Μεταμοντέρνα & κλασική!

Γιώργος Βαρίνος
Μεταμοντέρνα & κλασική!
Η άνοιξη των Scrambler δεν θα άφηνε την BMW με σταυρωμένα χέρια. Με βάση την κλασική R Nine T ρίχνει στη μάχη των Scrambler την δική της εκδοχή που μοιάζει με γκολ από τα αποδυτήρια!

Με αλήτικο στυλ, για μποεμ αναβάτες, την R NineT Scrambler την λατρεύεις ή την μισείς. Από τα τέλη της δεκαετίας του 20 που πρωτοεμφανίστηκε η μόδα των μοτοσυκλετών Scrambler, η κατηγορία αυτή έχει χαθεί και έχει επανεμφανιστεί πολλές φορές. Δεν είναι μυστικό ότι η κατηγορία αναβίωσε για τελευταία φορά εξαιτίας της Ducati Scrambler. Τα τμήματα marketing των εταιριών μυρίστηκαν «αίμα» και πλέον κάθε σοβαρή εταιρία που σέβεται τον εαυτό της, διαθέτει στην γκάμα της μια μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας. Ακόμα και η πρώτη R NineT πλησιάζει τον όρο Scrambler δίχως να είναι.
Ήταν απολύτως λογικό η BMW με ελάχιστες μετατροπές, να δημιουργήσει μία περισσότερο rock NineT και να την προσφέρει ως επιλογή στους περισσότερο εύπορους αγοραστές της κατηγορίας. Άλλωστε η εμπορική πορεία της NineT έδειξε ότι Η τιμή για την επιτυχία μιας μοτοσικλέτας δεν παίζει κανένα ρόλο.
Οπτικά η μοτοσυκλέτα εντυπωσιάζει εξαιτίας του τεράστιου τεπόζιτου και του χαρακτηριστικού μπόξερ κινητήρα.
Στην πίσω πλευρά, βρίσκουμε τη μικρότερη σέλα ανάμεσα σε όλες τις μοτοσικλέτες BMW, καθώς και μια εντυπωσιακή εξάτμιση με δύο μικρούς σιγαστήρες σε στάση σούπερ-ποζέ. Μόλις ανέβεις επάνω της ανακαλύπτεις το χαμηλό ύψος της σέλας και θαυμάζεις ένα όμορφο μονό όργανο που αναλαμβάνει την πληροφόρηση του αναβάτη με ψηφιακή ένδειξη ολικού χιλιομετρητή, δύο μερικών, ενός trip A, χιλιομετρητή ρεζέρβας, θερμοκρασία κινητήρα και ρολόι. Κάτω από το μεγάλο ντεπόζιτο, βλέπουμε το πλαίσιο/χωροδικτύωμα που συνδέει το μεγάλο κινητήρα με το εμπρός σύστημα. Ο γνωστός αειθαλής αερόψυκτος κινητήρας που έχει κινήσει τόσες και τόσες GS, έχει εύκολο έργο καθώς καλείται να κινήσει 220 κιλά με τους 110 ίππους και την θηριώδη ροπή του.
Παρά το γεγονός πως πρόκειται για μία Scrambler, δεν λείπει καμία από τις γνωστές πολυτέλειες της BMW. Όλα βρίσκονται στη θέση τους με το Traction control, το ABS να υπόσχονται πως θα κάνουν τη ζωή του αναβάτη πιο εύκολη και λιγότερο αγχωτική. Το σημαντικότερο, είναι ότι και τα τρία αυτά συστήματα μπορούν να απενεργοποιηθούν κατά βούληση. Το κουμπί ABS απενεργοποιεί το ABS με σβηστό κινητήρα και το Τraction Control με τον κινητήρα σε λειτουργία. Επίσης στο μενού των ρυθμίσεων και κάτω από τα αρχικά DWA (Diebstahl Warn Anlage) δηλαδή "Συσκευή Προειδοποίησης Κλοπής", βρίσκεται η δυνατότητα να επιλέξετε ο συναγερμός να ενοχλεί τους περιοίκους με τους αισθητήρες κραδασμών-μετατόπισης να σας ειδοποιούν όποτε κρίνουν ότι χρειάζεται. Στο δρόμο το αμορτισέρ της Sachs με ρύθμιση προφόρτισης πίσω και 140mm διαδρομής και το συμβατικό πιρούνι των 43 χιλιοστών χωρίς ρυθμίσεις εμπρός, με 125mm διαδρομής, μας φάνηκε σκληρό ενώ με δύο άτομα η κατάσταση βελτιώθηκε θεαματικά.
Βεβαίως μεγάλο ρόλο εκτός από την οπτική απόλαυση ο μποξέρ κινητήρας μεταφέρει τη ζωώδη ροπή από τα 1170 κ.εκ. του, στο δεξί χέρι του οδηγού. Το μοτέρ αδιαφορεί πλήρως για την επιλεγμένη ταχύτητα και επιταχύνει τη μοτοσυκλέτα μέχρι τα 220 χλμ./λωρα με 6η. Το stabilizater μας φάνηκε υπερβολή και κλειδώνει τη γωνία στριψίματος προσθέτοντας στην σιγουριά, αλλά χάνοντας στην ευελιξία.

Η μοτοσυκλέτα έρχεται εφοδιασμένη με ένα απροβλημάτηστο σύστημα φρεναρίσματος της Brembo, που περιλαμβάνει 3 αεριζόμενους δίσκους και ένα εξαιρετικά εξελιγμένο σύστημα ABS της Bosch που με τη δύναμη δύο μόλις δαχτύλων επιβραδύνει την μοτοσυκλέτα. Η ρετρό αίσθηση κυριαρχεί. Ο άγριος ήχος από τις διπλές εξατμίσεις και η γνωστή ταλάντωση του μπόξερ κινητήρα σε γυρνά νοητά σε πιό παλιές εποχές.

Η NineT Scrambler απευθύνεται σε εραστές μιας άλλης νοσταλγικής εποχής. Αν και μοντέρνα, ροπάτη και εύκολη στην καθημερινή χρήση, έχει θεματάκια που ωστόσο της δίνουν χαρακτήρα και προσωπικότητα. Από άποψη πρακτικότητας θεωρούμε ιεροσυλία να την συγκρίνει κανείς με μια GS. Η BMW ακολουθώντας την μόδα, παρουσιάζει μια εντυπωσιακά ρετρό μοτοσυκλέτα με απολύτων μοντέρνα υλικά. Το αποτέλεσμα είναι κατα γενική ομολογία εξαιρετικά επιτυχημένο. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα. με μόνη ένσταση, την (για τα αρκετά κιλά μας) κουραστική σέλα, θα θέλαμε να την αποκτήσουμε. Αν θέλετε και εσείς, με 14.400€ μπορείτε να την κάνετε δική σας.

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή με πολλές φωτογραφίες και video.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!