Mazda, το καμάρι της Χιροσίμα

Mazda, το καμάρι της Χιροσίμα
Πώς μια οικογένεια και ένας πολύ ιδιαίτερος τόπος δημιούργησαν το «αγωνιστικό πνεύμα» που αποτελεί στοιχείο της ταυτότητας της Mazda μέχρι και σήμερα.

Η ιστορία της Mazda είναι ιδιαίτερα ξεχωριστή και συνδέεται με μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Τρία πολύ σημαντικά ονόματα που έχουν συνδεθεί με την ιστορική μάρκα είναι Ματσούντα, Μάζντακ και Μουκαϊνάντα.

Όλα ξεκίνησαν στις 6 Αυγούστου το 1945. Ο Τζουτζίρο Ματσούντα μόλις είχε ολοκληρώσει το κούρεμά του την ημέρα των γενεθλίων του όντας πλέον 70 ετών. Όντας γόνος ταπεινής οικογένειας, ο Ματσούντα κατάφερε να αναρριχηθεί στα κοινωνικά στρώματα και έγινε ένας πολύ πετυχημένος επιχειρηματίας έχοντας εταιρεία παραγωγής βιομηχανικών μηχανημάτων με έδρα στο προάστιο Μουκαϊνάντα της Χιροσίμα. Το σχέδιό του μάλιστα, ήταν να μεταβιβάσει την επιχείρηση στο γιό του Τσουνέτζι, ο οποίος ακολουθούσε μια ανάλογη καριέρα με εκείνον.

Mazda factory

Ολική καταστροφή

Την ίδια μέρα όμως, 6 Αυγούστου 1945, έγινε ρίψη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα που έφερε την ολική καταστροφή της περιοχής. Ο Ματσούντα κατευθυνόταν ήδη προς την έδρα της εταιρείας και αυτό ήταν και το γεγονός που έσωσε τη ζωή του. Το αυτοκίνητο του Jujiro Matsuda εκσφενδονίστηκε από τον δρόμο εξαιτίας της έκρηξης αλλά αυτός και ο οδηγός του βγήκαν σχεδόν χωρίς τραύματα.

Μέσα σε μια στιγμή, 80.000 άνθρωποι βρίσκονταν νεκροί, όμως αυτό αποτέλεσε το έναυσμα για τη γέννηση μιας ιδιαίτερης νοοτροπίας αμφισβήτησης και διεκδίκησης, ενός «αγωνιστικού πνεύματος», το οποίο θα γινόταν καθοριστικό στοιχείο για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα της εταιρείας που είναι σήμερα γνωστή ως Mazda Motor Corporation.

Ανάδυση μέσα από τις στάχτες

Με αργά βήματα, η πόλη της Χιροσίμα άρχισε να στέκεται και πάλι στα πόδια της. Πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε η οικογένεια Ματσούντα, η οποία ανέλαβε το δικό της μερίδιο. Για τις άμεσες ανάγκες της κοινότητας, ο Τζουτζίρο και ο γιος του Τσουνέτζι, μετέτρεψαν το διαλυμένο εργοστάσιο της Μουκαϊνάντα σε αυτοσχέδιο νοσοκομείο, δημαρχείο, αστυνομικό τμήμα, δικαστήριο και γραφείο εφημερίδας και οι υπάλληλοι βοηθούσαν τους πολίτες να επανενωθούν με τις οικογένειές τους.

Έπρεπε να περάσουν τέσσερις μήνες ώστε η εταιρεία να είναι και πάλι έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή τρικύκλων. Με το πέρασμα του χρόνου, πραγματοποιήθηκε η ανοικοδόμηση σε εθνικό επίπεδο και συνδυάστηκε με τη μεγάλη ζήτηση σε φορτηγά οχήματα και αυτό έφερε άνθηση στην εταιρεία που γνωρίζουμε σήμερα ως Mazda.

Mazda Hiroshima

Αυτό έφερε ως αποτέλεσμα την προθυμία να αντιμετωπίζονται άμεσα οι προκλήσεις χωρίς ποτέ να εγκαταλείπεται η προσπάθεια, στοιχεία που διαμορφώνουν τη φυσιογνωμία της Mazda ακόμα και σήμερα. Το «πνεύμα της Μουκαϊνάντα» γεννήθηκε από τη στάχτη μιας κατεστραμμένης πόλης και είναι βαθιά χαραγμένη στο DNA της Mazda μέχρι και σήμερα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda Motor Europe, Μαρτίν τεν Μπρίνκ, μίλησε για την κληρονομιά της Μουκαϊνάντα: «Ο μόνος τρόπος για να δημιουργηθεί κάτι εξαιρετικό είναι μέσω της συνεργασίας. Βρίσκοντας καινοτόμους και αντισυμβατικούς τρόπους για να ξεπεραστούν οι προκλήσεις• αυτό είναι που έκανε πάντα η Mazda και αυτό είναι που θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Αυτή είναι η κληρονομιά της Μουκαϊνάντα που θα βοηθήσει επίσης τη Mazda να χειριστεί κρίσεις όπως φυσικές καταστροφές ή πανδημίες, καθώς και να αντιμετωπίσει τις συναρπαστικές προκλήσεις του σήμερα. Η συνδεσιμότητα, η αυτόνομη οδήγηση και η ιδέα της διαμοιρασμένης κινητικότητας επαναπροσδιορίζουν ριζικά το τι πραγματικά σημαίνει η οδήγηση και η κατοχή ενός αυτοκινήτου. Η δε ώθηση προς τον εξηλεκτρισμό και τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα επιταχύνει τις προσπάθειες για την εξέλιξη των κινητήρων. Για έναν σχετικά μικρό κατασκευαστή όπως η Mazda, η εύρεση των δικών του, ανεξάρτητων λύσεων σε αυτές τις προκλήσεις θα είναι μια δύσκολη και συναρπαστική διαδρομή αλλά τελικά θα αξίζει τον κόπο».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!