Volvo EX30: Πληθωρικός μινιμαλισμός
Αν ανήκετε στην κατηγορία αυτών που θεωρούν ότι το μικρό ισούται με το λίγο ή το ανεπαρκές, το νέο Volvo EX30 σας δίνει όλους τους λόγους για να αναθεωρήσετε.
Το EX30 είναι το σημαντικότερο μοντέλο στη νέα εποχή της σουηδικής μάρκας, παρότι είναι το μικρότερο. Διότι στο συμπαγές από άποψη διαστάσεων αμάξωμά του, κατάφερε να εμπεριέχει όλη την ουσία της Volvo, ενώ, ταυτόχρονα, απευθύνεται σε ένα εντελώς νέο και κυρίως νεανικό κοινό.
Τεχνολογική καινοτομία, βιώσιμα υλικά, δυναμισμός, σχεδιαστική πρωτοτυπία, μινιμαλισμός, κορυφαίος εξοπλισμός και ποιότητα περισσεύουν στο νέο Volvo EX30, παρότι το κόστος του αποτελεί μια ακόμα μεγάλη -θετική- έκπληξη. Τέτοια, που μας επιτρέπει να μιλάμε για «τετραγωνισμό του κύκλου».
Όλα αρχίζουν με μια ματιά
Η Volvo είναι μια από τις ελάχιστες πλέον αυτοκινητοβιομηχανίες με τόσο έντονο σχεδιαστικό χαρακτήρα, διακριτό μάλιστα από το μικρότερο έως το μεγαλύτερο μοντέλο της. Η απέριττη αισθητική -αλλά με προσοχή στη λεπτομέρεια- χαρακτηρίζει κάθε εκατοστό του αμαξώματος, ενώ δεν λείπουν στοιχεία πολύ ιδιαίτερα και ξεχωριστά, όπως η φωτεινή υπογραφή τόσο των εμπρός όσο και των πίσω φωτιστικών σωμάτων.

Με μήκος 4,233 μέτρα το Volvo EX30 τοποθετείται ακριβώς στο μέσο όρο του ανταγωνισμού της κατηγορίας των B SUV, ενώ το μεγάλο πλάτος των 1,837 μέτρων συμβάλλει σε μια αρκετά στιβαρή παρουσία στο δρόμο. Στο ίδιο μήκος κύματος, οι τροχοί με διάμετρο 18, 19 ή 20 ιντσών και πλάτος ελαστικών από 225 έως 245 χιλιοστά συμβάλλουν στην πολύ δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου. Οι πολύ μικροί πρόβολοι και το μεγάλο μεταξόνιο των 2,65 μέτρων συνθέτουν ιδανικές αναλογίες, ενώ με τη σειρά τους επιτρέπουν την άριστη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων στο εσωτερικό.

Το νέο EX30 διατηρεί μια αξιοσημείωτη ισορροπία νεωτερισμού και κλασικής κομψότητας, με το συνολικό αποτέλεσμα να είναι σύγχρονο, άμεσα αποδεκτό και συνάμα χαρακτηριστικό ενός Volvo. Δηλαδή απέριττο, διαχρονικό και στιβαρό.
Σκανδιναβική φιλοξενία και βιωσιμότητα
Στο εσωτερικό του νέου Volvo EX30 επικρατεί απόλυτη τάξη και μοναδική πληρότητα. Τα βιώσιμα υλικά, αποτέλεσμα νέων τεχνικών ανακύκλωσης, αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό των πλαστικών και υφασμάτινων επενδύσεων.
Το μοντέλο έχει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας μέχρι σήμερα. Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε από την πρόσφατη εκτίμηση κύκλου ζωής του οχήματος, αναδεικνύοντας ένα συνολικό αποτύπωμα άνθρακα 23 τόνων για 200.000 χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου 60% χαμηλότερο από ένα αντίστοιχο μοντέλο XC40 με κινητήρα βενζίνης.

Σύγχρονοι αλλά και απόλυτα συναφείς χρωματικοί συνδυασμοί στο εσωτερικό συνθέτουν ένα περιβάλλον αφαιρετικής πολυτέλειας στο οποίο οι επιβάτες χαλαρώνουν και απολαμβάνουν κάθε διαδρομή, από την πιο σύντομη μέχρι πολύωρες αποδράσεις. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια οθόνη αφής με μεγάλη διαγώνιο 12,3 ιντσών και κάθετο προσανατολισμό στο κέντρο του ταμπλό, μέσα από την οποία μπορεί να εκτελέσει το σύνολο σχεδόν των απαραίτητων χειρισμών για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, αλλά και να λάβει τις απαιτούμενες πληροφορίες.

