Ερευνα αποκαλύπτει: Τι έριξε το μαλαισιανό Boeing στον Ινδικό

Gazzetta team
Ερευνα αποκαλύπτει: Τι έριξε το μαλαισιανό Boeing στον Ινδικό
Εχουν περάσει 20 μήνες, περίπου, από την εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 της Μalaysia, αλλά κανείς δεν μπορεί με σιγουριά να πει ούτε τι συνέβη εκείνη τη μοιραία νύχτα.

Τώρα μια νέα έκθεση, του αυστραλιανού γραφείου μεταφορών, αναφέρει ως πιθανότερη εκδοχή για τη συντριβή του μοιραίου Βoeing την εξής: Καταστράφηκαν ξαφνικά τα ηλεκτρικά συστήματα του αεροσκάφους και οι πιλότοι έχασαν τον έλεγχο του αεροπλάνου. Ετσι, το Boeing πετούσε στον αυτόματο πιλότο επί ώρες μέχρις ότου τελείωσαν τα καύσιμα και συνετρίβη στον ωκεανό. Κατά την εκδοχή της εν λόγω έρευνας στο νότιο Ινδικό ωκεανό, εκεί που δηλαδή ούτως ή άλλες οι αρχές πίστευαν ότι έχει καταλήξει το μοιραίο Boeing.

Η εκδοχή αυτή για το τι συνέβη με τη μοιραία πτήση της Malaysia απαντά και σε δύο κρίσιμα ερωτήματα που έχουν ανακύψει από τη στιγμή της εξαφάνισης του Boeing και τα οποία μέχρι σήμερα, δυο χρόνια μετά, δεν έχουν ακόμη απαντηθεί: Γιατί και τα δύο συστήματα επικοινωνίας του αεροσκάφους σταμάτησαν ξαφνικά να λειτουργούν και γιατί οι υπάλληλοι των πύργων ελέγχου απέτυχαν σε όλους τους τις προσπάθειες να επικοινωνήσουν με τους πιλότους.

Η αυστραλιανή έρευνα, δεν εξηγεί, ωστόσο, τι προκάλεσε τη διακοπή του ρεύματος. Αρκείται στο να διαπιστώσει ότι οι λόγοι της διακοπής ήταν τεχνικοί. Δεν αποκλείει, επίσης, την ανάμιξη του πιλότου, λέγοντας ότι η διακοπή του ρεύματος θα μπορούσε να είχε προκληθεί από το πλήρωμα, με το κατέβασμα κάποιου διακόπτη στο πιλοτήριο ή πηγαίνοντας στο MEC και κάνοντας τα προβλεπόμενα.

Το Dailybeast.com που φέρνει στο φως την έρευνα, πάντως, αναφέρει ότι οι υποστηρικτές της θεωρίας αυτής για την εκδήλωση πυρκαγιάς στο αεροσκάφος, που ούτως ή άλλως υπάρχει από την πρώην κιόλας ημέρα της εξαφάνισης του Boeing, πιστεύουν ότι η διακοπή του ρεύματος προκλήθηκε από μια καταστροφική πυρκαγιά στο σκάφος και όχι από εσκεμμένες ενέργειες των πιλότων.

Η ενέργεια που χρειάζονται τα συστήματα του αεροσκάφους για να λειτουργήσουν προέρχεται από γεννήτριες οι οποίες συνδέονται με τις δυο μηχανές του. Μέσω πολύπλοκων συνδέσεων η ενέργεια μεταφέρεται σε ολόκληρο το αεροσκάφος.

Οι υπολογιστές που χειρίζονται τα ηλεκτρικά συστήματα του αεροπλάνου, είναι τοποθετημένοι στο Βασικό Κέντρο Εξοπλισμού (MEC), το οποίο βρίσκεται δίπλα στο μπροστινό χώρο αποσκευών. Αν είχε ξεσπάσει φωτιά στο χώρο αποσκευών, το MEC είναι σίγουρο ότι θα επηρεαζόταν και έτσι θα καταστρέφονταν τα ηλεκτρικά συστήματα του αεροπλάνου.

