Οι νέοι προτιμούν το Internet και για την αγορά τροφίμων

Gazzetta team
Οι νέοι προτιμούν το Internet και για την αγορά τροφίμων
Η γενιά των Millennials επιλέγει το e-shop από το φυσικό σουπερμάρκετ.
Οι διαδικτυακές αγορές κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος σε όλον τον κόσμο και σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, όπως και στα τρόφιμα. Ολο και περισσότεροι Ευρωπαίοι επιλέγουν ακόμη και για την αγορά τροφίμων το Διαδίκτυο, με περίπου έναν στους δύο νέους στην Ευρώπη, ηλικίας 16 έως 24 ετών, να προτιμά το online κανάλι έναντι των φυσικών καταστημάτων. Ενώ η αγορά τροφίμων και ειδών παντοπωλείου παρέμενε, επί ευρωπαϊκού εδάφους, προσηλωμένη στα φυσικά σημεία πώλησης, η γενιά των Millennials οδηγεί και τον συγκεκριμένο κλάδο σε online μονοπάτια.
Ενας στους δύο ευρωπαίους καταναλωτές ηλικίας 16 έως 24 ετών πραγματοποιεί αγορές τροφίμων μέσω Internet. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Mintel, περίπου ένας στους δύο Γερμανούς (45%) ηλικίας 16 έως 24 ετών έκανε τουλάχιστον μία αγορά τροφίμων τους τελευταίους έξι μήνες από το e-shop ενός φυσικού καταστήματος. Το ποσοστό αυτό είναι σαφώς μεγαλύτερο μεταξύ των νέων ανθρώπων, καθώς στον γενικό πληθυσμό διαμορφώνεται στο 31%. Η εικόνα είναι ανάλογη, σύμφωνα με την έρευνα, και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Στην Ισπανία το ποσοστό των νέων που επέλεξε την ηλεκτρονική αγορά τροφίμων φθάνει το 46% έναντι 40% στο σύνολο του γενικού πληθυσμού. Στην Πολωνία το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται στο 44% μεταξύ των νέων 16 έως 24 ετών, συγκρινόμενο με 41% στο σύνολο των πολωνών καταναλωτών, ενώ στη Γαλλία τα ποσοστά είναι 33% και 29% αντίστοιχα.
Λιγότερο άγχος
Οταν οι νέοι ερωτώνται από την έρευνα γιατί επιλέγουν να αγοράζουν τρόφιμα online, η πλειονότητα απαντά ότι σημαντικό ρόλο παίζει το μικρότερο άγχος που συνεπάγονται οι ηλεκτρονικές αγορές. Σύμφωνα με την έρευνα, το 36% των γερμανών, το 31% των γάλλων, το 29% των ισπανών και το 28% των ιταλών αγοραστών της γενιάς των Millennials (ηλικίες 16-24 ετών) θεωρούν τις online αγορές λιγότερο αγχωτικές σε σχέση με τα ψώνια από το φυσικό κατάστημα.
Με την αποφυγή του άγχους να αποτελεί προτεραιότητα για τους νέους, έτερος λόγος που προτιμούν τις online αγορές είναι η εξοικονόμηση χρόνου. Περίπου το ένα τρίτο των γερμανών (34%), των ιταλών (33%), των γάλλων (29%), των πολωνών (28%) και των ισπανών (27%) αγοραστών ηλικίας 16 έως 24 συμφωνεί ότι χρειάζεται λιγότερο χρόνο για να ψωνίσει κανείς από ένα online κατάστημα σε σύγκριση με το φυσικό σημείο πώλησης.
Πάντως, ένα επιπλέον κίνητρο για τους νέους που ψωνίζουν τρόφιμα και είδη παντοπωλείου online είναι ότι με τα ψηφιακά ψώνια είναι πιο εύκολο να ελέγξουν το κόστος των αγορών και να μείνουν εντός προϋπολογισμού. Αυτό τουλάχιστον απαντούν ένας στους τρεις νέους σε Γερμανία (30%), Γαλλία (29%) και Πολωνία.
«Με εξαίρεση τη Βρετανία, όπου οι online αγορά τροφίμων βρίσκεται σε πιο "ώριμο" στάδιο, στην υπόλοιπη Ευρώπη η ψηφιακή αγορά βρίσκεται στα σπάργανα. Ωστόσο αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, καθώς οι νέοι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο τις online αγορές. Την ίδια στιγμή, όλο και περισσότεροι έμποροι λιανικής πώλησης εξελίσσουν την ψηφιακή τους στρατηγική προκειμένου να ευθυγραμμιστούν με τις απαιτήσεις της νέας γενιάς αγοραστών» σχολίασε σχετικά η αναλύτρια της Mintel Regina Haydon.
Η ποιότητα των προϊόντων
Σημειώνεται ότι παρά τη στροφή των νέων καταναλωτών στην Ευρώπη στην online αγορά τροφίμων, οι Millennials σε πολλές κομβικές αγορές εκφράζουν ακόμη αμφιβολίες για τη φρεσκάδα των προϊόντων που αγοράζουν ηλεκτρονικά.
Για την ακρίβεια, όταν οι νέοι ερωτώνται από την έρευνα για τους λόγους για τους οποίους δεν χρησιμοποιούν online υπηρεσίες όταν ψωνίζουν είδη παντοπωλείου, το 51% των πολωνών και το 50% των γερμανών αγοραστών ηλικίας 16 έως 24 απαντούν ότι ανησυχούν για την ποιότητα ή τη φρεσκάδα των προϊόντων.
Αυτή η άποψη υποστηρίζεται από Millennials και σε άλλες βασικές ευρωπαϊκές αγορές, με το 41% των Ισπανών, το 39% των Ιταλών και το 30% των Γάλλων να τη συμμερίζονται.
Επίσης, αποτρεπτικά λειτουργεί για τους νέους καταναλωτές και το ότι δεν είναι σε θέση να επιλέξουν οι ίδιοι τα προϊόντα που αγοράζουν, καθώς το 62% των Ισπανών, το 49% των Ιταλών, το 48% των Πολωνών και το 41% των Γερμανών δηλώνουν ότι τους αρέσει η μη προσωπική εμπλοκή στην επιλογή των προϊόντων.

Πηγή: tovima.gr