8 αυτοκίνητα που «γεννήθηκαν» για τις πίστες (pics) 

Πέτρος Σηφαλάκης
8 αυτοκίνητα που «γεννήθηκαν» για τις πίστες (pics) 
Στα όρια του απολίτιστου και με μοναδικό σκοπό τις απόλυτες επιδόσεις και την οδηγική ευχαρίστηση, τα οκτώ μοντέλα που υπάρχουν παρακάτω δημιουργήθηκαν για ένα και μοναδικό σκοπό: τους αγώνες ταχύτητας.

Η ταχύτητα ενός καθημερινού, δρομίσιου αυτοκινήτου μπορεί για κάποιους να μην είναι αρκετή, ακόμη κι αν μιλάμε για εξωτικά supercars εκατοντάδων (ή και χιλιάδων, πλέον) ίππων. Η διαφορά είναι ότι για να πάρει ένα αυτοκίνητο έγκριση για κυκλοφορία, θα πρέπει να πληρεί κάποιες προϋποθέσεις. Ένα αγωνιστικό από την άλλη, ενδεχομένως να έχει σημαντικά μικρότερη ιπποδύναμη αλλά φτιάχτηκε με τέτοιο τρόπο που του επιτρέπει να εξολοθρεύει κάθε road legal μοντέλο.

Παρακάτω ακολουθούν οκτώ αυτοκίνητα που ο μόνος λόγος που υπάρχουν είναι για να διαλύουν τα χρονόμετρα σε όποια πίστα κι αν μπουν. «Εργαλεία» στα σωστά χέρια και φονικά όπλα στα λάθος, έχουν το δικό τους χαρακτήρα, ο οποίος είναι τόσο ειδικός που δεν τους επιτρέπει να βγάλουν πινακίδες κυκλοφορίας για το δημόσιο δρόμο. Όλα τους στοιχίζουν κοντά στο εκατομμύριο σε ευρώ, οπότε οι περισσότεροι, απλώς τα χαζεύουμε...

