Στυλ και ποιότητα!

Γιώργος Βαρίνος
Στυλ και ποιότητα!
Το επανασχεδιασμένο στα σημεία, maxi scooter C 650 Sport της BMW μετατρέπει κάθε διαδρομή ρουτίνας σε μία μοναδική εμπειρία οδήγησης που ακροβατεί ανάμεσα στην άνεση ενός scooter και στην οδήγηση μιας σπορ μοτοσυκλέτας για καθημερινή χρήση!

Tο πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η ποιότητα των υλικών. Χαιδεύεις το σατινέ πορτοκαλί χρώμα, αγγίζεις τις ραφές στη σέλλα, χαζεύεις τα όργανα, παρατηρείς το up side down πιρούνι στον εμπρός τροχό και θυμάσαι πως το προηγούμενο μοντέλο, το C 600 Sport ήταν το πρώτο Mega Scooter με ανάποδο πιρούνι. Κάποια στιγμή καβαλάς πάνω του και αρχίζεις να παρατηρείς τα χειριστήρια στο τιμόνι και τους διακόπτες. Το ενδιαφέρον μας κερδίζει το κοντέρ με το ανανεωμένο design, που κατά τα άλλα όμως, δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με το 600. Η σχεδίαση του πίνακα οργάνων είναι πιο «σοβαρή» από αυτή που θα ταίριαζε σε μια sport κατασκευή. Οι ενδείξεις είναι αυτές που περιμένεις από ένα ΒΜW. Πέρα από την αναλογική ενδείξη του κοντέρ που δείχνει τελική 180χλμ/ώρα, όλες οι άλλες είναι ψηφιακές ενδείξεις . Για το στροφόμετρο, τη στάθμη βενζίνης, την ώρα αλλά και την ημερομηνία, τη μέση ωριαία ταχύτητα, τη θερμοκρασία κινητήρα και περιβάλλοντος, ολικό και 2 μερικούς χιλιομετρητές, 2 καταναλώσεις καυσίμου (στιγμιαία και μέση), ένδειξη χιλιομέτρων που έχουν δυανυθεί με τη ρεζέρβα, ένδειξη λαδιού, μπαταρίας, κ.α., ενώ σε περίπτωση βλάβης, προβάλλεται και κείμενο που προσδιορίζει τη βλάβη, π.χ. Oil. Επιπλέον εμφανίζονται και οι ενδείξεις για τα θερμαινόμενα γκριπ και τη θερμαινόμενη σέλα, που δείχνουν και το επίπεδο λειτουργίας τους. Όσον αφορά στη θέρμανση των γκριπ υπάρχει και επίπεδο… auto, όπου όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους 8 βαθμούς Κελσίου, το scooter αποφασίζει από μόνο του να σας ζεστάνει και βάζει τα συστήματα θέρμανσης των γκριπ στο On! Kαι φυσικά ερχόμαστε στον κινητήρα. Ο κινητήρας του C 650 Sport, είναι ένα δικύλινδρο σε σειρά τετράχρονο σύνολο, υγρόψυκτο, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, τέσσερις βαλβίδες στο κύλινδρο και ξηρό κάρτερ, που τροφοδοτείται με ψεκασμό από δυο σώματα των 38 χιλιοστών, μέσω της ψηφιακής μονάδας διαχείρισης BMS-E.. Με κυβισμό 647 κ.εκ., αποδίδει 60 ίππους στις 7.500 στροφές με ροπή και 6,4 κιλά στις 6.000στροφές. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος με κλίση 70 μοιρών προς τα εμπρός, γεγονός που βοηθά στη διατήρηση του κέντρου βάρους χαμηλά. Ο κινητήρας δίνει ζωή στο scooter καθώς νοιώθεις την αγριάδα του κυρίως σε στάση. Και ο λόγος δεν έιναι άλλος από το γεγονός πως ο κινητήρας είναι τοποθετημένος απευθείας πάνω στο πλαίσιο δίχως να παρεμβάλονται silent blocks! Η BMW φρόντισε να καλύψει τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 από το 2012 με το προηγούμενο μοντέλο, πριν καν αυτές γίνουν προαπαιτούμενο για τα δίκυκλα. Η μετάδοση γίνεται με ιμάντα μέσω του κιβωτίου συνεχούς μεταβαλόμενης σχέσης CVT (Continuous Variable Transmission), ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα κλεισμένη μέσα σε μπάνιο λαδιού δίχως ανάγκες συντήρησης.
Στο δρόμο το scooter δείχνει ελαφρύ και γρήγορο παρά το βάρος των 249 κιλών. Ο κινητήρας δείχνει (και είναι) ζωντανός σε όλες τις συνθήκες και αν υπάρχει κάποιο «μειονέκτημα» αυτό είναι ο ήχος ο οποίος κατά την γνώμη μας δεν είναι ταιριαστός με το στύλ της μοτοσυκλέτας. Θα θέλεμε κάτι περισσότερο μπάσο και λιγότερο στακάτο αλλά εν πάσει περιπτώσει δεν είναι δυνατόν ο ήχος να ληφθεί ως μειονέκτημα καθώς είναι υποκειμενικό θέμα. Στο δρόμο λοιπόν ανακαλύπτουμε πως ο κινητήρας διαθέτει το σύστημα ASC (Automatic Stability Control), το οποιο χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του ABS ανιχνεύει οποιοδήποτε γλίστρημα του πίσω τροχού και κόβει το γκάζι για να φρενάρει την πλαγιολίσθηση. Στην πράξη το σύστημα μπαίνει σε λειτουργία σχετικά συχνά ιδιαίτερα στις εκκινήσεις με τέρμα γκάζι, κόβοντας απότομα την επιτάχυνση και τρομάζοντας τον οδηγό, ιδιαίτερα αν βρίσκεται υπό κλίση αλλά είναι κάτι που το μαθαίνεις γρήγορα και σταματάς να ξεκινάς με τέρμα γκάζι. Είναι η φύση της μοτοσυκλέτας τέτοια που το σύστημα σε στεγνό οδόστρωμα πολύ δύσκολα θα μπει σε λειτουργία και σε βρεγμένο αν μπει σίγουρα θα σας γλυτώσει από σίγουρη πτώση. Το C 650 Sport μας εντυπωσίασε στο θέμα των φρένων, καθώς έρχεται εξοπλισμένο με 2 δίσκους των 270 χιλιοστών μπροστά και ένα δίσκο, επίσης στα 270χλστ. πίσω. Τα σωληνάκια των φρένων είναι μεταλλικά, ενώ ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.
Το C 650 Sport είναι ένα από τα καλύτερα scooters του κόσμου, -αν όχι το καλύτερο- με βασικό του όπλο την εξαιρετική ποιότητα σε κάθε σημείο, τα τρομερά φρένα και τις καλές επιδόσεις. Παρά τα 249 κιλά του, οδηγικά δείχνει ελαφρύ και ευέλικτο. Ακόμα και χαμηλόσωμοι οδηγοί θα βολευτούν στην κατηφορική σέλα που βολέυει πολλά αναστήματα. Με πραγματική κατανάλωση 5,5 λίτρων στα 100 χλμ., και με τελική που αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα, το C 650 Sport υπόσχεται να γίνει η καθημερινή σας μοτοσυκλέτα για πολλά απροβλημάτιστα χρόνια.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!