Ιδιαίτερο και οικονομικό (vid)

Γιώργος Βαρίνος
Ιδιαίτερο και οικονομικό (vid)
Στη σημερινή του μορφή παρουσιάστηκε το 2014, αλλά για το 2016 απέκτησε πρόσθετα προγράμματα οδήγησης και βελτιωμένα ηλεκτρονικά που προσφέρουν μια ακόμα πιο πλούσια εμπειρία οδήγησης μιας... αυτόματης μοτοσυκλέτας!

H NC750X είναι αυτόματη μοτοσυκλέτα. Δηλαδή δεν έχει αμπραγιάζ και δεν έχει λεβιέ ταχυτήτων. Απευθύνεται κυρίως σε αναβάτες με μικρή εμπειρία και αποτελεί μια οικονομική και απλή οδηγικά λύση στα 750 κ.εκ., ειδικά αν ο μελλοντικός ιδιοκτήτης της, δεν έχει οδηγήσει μοτοσυκλέτα με ταχύτητες. Η NC750X είναι ιδιαίτερη. Ξενίζει τον έμπειρο και ενθουσιάζει τον άπειρο αναβάτη. Καθόλου τυχαία, το concept NC750 που περιλαμβάνει ακόμα την SA-G που είναι η έκδοση δρόμου και την Ιntegra που είναι η έκδοση scooter, από το 2012 που παρουσιάστηκε αποτελεί μια εμπορική επιτυχία για την Honda. Τα βασικά χαρακτηριστικά, το οικονομικό μοτέρ, με τα αραιά διαστήματα συντήρησης και τα «ράθυμα» χαρακτηριστικά απόδοσης θυμίζουν αυτοκίνητο. Μάλιστα η μοτοσυκλέτα διαθέτει και... πορτ μπαγκάζ στη θέση που συνήθως βρίσκουμε το τεπόζιτο! Ένας πρακτικότατος χώρος είναι διαθέσιμος που χωρά ένα full face κράνος βρίσκεται στην περιοχή που κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει το ρεζερβουάρ. Η έκδοση με το DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αποτελεί σχεδόν τις μισές πωλήσεις της μοτοσυκλέτας στην ελληνική αγορά.
Οπτικά η μοτοσυκλέτα είναι όμορφη και αρμονική. Μόλις ανέβεις πάνω της και βολευτείς στην σέλα αντιλαμβάνεσαι πως το μεγάλο σε πλάτος τιμόνι βρίσκεται στη σωστή θέση. Η μεγάλη σέλα στα 830 χιλιοστά δεν δυσκολεύει τους κοντύτερους αναβάτες. Το εξαιρετικά χαμηλά συγκεντρωμένο βάρος του NC κάνει την οδήγηση «παιχνιδάκι». Η ποιότητα είναι κορυφαία κάτι που είναι λογικό καθώς είναι Made in Japan και το δείχνει.
Ο δικύλινδρος κινητήρας με την βελούδινη λειτουργία προέρχεται από τον κινητήρα (είναι ακριβώς ο μισός) που χρησιμοποιεί το... αυτοκίνητο Honda Jazz!!! έχει 745 κ.εκ. χωρητικότητα, τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο και έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής αποδίδει 54 ίππους στις 6.250 στροφές με ροπή 6,94 kgm στις 4.750 στροφές. Το δικύλινδρο μοτέρ, τροφοδοτείται από μονό σώμα ψεκασμού 36 χλστ., ενώ κάποια από τα μέρη του έχουν διπλό ρόλο. Ο εκκεντροφόρος άξονας δίνει κίνηση και στην αντλία νερού και ο ένας από τους δύο αντικραδασμικούς έχει αναλάβει την αντλία λαδιού. Η λειτουργία του κινητήρα δημιουργεί μορφασμούς στο πρόσωπο του γνώστη. Αν δεν υπήρχε η εξάτμιση θα έλεγε κανείς πως το μοτέρ είναι ηλεκτρικό.
Το DCT κιβώτιο έχει μικρές αλλαγές για το 2016. Το DCT όπως ξέρουμε, προσφέρει στον αναβάτη τη δυνατότητα να αλλάζει ταχύτητες αυτόματα ή χειροκίνητα από τα κουμπιά στον αριστερό διακόπτη. Ενώ πλέον έχουμε τέσσερα modes, δύο τουριστικό D και δύο σπορ S. Άλλη μια αλλαγή είναι ο τοποθετημένος σε πιο ψηλό ρυθμό περιστροφής κόφτης, ενώ το σύστημα DCT απέκτησε πλέον την ικανότητα να αναγνωρίζει αν η μοτοσικλέτα είναι σε ανήφορο (χρησιμοποιώντας πληροφορίες όπως ταχύτητα, στροφές, θέση γκαζιού και επιλεγμένη σχέση και όχι μονάδα IMU) και να προσαρμόζει τη λειτουργία του συνεχώς.

Αν και η ποιότητα είναι υπεράνω κριτικής δεν συμβαίνει το ίδιο με όλες τις επιλογές των επιμέρους χαρακτηριστικών της. Έτσι βρίσκουμε ένα απλό ατσάλινο ψαλίδι στον πίσω τροχό και ένα συμβατικό πηρούνι στην εμπρός ανάρτηση.
Αν και τα επέλεξαν με βάση το κόστος θα θέλαμε κάτι ποιοτικότερο. Όπως και να έχει, το πιρούνι είναι Showa με διάμετρο καλαμιών 41mm με fancy ονομασία Dual Bending Valve, καθώς έχει αναβαθμισμένα εσωτερικά. Δεν είναι ρυθμιζόμενο και δουλεύει πολύ καλά, προσφέροντας καλή ποιότητα λειτουργίας κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ακόμη και στο δυνατό φρενάρισμα από τον δίσκο τύπου «μαραγαρίτα» διαμέτρου 320mm με την δαγκάνα με τα δύο έμβολα της Nissin και φυσικά ABS. Πίσω το μονό αμορτισέρ απέκτησε ρύθμιση απόσβεσης ελατηρίου και διαχειρίζεται πλέον εξαιρετικά το βάρος των 230 κιλών (220 κιλά η απλή NC750X).
H NC750X ABS DCT τα κάνει όλα καλά με βάση μια δοκιμασμένη συνταγή. Με κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα/100 χλμ. εξαιρετικό χώρο για το κράνος και μεγάλα διαστήματα σέρβις στα 12.000 χλμ. (αλλαγή μπουζί στα 48.000!) το NC750X είναι μια ιδιαίτερη μοτοσικλέτα που οι ερχόμενοι από παπιά και scooter θα λατρέψουν, ειδικά στην έκδοση DCT, με το υπερσύγχρονο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ με περισσότερες φωτογραφίες.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!