F1 - Η ανανέωση του Αλόνσο έφερε τα πάνω κάτω στη μεταγραφική περίοδο

F1 - Η ανανέωση του Αλόνσο έφερε τα πάνω κάτω στη μεταγραφική περίοδο
Ο Ισπανός θα παραμείνει στη Formula 1 με την Aston Martin, κάτι που φέρνει νέα δεδομένα στη φετινή «Silly Season», επηρεάζοντας τις κινήσεις πολλών ομάδων και οδηγών.

Λίγα 24ωρα μετά το τέλος του Grand Prix Ιαπωνίας, η Aston Martin ανακοίνωσε την παραμονή του Φερνάντο Αλόνσο για τα επόμενα χρόνια. Ο Ισπανός υπέγραψε νέο πολυετές συμβόλαιο, το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο είναι το μεγαλύτερο της καριέρας του σε διάρκεια. Η κίνηση αυτή προκάλεσε έκπληξη, καθώς βρισκόμαστε αρκετά νωρίς στη σεζόν και ο Αλόνσο μέχρι και τον αγώνα της Ιαπωνίας δήλωνε πως χρειάζεται χρόνο για να αποφασίσει για το μέλλον του. Το παραπάνω αποδεικνύει πως στο παρασκήνιο οι ομάδες προσπαθούν να προλάβουν η μία την άλλη στο μεταγραφικό παζάρι.

Τι αλλάζει όμως στη φετινή «Silly Season» η ανανέωση του Αλόνσο με την Aston Martin; Ας δούμε αναλυτικά όλα τα δεδομένα.

Ο «καυτός» Σάινθ

Το μεγαλύτερο όνομα της φετινής «Silly Season» είναι αναμφίβολα ο Κάρλος Σάινθ. Ο οδηγός της Scuderia Ferrari έχασε τη θέση του στην ιταλική ομάδα από τον Λιούις Χάμιλτον για το 2025 και πλέον ψάχνει τον επόμενο σταθμό της καριέρας του.

Αυτό αποδεικνύεται αρκετά περίπλοκο, παρά το γεγονός πως βρίσκεται σε άριστη αγωνιστική κατάσταση και οδηγεί καλύτερα από ποτέ. Από την περασμένη χρονιά έχει συνδεθεί με την Audi (θα εισέλθει στην F1 το 2026), όμως κάτι τέτοιο δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα οδηγήσει σε επιτυχίες. Η Sauber, που θα μετονομαστεί σε Audi, βρίσκεται σε μία περίοδο ανασύνταξης, καθώς απαιτούνται μεγάλες αλλαγές στο εργοστάσιο του Χίνβιλ της Ελβετίας.

Κάρλος Σάινθ
Φωτογραφία: Scuderia Ferrari Press Office

Το 2025 δύσκολα θα «ξεκολλήσει» από τις τελευταίες θέσεις του grid και στην καλύτερη των περιπτώσεων ο Σάινθ θα μάχεται για μερικούς βαθμούς σε κάθε αγώνα. Το 2026, όταν η ομάδα θα ονομάζεται Audi, δεν είναι δεδομένο πως θα πρωταγωνιστεί με το… καλημέρα στη Formula 1. Ενδέχεται να περάσουν μέχρι και τρία χρόνια ώστε η γερμανική φίρμα να είναι ανταγωνιστική και να διεκδικεί με αξιώσεις τις κορυφαίες θέσεις της κατάταξης.

Ο Σάινθ είναι 29 ετών και τον Σεπτέμβριο θα γίνει 30. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν έχει την πολυτέλεια και την υπομονή να βρίσκεται στο μέσον του grid για τα επόμενα τέσσερα χρόνια (τουλάχιστον) για να επιστρέψει ενδεχομένως στο σημείο που βρίσκεται τώρα. Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως η απόφαση που έχει να πάρει μπορεί να καθορίσει την υπόλοιπη καριέρα του στη Formula 1.

H Mercedes που δεν ξέρει τι θέλει

Στο γερμανικό «στρατόπεδο» φαίνεται πως δεν έχουν συνέλθει από το σοκ της αποχώρησης του Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός, που πέτυχε τόσα πολλά με τα μονοθέσια του Μπράκλεϊ, αναζητάει μία νέα περιπέτεια και όπως είναι λογικό τον 8ο τίτλο της καριέρας του.

Η Mercedes διανύει την τρίτη συνεχόμενη μίζερη σεζόν της και δεν θυμίζει την ομάδα που γνωρίζαμε πριν από μερικά χρόνια. Δεν μπορεί να προσφέρει στον Χάμιλτον το μονοθέσιο για να πάρει ακόμη ένα πρωτάθλημα και στο τέλος της χρονιάς θα τον δει να αποχωρεί για τη Ferrari.

Λιούις Χάμιλτον
Mercedes-AMG F1 media

Ποιος θα πάρει τη θέση του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή; Μία θέση στη Mercedes είναι άκρως ελκυστική για οποιονδήποτε οδηγό του grid, εκτός αν λέγεσαι Μαξ Φερστάπεν ή Σαρλ Λεκλέρ. Μέχρι τώρα πιστεύαμε ότι ο Αλόνσο ήταν ένας δυνατός υποψήφιος για τη θέση, αλλά πλέον ξέρουμε ότι δεν θα πάει αυτός στο Μράκλεϊ. Δεν πρόκειται όμως για μία εύκολη απόφαση και αυτό δημιουργεί έντονο πονοκέφαλο στον Τότο Βολφ.

