Όσκαρ 2018: Τα βραβεία στη «Μορφή του Νερού» και σε όλα τα φαβορί! (vids)

Gazzetta team
Όσκαρ 2018: Τα βραβεία στη «Μορφή του Νερού» και σε όλα τα φαβορί! (vids)
Πρέπει να ήταν τα πιο προβλέψιμα Όσκαρ των τελευταίων... 90 ετών, όσα και οι απονομές τους.

Καλύτερη ταινία αναδείχθηκε η «Μορφή του Νερού», που είχε και τις περισσότερες υποψηφιότητες της βραδιάς, ενώ στις υπόλοιπες βασικές κατηγορίες οι νικητές σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες ήταν οι ίδιοι με εκείνους που είχαν λάβει τις αντίστοιχες Χρυσές Σφαίρες, δύο μήνες πριν: Α' ανδρικό ρόλο ο Γκάρι Όλντμαν, Β' ανδρικό ρόλο ο Σαμ Ρόκγουελ, Α' γυναικείο ρόλο η Φράνσις Μακ Ντόρμαντ, Β' γυναικείο ρόλο η Άλισον Τζάνεϊ, σκηνοθεσία ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, κινούμενα σχέδια το «Coco», μουσική «Η Μορφή του Νερού».

Με σειρά απονομής των βραβείων, οι νικητές της βραδιάς ήταν οι ακόλουθοι:

Β΄ ανδρικός ρόλος: Σαμ Ρόκγουελ για το «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι»
Β΄ γυναικείος ρόλος: Άλισον Τζάνεϊ για το «Εγώ, η Τόνια»
Μακιγιάζ: «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα»
Κοστούμια: «Αόρατη Κλωστή»
Ντοκιμαντέρ: «Icarus»
Μοντάζ ήχου: «Δουνκέρκη»
Μίξη ήχου: «Δουνκέρκη»
Καλλιτεχνική διεύθυνση: «Η Σιωπή του Νερού»
Ξενόγλωσση ταινία: «Μια Φανταστική Γυναίκα» (Χιλή)
Κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους: «Dear Basketball»
Κινουμένων σχεδίων: «Coco»
Οπτικών εφέ: «Blade Runner 2049»
Μοντάζ: «Δουνκέρκη»
Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους: «Heaven is a Traffic Jam on the 405»
Τανία μικρού μήκους: «The Silent Child»
Διασκευασμένο σενάριο: «Να με Φωνάζεις με τ' Όνομά σου»
Πρωτότυπο σενάριο: «Τρέξε
Φωτογραφία: «Blade Runner 2049»
Μουσική: «Η Μορφή του Νερού»
Τραγούδι: «Remember Me» από το «Coco»
Σκηνοθεσία: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο για τη «Μορφή του Νερού»
Α' ανδρικός ρόλος: Γκάρι Όλντμαν για την «Πιο Σκοτεινή Ώρα»
Α' γυναικείος ρόλος: Φράνσις Μακ Ντόρμαντ για το «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι»
Καλύτερη ταινία: «Η Μορφή του Νερού»

Με το πρώτο «καλησπέρα» του παρουσιαστή, Τζίμι Κίμελ, έγινε και η πρώτη αναφορά στο περσινό μπάχαλο του φινάλε με τον λάθος φάκελο: «Όταν ακούσετε το όνομά σας, μην σηκωθείτε αμέσως». Η συνέχεια ανήκε στα σκάνδαλα σεξουαλικής παρενόχλησης: (καθώς πλησιάζει σε ένα τεράστιο Όσκαρ στην άκρη της σκηνής) «Ο Όσκαρ είναι ο πιο αγαπημένος και αξιοσέβαστος άνδρας στο Χόλιγουντ. Κρατάει τα χέρια του εκεί που τα βλέπεις, δεν λέει κακές λέξεις και, το πιο σημαντικό, δεν έχει πέος! Είναι το είδος άνδρα που χρειαζόμαστε περισσότερο σε αυτή την πόλη». Το πέρασμά του από τα ονόματα υποψηφίων και ταινιών ήταν ανώδυνο, με ευγενικά και ελαφρώς χλιαρά αστεία - το καλύτερο ήταν για τη «Μορφή του Νερού»: «Χάρη στον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα θυμόμαστε για πάντα αυτή τη χρονιά ως τη χρονιά που οι άνδρες τα έκαναν τόσο σκατά, ώστε οι γυναίκες άρχισαν να βγαίνουν με ψάρια». Δείτε παρακάτω ολόκληρο τον μονόλογο του Τζίμι Κίμελ:

Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο ξεκίνησε τον ευχαριστήριο λόγο του με τη φράση «Είμαι μετανάστης»:

Ο Γκάρι Όλντμαν είχε τον μεγαλύτερο σε διάρκεια ευχαριστήριο λόγο της βραδιάς, τον οποίο ολοκλήρωσε απευθυνόμενος στην 99χρονη μητέρα του: «Βάλε το νερό για τσάι, φέρνω τον Όσκαρ σπίτι».

Η πολύ συγκινημένη Φράνσις Μακ Ντόρμαντ ζήτησε από όλες τις υποψήφιες στην αίθουσα να σηκωθούν όρθιες, με πρώτη τη Μέριλ Στριπ που βρισκόταν μπροστά της στην πρώτη σειρά:

Και μία μικρή γεύση από Ελλάδα: Κερδίζοντας το Όσκαρ καλύτερης μουσικής για τη «Μορφή του Νερού», ο Αλεξάντρ Ντεσπλά αναφέρθηκε στην Ελληνίδα μητέρα του: «Η μητέρα μου γίνεται επίσης 90 φέτος, νομίζω θα είναι πολύ χαρούμενη. Είναι Ελληνίδα, παρεμπιπτόντως». Ήταν το δεύτερο Όσκαρ σε εννέα υποψηφιότητες για τον γεννημένο στο Παρίσι Ντεσπλά.

Πηγή: reader.gr