Οι πέντε βασικές αιτίες της βελτίωσης του Μιλουτίνοφ

Η Euroleague Greece εξηγεί τους λόγους της βελτιωμένης απόδοσης του Νίκολα Μιλουτίνοφ.

Οι πέντε βασικές αιτίες της βελτίωσης του Μιλουτίνοφ

Αν υπήρχε βραβείο «Πιο Βελτιωμένου Παίκτη» στην Euroleague δεν ξέρουμε αν θα το έπαιρνε στα χέρια του ο Νίκολα Μιλουτίνοφ, αλλά σίγουρα θα ήταν ανάμεσα στους σοβαρούς διεκδικητές.

Ο Σέρβος σέντερ παρουσιάζει εκπληκτική βελτίωση στο παρκέ η οποία οφείλεται όμως σε αρκετή δουλειά… εκτός παρκέ. Ο Μιλουτίνοφ λογίζεται πλέον πανάξια ως ένα από τα καλύτερα σέντερ της Ευρώπης και μάλιστα σε μία εποχή κατά την οποία οι 7 footer δεν είναι της μόδας.

Ο ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΤΩΝ ΣΠΕΡΣ ΚΑΘΕ 50 ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΕΦ

Η βελτίωση του Σέρβου στο διάστημα των 4 ετών που βρίσκεται στον Πειραιά οφείλεται σε έναν συνδυασμό πραγμάτων ο οποίος πάντα καταλήξει στο όνειρό του να αγωνιστεί στο ΝΒΑ.

Οι Σαν Αντόνιο Σπερς οι οποίοι διατηρούν τα δικαιώματά του έχουν αυξήσει τις επισκέψεις στην Ελλάδα για χάρη του ενώ τουλάχιστον μία φορά στις 50 μέρες έρχεται ο Ντέιβιντ Κλάνσι για να τον εξετάσει. Ο Κλάνσι ανήκει στην ομάδα των φυσιοθεραπευτών των Σπερς κι έρχεται ύστερα φυσικά από σχετική απαίτηση της ομάδας του Γκρεγκ Πόποβιτς.

ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Στο πέρασμα των χρόνων ο «Μίλου» έχει βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό την ταχύτητα στα πόδια, τη δύναμη στον κορμό, την αλτικότητά του, το λίπος του και τα… δάχτυλά του.

Για αρκετούς μπορεί να φαίνεται υπερβολικό, αλλά σίγουρα αποτελούν σημαντικά στοιχεία στο σύγχρονο μπάσκετ που παίζουν το δικό τους ρόλο.

Ταχύτητα. Ο Μιλουτίνοφ έχει ύψος 2.14 ξυπόλυτος (2.16 περίπου με παπούτσια) και με άνοιγμα χεριών που φτάνει τα 222 εκατοστά. Για τόσο ψηλό παίκτη ο Σέρβος τρέχει πολύ γρήγορα το παρκέ και βοηθάει σε σημαντικό βαθμό τη γρήγορη ανάπτυξη του παιχνιδιού που ζητά ο Ντέιβιντ Μπλατ.

Δυνατός κορμός. Ο Μιλουτίνοφ έχει αυξήσει τον όγκο στον κορμό του κάτι που του δίνει πλεονέκτημα στη ρακέτα από το box out για τη διεκδίκηση του ριμπάουντ μέχρι και τα σκριν. Χαρακτηριστικότερη βελτίωση είναι το άνοιγμα της πλάτης του.

Αλτικότητα. Ελάχιστη βελτίωση, αλλά… βελτίωση. Θα ήταν απίθανο μετά από το πέρας των 17-18 ετών να μπορεί κάποιος να αλλάξει σε θεαματικό βαθμό το άλμα του. Ο Σέρβος μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις τα καλοκαίρια έχει καταφέρει να πηδάει περισσότερο κάτι που φαίνεται από τη συχνότητα των άλεϊ ουπ φάσεων που βλέπουμε.

Μείωσε το λίπος. Ο οργανισμός του Σέρβου έχει ένα τεράστιο μειονέκτημα. Παίρνει πολύ εύκολα βάρος. Μπορεί μία εβδομάδα διατροφικής απροσεξίας να του στοιχίσει ακόμη και 4 κιλά. Ο Μιλουτίνοφ προσέχει όσο μπορεί με αποτέλεσμα να έχει χάσει αρκετό λίπος, ειδικά από την πρώτη του σεζόν.

Δάχτυλα. Λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά στο μπάσκετ. Πολλοί ψηλοί διαθέτουν προσόντα, αλλά τα δάχτυλά τους δεν είναι δυνατά για να μπορέσουν να πιάσουν και να ελέγξουν τη μπάλα. Μπορεί να φαίνεται υπερβολικό, αλλά ο «Μίλου» έχει δυναμώσει πάρα πολύ τα δάχτυλά του και έχει αποκτήσει απίστευτη αίσθηση της μπάλας.

ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΙΛΟΥΤΙΝΟΦ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΗΝ EUROLEAGUE

ΣΕΖΟΝ ΜΑΤΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΝΤΟΙ ΒΟΛΕΣ ΔΙΠΟΝΤΑ ΡΙΜΠΑΟΥΝΤ ΑΣΙΣΤ ΛΑΘΗ ΚΟΨΙΜΑΤΑ
2015-16 18 10:48 3.7 77.8% 54.2% 2.7 0.3 0.6 0.7
2016-17 36 12:41 4.4 69.2% 58.5% 3.3 0.6 1 0.8
2017-18 29 21:43 8.8 75.6% 65.3% 5.7 1 1.1 0.6
2018-19 9 23:59 10.2 73.9% 61% 7.3 1.6 1.2 1.1