Παρουσίαση: Final Fantasy XV

Gazzetta team
gazzetta default image fallback
Η σειρά Final Fantasy είναι σίγουρα από τις πιο σημαντικές στην αγορά των videogames και μετρά ήδη αρκετά εκατομμύρια αντίτυπα στα χέρια των χρηστών. Το 15ο μέρος της σειράς έρχεται με τον τίτλο Final Fantasy XV και χαρακτηρίζεται από το action-based σύστημα μάχης που έχουμε συναντήσει σε παιχνίδια όπως το Kingdom Hearts. Για πρώτη φορά συναντούμε ανοιχτό κόσμο σε τίτλο Final Fantasy, ο οποίος πρωταγωνιστεί στα δύο τρίτα του παιχνιδιού.

Του Παύλου Παπαπαύλου

Ο Noctis και τρεις φίλοι (Gladiolus, Prompto, Ignis) είναι στο δρόμο με το αυτοκίνητό τους (ονόματι Regalia). Στόχος η συνάντηση με την πριγκίπισσα Lunafreya για γάμο που είναι υποχρεωτικός ύστερα από συνθηκολόγηση εκεχειρίας. Το αυτοκίνητο μένει από βενζίνη, οι τέσσερις φίλοι κατεβαίνουν και ξεκινά το σπρώξιμο.

10 χρόνια χρειάστηκε η Square Enix για να φτάσουμε να δούμε το Final Fantasy XV να τρέχει σε κονσόλα, αφού άλλαξε όνομα, director, πλατφόρμες και ό,τι άλλο. Εξ αρχής ο παίκτης μπορεί να κινηθεί οπουδήποτε θέλει, να αναλάβει side quests που να ταιριάζουν το ομαδικό level, να κάνει στάση για να φάει το party σε εστιατόριο ή για να ξεκουραστεί. Το φαγητό αναπληρώνει στατιστικά και δίνει buffs στο παιχνίδι, για αυτό και η συλλογή συστατικών από τον κόσμο και η εκμάθηση συνταγών από τον Ignis είναι μια χρήσιμη υπόθεση σε κάποιες περιπτώσεις. Όσο πιο πολύπλοκο ή ακριβό είναι το πιάτο, τόσο καλύτερα και τα (προσωρινά) buffs. Ο παίκτης ελέγχει μόνο τον Noctis με τους υπολοίπους να μένουν στα χέρια της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο Noctis μπορεί να αλλάζει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών όπλων που επιλέγει και αντιστοιχίζει με τις κατευθύνσεις του σταυρού στο χειριστήριο, και η εναλλαγή μπορεί να γίνεται άμεσα, ακόμη και πάνω στη δράση, με ένα πάτημα. Η χρήση διαφορετικών όπλων είναι υποχρεωτική αφού διαφορετικοί εχθροί έχουν διαφορετικές αδυναμίες, κάτι που μπορεί να ξεχωρίζει εύκολα ο παίκτης από το χρώμα των damage points που εμφανίζονται κατά τη μάχη. Το φαγητό αναπληρώνει στατιστικά και δίνει buffs στο παιχνίδι, για αυτό και η συλλογή συστατικών από τον κόσμο και η εκμάθηση συνταγών από τον Ignis είναι μια χρήσιμη υπόθεση σε κάποιες περιπτώσεις. Υπάρχουν και τα techniques, ειδικές επιθέσεις που μπορεί να στοχεύουν σε crowd control, party healing και οτιδήποτε άλλο.

Η εξερεύνηση αποφέρει καρπούς, όπως ιδιαίτερα απαιτητικά dungeons, ακόμη πιο ζόρικες μάχες και μυστήρια που παραμένουν άλυτα. Όχι πως τα dungeons κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού είναι άσχημα. Τουναντίον, είναι από τα καλά σημεία του παιχνιδιού. Και εφόσον δεν γίνεται levelling χωρίς ξεκούραση, ο παίκτης υποχρεούται να προετοιμαστεί επαρκώς πριν καταπιαστεί με dungeon, απαίτηση που κάνει την όλη εξόρμηση πιο ενδιαφέρουσα ακόμη. Όπως και να ‘χει, για να φτάσετε στο περιεχόμενο που θέλει η Square Enix, πρέπει να φτάσετε και στο τέλος του main quest. Από ένα σημείο κι ύστερα λοιπόν όλα γίνονται γραμμικά.

Σε save points είναι δυνατή η επαναφορά στον ανοιχτό κόσμο βέβαια.

Αναμενόμενα το Final Fantasy XV κάνει βήματα για να ξεφύγει από τα αμέτρητα αμαρτήματα του λεγόμενου Fabula Nova Crystallis, της οικογένειας τίτλων και lore από όπου ξεκίνησε, αλλά δεν τα καταφέρνει. Κάθε φορά που ξεκινά ο τίτλος εμφανίζεται μήνυμα που λέει ότι το Final Fantasy XV είναι τίτλος για έμπειρους και γνώστες της σειράς αλλά και πρωτάρηδες ακόμη. Επιχειρεί όντως να πετύχει και προς τις δύο κατευθύνσεις. Και στη διαδρομή δίνει πολλά επιχειρήματα, και στις δύο πλευρές, για να αμφισβητήσουν τόσο το αποτέλεσμα, όσο και τις προθέσεις.