Τι υποστηρίζουν οι Αυστραλοί ερευνητές

Οι Αυστραλοί ερευνητές του δυστυχήματος αποκάλυψαν ότι η Μονάδα Δορυφορικών Δεδομένων (SDU) του αεροσκάφους είχε απροσδόκητα προσπαθήσει να συνδεθεί με ένα δορυφόρο, μιάμιση ώρα μετά την απογείωση του αεροπλάνου. Αυτή η προσπάθεια, το αίτημα προς το δορυφόρο, το οποίο είναι γνωστό ως «χειραψία» ή «πινγκ», είναι πιθανό να έχει προκληθεί από μια διακοπή ρεύματος επί του αεροπλάνου.

Το SDU ήταν σε θέση να κάνει επαναφορά μόνο του, μετά και την αποτυχία της βοηθητικής μονάδας ενέργειας (APU) να αποκαταστήσει το ηλεκτρικό. Με την επαναφορά, έστειλε μια σειρά από στοιχεία στους δορυφόρους, τα οποία επέτρεψαν στους ειδικούς να εντοπίσουν μεταγενέστερες θέσεις του αεροσκάφους, χιλιάδες μίλια μακριά, στον νότιο ινδικό ωκεανό. Αυτή η εκδοχή εξηγεί επίσης το γιατί τα δορυφορικά δεδομένα ελήφθησαν από το δορυφόρο τόσο αργά κατά τη διάρκεια της πτήσης. Οταν οι μηχανές του αεροσκάφους σταμάτησαν να λειτουργούν, τότε «έκλεισε» και το SDU.

Επιπλέον, το SDU βρίσκεται στην οροφή του θαλάμου, κάτι το οποίο σημαίνει ότι δεν επηρεάστηκε από την πυρκαγιά και συνέχισε κανονικά να λειτουργεί και να μεταδίδει στίγματα του αεροσκάφους. Ο αυτόματος πιλότος μπορούσε επίσης να λειτουργεί επιτρέποντας στο αεροσκάφος να πετά μέχρις ότου τελειώσουν τα καύσιμά του.

Το αεροσκάφος έπεσε στο νότιο Ινδικό -Κάποια μέρα θα βρεθεί

Η έκθεση των Αυστραλών ερευνητών κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο, δεν πήρε ιδιαίτερη έκταση. Εκτός από τα προαναφερόμενα, τονίζει ακόμη ότι οι Αρχές ψάχνουν για το μαλαισιανό τζετ στη σωστή περιοχή και ότι υπάρχουν ελπίδες ότι κάποια μέρα θα βρεθεί.

Με βάση τη δορυφορική ανάλυση για την πιθανή τροχιά του boeing της Malaysia, μετά την αλλαγή της πορείας του, έχει οριστεί μια περιοχή ερευνών έκτασης 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Από αυτή τα πλοία έχουν σκανάρει μια έκταση 75.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Και αν και ακόμη δεν έχουν βρει τίποτα, υπάρχουν ελπίδες αφού στην αυστραλιανή έκθεση αναφέρεται ότι το χαμένο boeing βρίσκεται κάπου μέσα στην περιοχή των 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.

Η έρευνα των Αυστραλών ερευνητών κατέληξε στα συμπεράσματα αυτά λαμβάνοντας υπόψη δεδομένα δορυφορικών επικοινωνιών, στοιχεία του αεροσκάφους αλλά και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη τη μοιραία νύχτα.

Υπενθυμίζεται ότι το boeing 777 θεωρείται ότι συνετρίβη στον Ινδικό Ωκεανό μετά την εξαφάνισή του στις 8 Μαρτίου 2014 καθώς εκτελούσε το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ-Πεκίνο. Στο αεροσκάφος επέβαιναν συνολικά 239 άτομα, επιβάτες και μέλη πληρώματος. Ολοι τους θεωρούνται νεκροί.

Η μοναδική ένδειξη ότι το αεροσκάφος της Malaysia συνετρίβη ήρθε μόλις τον περασμένο Ιούλιο, ένα και πλέον χρόνο μετά τη μυστηριώδη εξαφάνιση του Boeing, όταν βρέθηκε στο νησί Ρεϊνιόν του ανατολικού Ινδικού Ωκεανού το κομμάτι ενός φτερού του αεροσκάφους, μήκους δύο μέτρων.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι μόλις βρουν το αεροσκάφος και ανακτήσουν το μαύρο κουτί θα καταφέρουν να λύσουν το μεγαλύτερο μυστήριο της αεροπλοΐας. Την εξαφάνιση του μοιραίου Boeing της Malaysia, της πτήσης ΜΗ370.


Πηγή: iefimerida.gr