To Facebook καταπολεμά τις ψεύτικες ειδήσεις

Gazzetta team
To Facebook καταπολεμά τις ψεύτικες ειδήσεις
Οι ψεύτικες ειδήσεις γεμίζουν την αρχική μας στο Facebook και γι' αυτό το λόγο η εταιρία αρχίσει να λαμβάνει όλο και περισσότερα μέτρα.

Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται πως όσοι διασπείρου ψευδείς ειδήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται όλο και πιο «ψαγμένοι». Για το λόγο αυτό η Facebook αρχίζει να λαμβάνει όλο και περισσότερα μέτρα.

Ήδη εδώ και καιρό ο ιδιοκτήτης της πιο δημοφιλούς κοινωνικής πλατφόρμας έχει δηλώσει πως ψάχνει να εντοπίσει τις πηγές διασποράς ψευδών ειδήσεων ενώ έχει ξεκινήσει συντονισμένες εκστρατείες για να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη σχετικά με την διάδοση τους μέσω ψεύτικων λογαριασμών.

Καθώς το δίκτυο του Facebook μεγαλώνει και μετατρέπεται σε ένα φόρουμ πολιτικής συζήτησης, ορισμένες οργανώσεις προσπαθούν κακόβουλα να το εκμεταλλευτούν ακόμη και κατά την διάρκεια εκλογικών περιόδων όπως οι πρόσφατες εκλογές των ΗΠΑ και της Γαλλίας, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της την Πέμπτη.

Μάλιστα η εταιρεία παραδέχεται πως πρέπει η ίδια να δράσει από τη στιγμή που οι χρήστες της χειραγωγούνται, μέσα από την νέα κατηγορία κακόβουλης επίθεσης που ακούει στο όνομα: «information operations».

Πρέπει να ισχυροποιήσουμε την ασφάλειά μας και να την επεκτείνουμε και στις νέες μορφές καταχρηστικής συμπεριφοράς πέρα από το hacking, το malware και τα spam ώστε να συμπεριληφθούν και οι πιο ανεπαίσθητες και ύπουλες μορφών επιθέσεων, συμπεριλαμβανομένων και των προσπαθειών χειραγώγησης πολιτικών πεποιθήσεων και εξαπάτησης ανθρώπων μέσω της διάδοσης ψευδών ειδήσεων, τόνισε η εταιρεία.

Όπως διευκρινίζει η εταιρεία, όσοι οργανωμένα επιδιώκουν να πείσουν την κοινή γνώμη προσαρμόζουν την τεχνική τους στους όρους χρήσης του κοινωνικού δικτύου και για το λόγο αυτό χρησιμοποιούν πραγματικές ταυτότητες. Μερικοί από τους κακόβουλους δημιουργούν ψεύτικους λογαριασμούς με ονόματα και φωτογραφίες πραγματικών ανθρώπων και εν συνεχεία ξεκινούν να στέλνουν αιτήματα φιλίας στου πραγματικούς φίλους των ανθρώπων την ταυτότητα των οποίων έχουν καταχραστεί, σύμφωνα με την εταιρεία. Άλλοι κλέβουν τους κωδικούς πρόσβασης ή τις προσωπικές πληροφορίες για να αναλάβουν τη διαχείριση των λογαριασμών.

Η εταιρεία διευκρινίζει ότι πολλοί από αυτούς τους λογαριασμούς δεν είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι. Συνήθως υπάρχει ένας διαχειριστής ο οποίος λειτουργεί ταυτόχρονα πολλούς λογαριασμούς. Συγχρονίζει τις απαντήσεις σε ποστ των εικονικών προσωπικοτήτων κάνοντας μαζικά like σε συγκεκριμένα δημοσιεύματα. Επιπλέον, αυτοί οι διαχειριστές μπορούν να χρησιμοποιούν λογαριασμούς και για να δημιουργήσουν συγκεκριμένα γκρουπ μέσα από τα οποία μπορούν να διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις και να δημοσιοποιήσουν προκλητικά memes. «Κάποιες φορές αυτές οι σελίδες περιλαμβάνουν και νόμιμο και άσχετο περιεχόμενο για να αποσπάσουν την προσοχή από τον κακόβουλο σκοπό τους» διευκρινίζει η εταιρεία.

Καθώς οι ψεύτικοι διαχειριστές αποκτούν όλο και πιο ανθρώπινα χαρακτηριστικά το Facebook εργάζεται για να βελτιώσει τα εργαλεία εντοπισμού τους. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Facebook η βελτίωση των συγκεκριμένων εργαλείων συνέβαλε ώστε να εντοπιστούν και να κλείσουν 30.000 τέτοιοι λογαριασμοί κατά τη διάρκεια των γαλλικών εκλογών του Απριλίου.

Τέτοιου είδους ενέργειες πραγματοποιήθηκαν και κατά την διάρκεια των Αμερικανικών προεδρικών εκλογών, σημείωσε η Facebook. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν πλαστούς λογαριασμούς το κάνουν για να βλάψουν τη φήμη συγκεκριμένων πολιτικών στόχων», συμπλήρωσε η εταιρεία.

Μόλις, δε οι ψεύτικοι λογαριασμοί δημοσιεύουν εσφαλμένες πληροφορίες είναι αναπόφευκτο οι κανονικοί χρήστες να σταματήσουν να αναπαράγουν το μήνυμα μέσα από το δικό τους δίκτυο αφού αδυνατούν να κατανοήσουν ότι είναι ψεύτικο.

Παρόλα αυτά, το Facebook, ισχυρίζεται ότι σύμφωνα με τα στατιστικά ο αντίκτυπος τέτοιου είδους περιεχομένου είναι μικρός.

Τέλος, η Facebook προσδιορίζει ότι αν ένας λογαριασμός είναι αυθεντικός αυτό μπορεί να διαπιστωθεί βάσει της δραστηριότητας του κι όχι βάσει του περιεχομένου του. Δεδομένου ότι η εταιρεία καταπολεμά την εξάπλωση των πλαστών ειδήσεων στην πλατφόρμα της, τα στελέχη αναφέρουν ότι θέλουν να αποστασιοποιηθούν από το ζήτημα για να μην γίνουν κριτές της αλήθειας. «Η Facebook βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι» τονίζει η εταιρεία. «Δεν ασπάζονται όλοι το όραμά μας και κάποιοι θα επιδιώξουν να το υπονομεύσουν - αλλά είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε εποικοδομητικά στη διαμόρφωση του αναδυόμενου οικοσυστήματος των πληροφοριών διασφαλίζοντας την πλατφόρμα μας ώστε να παραμείνει ένα ασφαλές και σίγουρο περιβάλλον για τον πολίτη».

Πηγή: insider.gr