Καμπάνια ενημέρωσης αποδομεί τα στερεότυπα του HIV/AIDS

«Ενημερωθείτε, ευαισθητοποιηθείται, βγάλτε την ετικέτα».

Καμπάνια ενημέρωσης αποδομεί τα στερεότυπα του HIV/AIDS

«Πήγαινε γυρεύοντας», «μακριά από εμένα», «ανίκανη για μάνα», «ανώμαλος», «ανήθικη»... αυτές είναι μόνο λίγες από τις «ετικέτες» που έχουμε κολλήσει στους ανθρώπους που ζουν με HIV/AIDS εδώ και χρόνια, εξαιτίας της ελλιπούς ενημέρωσης σχετικά με το θέμα.

Το «Κέντρο Ζωής» για την υποστήριξη όσων ζουν με HIV/AIDS, καλεί τον κόσμο να «βγάλει» τις ετικέτες, με μία ευρηματική καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, που θα υλοποιηθεί μέσα από τα social media και μέσω της διανομής ενημερωτικών φυλλαδίων σε όλη τη χώρα.

Η πρώτη φάση της καμπάνιας, θα τρέξει μέσα από την επίσημη Facebook σελίδα του Κέντρου Ζωής, όπου θα αναρτηθεί φωτογραφία με άντρα γεμάτο ετικέτες και στερεότυπα, που συχνά αποδίδονται στους ανθρώπους που ζουν με HIV/AIDS. Ο κόσμος καλείται να βγάλει τις ετικέτες, πατώντας “angry” (reaction) και όχι “like”, δηλώνοντας έτσι την εναντίωσή του. Κάθε μέρα, με την υποστήριξη του κοινού, θα κατεβαίνει από μία ετικέτα, απαλλάσσοντας τον άντρα της φωτογραφίας από όλες εκείνες τις ταμπέλες, δίνοντας του το δικαίωμα να ζήσει μία φυσιολογική ζωή μακριά από ρατσισμό και στερεότυπα.

Κεντρικά πρόσωπα της καμπάνιας, είναι η παρουσιάστρια Τζένη Μπαλατσινού και ο τραγουδιστής του μουσικού συγκροτήματος ONIRAMA, Θοδωρής Μαραντίνης, οι οποίοι μέσα από δύο έξυπνα βίντεο, παρουσιάζουν τις ετικέτες που στους ίδιους έχει κολλήσει ο κόσμος κατά καιρούς. Μέσα από την προσωπική τους εμπειρία, μιλούν για το πόσο δύσκολο είναι για έναν άνθρωπο να βγάλει την ετικέτα που του κόλλησαν και να προχωρήσει στη ζωή του, πόσο μάλλον για έναν άνθρωπο θετικό στον HIV.

Στη δεύτερη φάση της καμπάνιας, το «Κέντρο Ζωής» σε συνεργασία με το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων (ΕΔΔΥΠΠΥ), θα διανείμει περισσότερα από 100.000 ενημερωτικά φυλλάδια, σε πάνω από 40 δήμους της χώρας. Βασικός στόχος της καμπάνιας «Βγάλε την ετικέτα», είναι η ενημέρωση του κοινού για τον ΗΙV, καθώς η άγνοια είναι ο κύριος λόγος που οδηγεί τους ανθρώπους σε παρανοήσεις που προκαλούν ή ενισχύουν τον φόβο και τις προκατάλήψεις απέναντι στους ανθρώπους που ζουν με τον HIV ή και το AIDS.

Η καμπάνια πραγματοποιείται με αφορμή τον εορτασμό των 25 χρόνων λειτουργίας του Κέντρου Ζωής και καλεί την πολιτεία, τους συνεργαζόμενους φορείς και την κοινωνία να δράσουμε όλοι μαζί, για να αντιμετωπίσουμε πιο αποτελεσματικά το κοινωνικό στίγμα.

Η φετινή καμπάνια του «Κέντρου Ζωής» πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Ελληνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων, με την υποστήριξη των Πρεσβειών της Γαλλίας και της Αυστραλίας, καθώς και με την ευγενική χορηγία των ΕΛΤΑ και των εταιρειών MAC, GSK-ViiV, Gilead, Bristol-Myers Squibb και της Διεθνούς Φοιτητικής Ταυτότητας-ISIC.

Πηγή: tovima.gr

 

Best of internet