεια που είχαμε χάσει κατά τη διάρκεια της προπόνησης, ενώ ανταλλάξαμε τις τελευταίες μας σκέψεις με τους υπόλοιπους συναθλητές για τους αγώνες του Οκτωβρίου, που έχει Μέγα Χορηγό την bwin. Ο υπόλοιπος μήνας προετοιμασίας θα με βρει στην Αθήνα.

Όσο περίμενα το δελφίνι για να επιστρέψω στον Πειραιά, σκεφτόμουν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην συμμετέχω στο 1.5 χλμ. του φετινού Spestses mini Marathon. Το αν και σε τι κατάσταση θα τερματίσω είναι μια άλλη ιστορία.