Porsche 911 GT3 R 

Porsche 911 GT3 R 

McLaren Senna GTR 

McLaren Senna GTR 

Lamborghini Huracan Super Trofeo Collector Edition 

Lamborghini Huracan Super Trofeo Collector Edition 

KTM X-Bow GT4 

KTM X-Bow GT4 

Ford GT mk II 

Ford GT mk II 

Ferrari 488 Challenge Evo 

Ferrari 488 Challenge Evo 

Brabham BT62 

Brabham BT62 

Aston Martin Valkyrie AMR Pro 

Aston Martin Valkyrie AMR Pro 
Η Porsche με την 911 έχει καταφέρει να χτίσει το μύθο του πιο εύχρηστου supercar, του αυτοκινήτου που μπορείς να οδηγείς καθημερινά και με ένα κράνος να μπεις σε trackday. Ωστόσο για εκείνους που δεν αρκούνται σε ένα track day και η ζωή τους βρίσκεται μέσα στις πίστες, υπάρχει η 911 GT3 R. Χρησιμοποιεί έναν επίπεδο, υδρόψυκτο εξακύλινδρο κινητήρα με 550 ίππους, έχει μελετηθεί εξονυχιστικά στην αεροδυναμική της και διαθέτει καθαρόαιμο αγωνιστικό DNA. Για παράδειγμα, υπάρχει σταθερό roll cage προστασίας, σύστημα πυρόσβεσης, ειδικό ρεζερβουάρ ασφαλείας και ένα εσωτερικό με τα απολύτως απαραίτητα. Η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 310 χλμ./ώρα, τα οποία είναι κάτι περισσότερο από αρκετά για τη χρήση πίστας.
Το όνομα του τεράστιου Άιρτον Σένα βρίσκεται στη συγκεκριμένη McLaren, οπότε και αυτή οφείλει να είναι «τεράστια». Στη συγκεκριμένη έκδοση ονόματι GTR δεν εξυπηρετεί κανένα άλλο σκοπό εκτός από την οδήγηση σε πίστα! Η McLaren βέβαια είναι μια μάρκα που ξέρει απ' έξω κι ανακατωτά το κομμάτι «πίστα», για αυτό και προίκισε τη Senna GTR με τα καλύτερα. Στα ψιλά γράμματα βλέπουμε ότι μόλις 75 θα φτιαχτούν, άρα δεν θα είναι πολλοί αυτοί που θα έχουν την ευκαιρία να τρέχουν μαζί της, ενώ η τιμή της κάθε μονάδας θα αγγίζει περίπου το 1,5 εκατομμύριο ευρώ οπότε εκ των πραγμάτων απευθύνεται σε λίγους. Κινείται από έναν V8 κινητήρα των 4.0 λίτρων με δύο τούρμπο και 828 άλογα, κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα και φτάνει στα 321 χλμ./ώρα.
Η Collector Edition είναι μια ακόμη πιο ειδική έκδοση της ήδη ειδικής Lamborghini Huracan Super Trofeo. Η Lamborghini γενικά ξέρει καλά το κόλπο του να κάνει ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα εντυπωσιακό και ποθητό, εδώ όμως ξέφυγε εντελώς. Πρόκειται για ένα μηχάνημα απόλυτων επιδόσεων, με το τμήμα Squadra Corse, το in-house τμήμα βελτίωσης και εξέλιξης ειδικών κατασκευών της Lamborghini, να δίνει τα ρέστα του. Συνεργάστηκαν με το Centro Stile της μάρκας για να το κάνουν και εντυπωσιακό, μυώδες και άγριο εκτός από αποτελεσματικό και τελικά, μιλάμε για ένα «αγρίμι» που μπορεί να πάρει η οποιαδήποτε αγωνιστική ομάδα και να το φέρει στα μέτρα της. Όλα είναι ρυθμιζόμενα για να ταιριάξει στην εκάστοτε πίστα και τον κάθε οδηγό, ενώ εννοείται ότι πυρόσβεση, «κλουβί» και όλα τα σχετικά, περιλαμβάνονται. Ο κινητήρας είναι παρόμοιος με της δρομίσιας Huracan, δηλαδή μιλάμε για έναν ατμοσφαιρικό V10 των 5.2 λίτρων που απλώς είναι λιγότερο φιμωμένος, με αποτέλεσμα να αποδίδει 630 άλογα.
Την KTM τη γνωρίζουμε από το χώρο της μοτοσικλέτας. Έχει ομάδα στο MotoGP και φτιάχνει μερικά πολύ εντυπωσιακά δίτροχα, οπότε πολλοί (εύλογα) θα αναρωτηθούν τι δουλειά έχει σε ένα άρθρο αυτοκινήτων. Η φίρμα όμως έχει το ευρύτερο αγωνιστικό πνεύμα πάνω από εκείνο της μοτοσικλέτας οπότε αφού μπορεί, έφτιαξε και ένα «πιστάδικο» αυτοκίνητο. Το KTM X-Bow GT4 είναι μια ειδική κατασκευή που βάζει τη φιλοσοφία του ελαφρού, ευέλικτου και αποτελεσματικού πάνω από εκείνη του απόλυτου εντυπωσιασμού μέσω των αριθμών. Με απλά λόγια δεν έχει εκατοντάδες άλογα όπως τα υπόλοιπα στη λίστα αλλά ένα τούρμπο τετρακύλινδρο μοτέρ της Audi. Χρησιμοποιεί τον 2.0 TFSI με κάποιες αλλαγές ώστε να αποδίδει 370 άλογα και σε συνδυασμό με το βάρος των 790 κιλών, κάνει θαύματα. Στήσιμο και μελέτη πάνω σε ανάρτηση και αεροδυναμική τελειοποιούν το αποτέλεσμα και με την (τηρουμένων των αναλογιών) λογική τιμή των 160.000€, μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε έως και value for money...