Η… εύκολη λύση είναι ο οδηγός που έχει εντυπωσιάσει μέχρι τώρα, Κάρλος Σάινθ. Είναι γρήγορος, είναι σταθερός, έχει μεγάλη εμπειρία και το πιο σημαντικό: γνωρίζει πώς λειτουργεί μια κορυφαία ομάδα του grid. Αναμφίβολα πρόκειται για έναν οδηγό που μπορεί να προσφέρει στη Mercedes κι ας μην έχει το ταλέντο ή τον εμπορικό αντίκτυπο του Χάμιλτον.

Θέλει όμως έναν οδηγό η Mercedes που θα απαιτήσει συμβόλαιο μακράς διάρκειας; Στην Ακαδημία της βρίσκεται ο Κίμι Αντονέλι, ο οποίος αγωνίζεται στη Formula 2 με την PREMA. O 17χρονος Ιταλός έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της ιστορίας και το «Next Big Thing» της Formula 1.

Κίμι Αντονέλι
Φωτογραφία: Prema

Το επόμενο χρονικό διάστημα είναι προγραμματισμένο να ακολουθήσει ιδιωτικό πρόγραμμα δοκιμών με μονοθέσια της Mercedes του 2021 και του 2022. Αργά ή γρήγορα ο Αντονέλι θα αγωνιστεί στη Formula 1 και αυτό είναι πιθανό να συμβεί από φέτος. Εφόσον δείξει θετικά δείγματα γραφής δεν αποκλείεται να τον δούμε στο Grand Prix Ιταλίας (30/8-1/9) με την ομάδα της Williams.

Ορισμένες αξιόπιστες λύσεις που θα μπορούσαν να αποτελέσουν μεσοπρόθεσμες λύσεις για τη Mercedes μέχρι ο Αντονέλι να είναι στο επίπεδο που επιθυμούν είναι οι Έστεμπαν Οκόν και Νίκο Χούλκενμπεργκ. Δεν είναι κορυφαίοι οδηγοί, όμως σε μία περίοδο που η Mercedes χτίζει μομέντουμ για να επιστρέψει στην κορυφή οι δύο αυτοί οδηγοί είναι αρκετά αξιόπιστες λύσεις.

Εναλλακτικά, μπορεί να στηριχθεί στον νεαρό Αντονέλι από το 2025 σε μία κίνηση ανάλογη της McLaren με τον Λιούις Χάμιλτον το 2007. Η ιστορία έχει αποδείξει πως η ηλικία δεν έχει μεγάλη σημασία όταν πρόκειται για έναν οδηγό με λαμπρό μέλλον.

Ο παράγοντας Φερστάπεν

Όταν η «Υπόθεση Χόρνερ» ήταν στην κορυφή της επικαιρότητας και η μία εξέλιξη ακολουθούσε την άλλη, το σενάριο αποχώρησης του Μαξ Φερστάπεν από τη Red Bull Racing ήταν υπαρκτό. Το μέλλον του συνδέεται άμεσα με τον σύμβουλο της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, και έχει παραδεχθεί πως αν φύγει ο Αυστριακός τότε θα φύγει κι αυτός.

Τα πράγματα έχουν ηρεμήσει αρκετά στο «στρατόπεδο» της Red Bull Racing, ωστόσο δεν έχει οριστικοποιηθεί η παραμονή του Ολλανδού στους «ταύρους». Πολλά αναμένεται να ξεκαθαριστούν το επόμενο χρονικό διάστημα και δεν αποκλείεται μία πιθανή αποχώρηση κορυφαίου στελέχους, όπως ο Άντριαν Νιούι, να δημιουργήσει ένα ντόμινο εξελίξεων.

Ο Φερστάπεν γνωρίζει πως βρίσκεται στο κορυφαίο μονοθέσιο του grid και όλη η ομάδα κάνει τα αδύνατα δυνατά ώστε να έχει ό,τι χρειάζεται ανά πάσα στιγμή. Πιθανότατα θα είναι σε αυτή τη θέση και το 2025 και φαντάζει δύσκολο να αφήσει ένα πανίσχυρο μονοθέσιο για κάποιο το οποίο δεν θα μπορεί να διεκδικήσει πρωτάθλημα. Αν όμως δει πως υπάρχει σταδιακή απίσχναση της Red Bull Racing με αποχωρήσεις σημαντικών προσώπων, τότε θα κοιτάξει αλλού το μέλλον του. Μόνο στην υποψία πως ο Φερστάπεν είναι στην αγορά, οποιαδήποτε ομάδα θα έκανε τα αδύνατα δυνατά για να τον αποκτήσει.

Οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες για τη φετινή μετεγγραφική περίοδο της Formula 1 και μένει να δούμε ποιος θα προλάβει ποιον. Το μόνο σίγουρο είναι πως τα εξωαγωνιστικά δρώμενα συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν.

Φωτογραφίες: Getty Images/Redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Στάθης Κοκκορόγιαννης