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, η συνεργασία με τη google δίνει την πληρέστερη απάντηση στην ερώτηση των δυνατοτήτων του συστήματος, ενώ τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη -ακόμα και η δυνατότητα κλειδώματος – ξεκλειδώματος μέσω κινητού. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις, οι Core, Plus και Ultra, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής έχει και τη δυνατότητα να επιλέξει από τέσσερα διαθέσιμα χρωματικά θέματα εσωτερικού. Από τη βασική έκδοση ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, με στοιχεία όπως οι τροχοί αλουμινίου, ο αυτόματος κλιματισμός, τα φώτα led με αυτόματη μεγάλη σκάλα και ένα πλήθος συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Αξιοσημείωτα στοιχεία στο εσωτερικό αποτελούν το κεντρικά τοποθετημένο ντουλαπάκι συνοδηγού που πλέον ανήκει και στον οδηγό, οι συρόμενες ποτηροθήκες που αποκαλύπτονται σε δύο φάσεις, πρώτα η μια και μετά η άλλη, το soundbar στη βάση του ταμπλό που ομαδοποιεί τα ηχεία του συστήματος ήχου ώστε να μην «κλέβουν» χώρο στις πόρτες αλλά και για καλύτερη απόδοση, η προαιρετική πανοραμική γυάλινη οροφή και η σχεδόν πλήρης ανυπαρξία φυσικών διακοπτών.

Έως και πέντε επιβάτες μπορούν να φιλοξενηθούν στο ευρύχωρο εσωτερικό του νέου Volvo EX30, ενώ χώρος αποσκευών έχει δύο επίπεδα -μια πολύ πρακτική λογική- με συνολικό όγκο 318 λίτρων. Πολύ θετική είναι και η ύπαρξη χώρου αποθήκευσης και κάτω από το εμπρός καπό (frunk), ο οποίος έχει όγκο 7 λίτρα.

Κορυφαίες επιδόσεις, αδιαπραγμάτευτη ασφάλεια
Το Volvo EX30 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις από άποψη μηχανικής συγκρότησης, τις Single Motor, Sungle Motor Extended Range και Twin Motor Performance. Κοινός παρονομαστής των δύο πρώτων είναι ο ηλεκτρικός κινητήρας των 270 ίππων μέγιστης ισχύος και των 343 Nm μέγιστης ροπής, ενώ σε επίπεδο αυτονομίας η πρώτη φτάνει σε μικτό κύκλο τα 337 χιλιόμετρα, με μπαταρία χωρητικότητας 51 kWh και η δεύτερη τα 476 χιλιόμετρα, με μπαταρία χωρητικότητας 69 kWh.

Η κορυφαία έκδοση της γκάμας του Volvo EX30 είναι και η ταχύτερη σε επιτάχυνση σε σύγκριση με όλα τα μοντέλα της Volvo, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε σε 3,6 δευτερόλεπτα. Σε αυτή, η ισχύς φτάνει στους 428 ίππους και η ροπή τα 543 Nm, χάρη σε δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, που είναι τοποθετημένοι ένας στον εμπρός και ένας στο πίσω άξονα. Η αυτονομία είναι μεγάλη, χάρη στη μπαταρία χωρητικότητας 69 kWh, φτάνοντας στα 450 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο με βάση το πρωτόκολλο WLTP.

Για τη φόρτισή τους, όλες οι εκδόσεις απαιτούν μόλις 26 λεπτά σε ταχυφορτιστή, ενώ η μέγιστη ταχύτητά τους περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, ένα όριο που πρώτη θέσπισε η Volvo για όλα της τα μοντέλα με στόχο την κορυφαία ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.

Για την Volvo άλλωστε το θέμα της ασφάλειας είναι αδιαπραγμάτευτο από το 1927 που ξεκίνησε να κατασκευάζει οχήματα και το EX30 αποτελεί πρότυπο στον τομέα. Πιο συγκεκριμένα, μια ισχυρή δομή αμαξώματος, προηγμένα συστήματα συγκράτησης των επιβατών και 26 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, τα οποία στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού αυξάνονται στα 31, συνθέτουν ένα περιβάλλον μοναδικής ασφάλειας για όλους του επιβάτες αλλά και κάθε χρήστη του δρόμου. Αυτό πιστοποιείται και από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων, τον Euro NCAP, καθώς το Volvo EX30 απέσπασε την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων.
Ο εκδημοκρατισμός της premium ηλεκτροκίνησης
Η Volvo είναι μια από τις εταιρείες που πρωταγωνιστεί στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και το EX30 είναι το μοντέλο που απευθύνεται σε ένα ευρύτατο κοινό. Όχι μόνο με τα κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης που προσφέρει, αλλά και λόγω του κόστους του.
Στο πλαίσιο αυτό, η Volvo Car Hellas έχει ανακοινώσει επιδότηση ύψους 5.000 ευρώ για το EX30, που αφορά συγκεκριμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων, για ταξινομήσεις έως τις 31 Μαρτίου 2025. Έτσι, με την επιδότηση Volvo οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποκτήσουν το EX30 από μόλις 34.172 ευρώ. Καθώς η επιδότηση αυτή είναι συμπληρωματική προς την κρατική επιδότηση των 9.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το συνδυαστικό όφελος ανέρχεται σε 14.000 ευρώ (συν €2.000 εφόσον υπάρχει και απόσυρση).

Χάρη στα παραπάνω, το κόστος του νέου Volvo EX30 μπορεί να ξεκινά από τα 25.172 ευρώ, δηλαδή όσο αυτό ενός συμβατικού B SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθιστώντας την επιλογή της premium ηλεκτροκίνησης σήμερα, πιο συμφέρουσα παρά ποτέ.