Όταν αναφερόμαστε σε ειδικά μοντέλα πίστας και η συζήτηση έρχεται στο Ford GT, θα πρέπει πάντα να ακολουθεί σεβασμός για ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και θρυλικά αγωνιστικά στην ιστορία των motorsports. Μέχρι και ταινία έχει βγει για την κόντρα της Ford με τη Ferrari, γεγονός που έκανε το GT αυτό που είναι σήμερα. Αποδίδει πάνω από 700 άλογα, η αγωνιστική φιλοσοφία του ξεχειλίζει στην έκδοση πίστας και κοστίζει λίγο κάτω από 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Η παραγωγή του θα περιοριστεί σε μόλις 45 μονάδες και όσοι καταφέρουν να το αγοράσουν, θα έχουν στα χέρια τους ένα όπλο για την πίστα το οποίο αναμφίβολα κουβαλάει χρόνια ιστορίας επάνω του. Ο κινητήρας είναι ένας V6 EcoBoost των 3.5 λίτρων, ωστόσο η Ford δεν αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες για την απόδοσή του.
Σε μια λίστα με αγωνιστικά δεν γίνεται να μην υπάρχει και μια Ferrari. Η συγκεκριμένη εξελίχθηκε από τη μάρκα ως ένα entry level αγωνιστικό για γενικότερη χρήση, αφού οι Ιταλοί φτιάχνουν και άλλα τέρατα, όπως η FXX-K Evo που είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Στην 488 Challenge Evo έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά εξελιγμένο αγωνιστικό που φοράει έναν V8 κινητήρα με 3.9 λίτρα χωρητικότητα και δύο τούρμπο, το οποίο αποδίδει 720 άλογα. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 338 χλμ./ώρα. Φυσικά η Ferrari προσφέρει πολλές υπηρεσίες σε όσους αγοράσουν ένα τέτοιο αγωνιστικό από εκείνη, όπως ειδικά μαθήματα, πρόσβαση στην πίστα του Φιοράνο, χρήση εξομοιωτή οδήγησης της Formula 1 και πολλά ακόμη που βοηθούν τον οδηγό να εξελιχθεί και τον μαθαίνουν πράγματα μέσα από την «καρδιά» μιας μάρκας που γεννήθηκε και γιγαντώθηκε μέσα από τους αγώνες.
Πολλοί δεν γνωρίζουν καν αυτή τη μάρκα, ωστόσο η Brabham προσφέρει το BT62, ένα από τα πιο απόλυτα αγωνιστικά τετράτροχα που μπορεί να αγοράσει κανείς πάνω σε αυτόν τον πλανήτη. Έχει βάρος χαμηλότερο από 970 κιλά, ένα πλαίσιο φτιαγμένο από εξωτικά υλικά για να προσφέρει απαράμιλλη αντοχή και ακαμψία και έναν V8 Κινητήρα των 5.4 λίτρων που αποδίδει κάτι περισσότερο από 700 άλογα. Το πιο εντυπωσιακό όμως στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ότι έχει ηλεκτρονικά βοηθήματα με τεχνητή νοημοσύνη. Στα μοντέλα δρόμου έχουμε συνηθίσει τα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας να «κόβουν» τη χαρά του οδηγού, σε ένα αγωνιστικό όμως, δεν έχουν το ρόλο να τον προστατεύσουν αλλά να τον βοηθήσουν να πάει πιο γρήγορα. Το Brabham BT62 με την τεχνητή νοημοσύνη αντιλαμβάνεται το στυλ του οδηγού και προσαρμόζεται σε εκείνον, ώστε να τον βοηθά όπου χρειάζεται και να συνεργάζονται ώστε να κάνουν έναν κορυφαίο χρόνο.
Από όλα τα αυτοκίνητα στην πίστα, η Aston Martin Valkyrie AMR Pro ενδέχεται να είναι το πιο εντυπωσιακό. Ένα όχημα που το βλέπεις και απορείς με τις αναλογίες και τον σχεδιασμό του. Εκτός από το φαίνεσθαι, η βρετανική μάρκα έχει φροντίσει να έχει και ουσία. Ζυγίζει οριακά έναν τόνο (1.000 κιλά) και ο τερατώδης κινητήρας με τα 6.5 λίτρα χωρητικότητα και τους 12 κυλίνδρους σε διάταξη V, αποδίδει 1.100 άλογα! Εύκολα λοιπόν, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε λιγότερα από 2,5 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα ξεπερνά τα 360 χλμ./ώρα, παρά τα αεροδυναμικά βοηθήματα που δεν τη βοηθούν στις υψηλές ταχύτητες. Έχει παράθυρα από συνθετικά υλικά, ένα πάρα πολύ ελαφρύ σύστημα εξάτμισης, ανάρτηση και ψαλίδια από ανθρακόνημα και πάρα πολλά ακόμη που μπορούν να εντυπωσιάσουν. Αποτελεί σίγουρα ένα μοναδικό παράδειγμα μηχανολογίας που θα απολαύσουν μόλις 25 ιδιοκτήτες, αφού σε τόσες μονάδες θα παραχθεί. Το χειρότερο είναι ότι και οι 25 είναι κλεισμένες. Όχι ότι αν υπήρχε διαθέσιμη θα πηγαίναμε να πάρουμε προσφορά αλλά λέμε τώρα...