Δυσκολεύουν τα πράγματα για τις χειραποσκευές στα αεροπλάνα

Gazzetta team
Δυσκολεύουν τα πράγματα για τις χειραποσκευές στα αεροπλάνα
Οι κανονισμοί για τις χειραποσκευές στα αεροπλάνα θα γίνουν πιο αυστηροί.

Η ζωή στον αέρα γίνεται μέρα με τη μέρα, όλο και πιο δύσκολη, ειδικά για όσους επιβάτες αναζητούν οικονομικό τρόπο μεταφοράς. Τελευταίος σκόπελος αυτός της βαλίτσας εντός αεροσκάφους.

Προσφάτως η Ryanair ανακοίνωσε ότι από 1η Νοεμβρίου οι επιβάτες δεν θα μπορούν να παίρνουν μαζί τους παρά μόνο μια τσάντα laptop ή μια χειραποσκευή εκτός κι δεχτούν να πληρώσουν το τέλος έγκαιρης επιβίβασης. Οι βαλίτσες με ροδάκια ακόμα και στο μικρό μέγεθος που απαιτείται θα πρέπει να αφήνονται κατά την επιβίβαση.

Στο ίδιο μήκος κύματος οι επιβάτες τον αμερικανικών αερογραμμών εξεπλάγην την προηγούμενη εβδομάδα όταν ενημερώθηκαν ότι η μόνη επιτρεπτή τσάντα που μπορούν να πάρουν μαζί τους στο αεροπλάνο θα πρέπει να χωράει κάτω από το μπροστινό τους κάθισμα.

Όπως αποδεικνύεται, η βαλίτσα δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες. Κάθε επιβάτης που ταξιδεύει στην οικονομική θέση παρατηρώντας την αναστάτωση πριν την απογείωση για την τοποθέτηση των χειραποσκευών στους ειδικούς αποθηκευτικούς χώρους των αεροσκαφών θα έπρεπε να προβλέψει το πρόβλημα που θα δημιουργείτο.

Λίγο αφότου οι περισσότεροι αερομεταφορείς επέτρεπαν στους επιβάτες να πάρουν μια χειραποσκευή και μια άλλη μικρή τσάντα με ροδάκια εντός αεροσκάφους συνειδητοποίησαν ότι οι ταξιδιώτες το παρακάνουν. «Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κουβαλούν μια τσάντα με ροδάκια, ένα Laptop κι άλλη μια – ή ανά περιπτώσεις και δύο – τσάντες χειρός κρεμασμένες στην βαλίτσα» αναφέρουν οι εκπρόσωποι των αερομεταφορέων.

Η κατάσταση έχει ως εξής: Καθώς οι αεροπορικές θέσεις και οι χώροι αποσκευών εντός αεροσκάφους γεμίζουν ασφυκτικά οι επιβάτες συνηθίζουν να πηγαινοέρχονται στον διάδρομο αναζητώντας απελπισμένοι λίγο κενό χώρο για τις αποσκευές τους. Όταν επιτέλους όλοι καθίσουν στις θέσεις του, το πλήρωμα μανιωδώς ψάχνει με τη σειρά του χώρο για τις βαλίτσες, χειραποσκευές και λοιπές τσάντες που έχουν μείνει απέξω, στριμώχνοντας τις ήδη υπάρχουσες και καταβάλλοντας μεγάλες προσπάθειες για να κλείσουν τους χώρους αποθήκευσης που βρίσκονται πάνω από τις θέσεις των επιβατών.

Δεν χρειάζεται να ταξιδεύει κανείς με Ryanair για να επιβεβαιώσει αυτό που ο chief marketing officer, Κένι Γιάκομπς, εννοεί λέγοντας «Πολλοί επιβάτες κουβαλούν το βιος τους ολόκληρο όταν ταξιδεύουν μαζί μας».

Γιατί όμως όλοι αυτοί οι επιβάτες κουβαλούν τόσα πράγματα εντός πτήσης; Γιατί δεν θέλουν να τα αφήσουν στο check-in. Γιατί Ryanair και Easyjet αλλά και πολλές αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες χρεώνουν τους επιβάτες για τις αποσκευές τους. Γιατί λοιπόν κάποιος να αποφασίσει να πληρώσει αφού, μέχρι πρότινος τουλάχιστον, μπορούσε να κουβαλήσει τα υπάρχοντα του μαζί του στο αεροσκάφος;

Ακόμα και όταν οι αεροπορικές δεν χρεώνουν για τις βαλίτσες, το να πάρει κανείς μαζί την χειραποσκευή του έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Δεν χρειάζεται να περιμένει στο κυλιόμενο διάδρομο αγωνιώντας να αναγνωρίσει ότι η βαλίτσα του έφτασε μαζί του και δεν έχει κακοποιηθεί.

Η προσπάθεια περιορισμού των εξόδων των αερομεταφορέων βέβαια δεν έχει προκαλέσει μόνο τη μάχη της βαλίτσας. Οι επιβάτες βλέπουν σε κάθε πτήση τις παροχές του να μειώνονται. Αεροπορικές εταιρείες χρεώνουν το γεύμα εντός αεροσκάφους ενώ μειώνουν και τις μέχρι πρότινος παροχές, όπως οδοντόπαστα και κάλτσες για τις μακρινές πτήσεις.

Την ώρα που τα κέρδη των αερομεταφορών συρρικνώνονται, ακόμα και σε βασικούς παίκτες των αερομεταφορών όπως η Emirates, οι εταιρείες αναζητούν τρόπους να μειώσουν τα κόστη. Γι αυτό και είναι πολύ πιθανό να δούμε την χρέωση για τις βαλίτσες να γίνεται ο κανόνας στις αερομεταφορές.

Όσο για τους επιβάτες θα πρέπει αρχικά να υπολογίζουν καλύτερα το συμφέρον. Ακόμα και η χρέωση της βαλίτσας, ή του έγκαιρου check-in στην περίπτωση της Ryanair αποδεικνύεται συμφέρουσα εν συγκρίσει με άλλες λύσεις. Επιπλέον θα πρέπει να μάθουν να ταξιδεύουν με λιγότερα. Ένα παλτό με πολλού συνδυασμούς είναι πολλές φορές αρκετό, ενώ τα όργανα γυμναστικής και τα 10 ζευγάρια παπούτσια σίγουρα δεν χρειάζονται. Όπως και πολλά άλλα. Ίσως έτσι οι πρόσθετες χρεώσεις δεν γίνουν ο κανόνας.

Πηγή: insider.gr